کمبود سیمان؛ چالش توزیع کنندگان / متخلفانی که سیمان را از بورس خریداری کرده اند اما آن را توزیع نکرده اند به نقره داغ تبدیل می شود.


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878980

معاون امنیتی و سیاسی استاندار کرمان گفت: بورس یک سامانه شفاف است که ما را به خریداران معرفی می کند، بنابراین از کسانی که سیمان خریده اند اما نوع توزیع در سامانه معاملات را مشخص نکرده اند، شکایت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، ستاد تنظیم بازار کرمان صبح امروز در تالار پیامبر اعظم کرمان به ریاست معاونان اقتصادی و سیاسی استانداری کرمان با حضور مدیران اجرایی برگزار شد. اجساد و اتاق اصناف

رحمان جلالی با بیان اینکه مردم در سه حوزه میوه و تره بار، کالاهای اساسی، کالاهای غیر اساسی و کالاهای اساسی مرتبط و نان احساس نظارت نمی کنند، گفت: در حوزه کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی باید وجود داشته باشد. زیرساخت های لازم از جمله اعلام تیم های بازرسی میدانی و … با ارائه طرح ها و برنامه ها در استانداری.

وی ادامه داد: در زمینه کالاهای اساسی و کالاهای اساسی مرتبط، بازرسان صمت باید از اقدامات لازم از جمله اعلام نرخ و نصب آن در مغازه ها و فروشگاه ها، اعلام شماره ثبت تخلف اطمینان حاصل کنند تا بررسی ها از افراد ملموس باشد.

جلالی به گرانی بی رویه میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: از نظر میوه و تره بار نصب اتک در میوه فروشی ها بیهوده شده و توجهی به آن نمی کنند، در حالی که تخلف خاصی است و دست دلال ها بسیار پر است. ” رنگ آن قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: آئین نامه ها باید به صورت زیبا و شکیل در مغازه های عرضه محصولات میوه و تره بار به روز و نصب شود و اتاق اصناف موظف است برای رفع این مشکل برنامه ریزی جامعی ارائه کند.

جلالی تاکید کرد: بازرسان گلایه دارند که در حال حاضر قیمت ها بر اساس نظارت مشخص نیست، حتی فاکتورها با قیمت ها بسیار متفاوت است، بنابراین قیمت ها باید توسط اتحادیه های زیر نظر صمت به روز شود.

وی گفت: در زمینه میوه و تره بار بازار رها شده و دلالان هستند، کنترل بار را در دست بگیرید.

معاون امنیتی استانداری کرمان تاکید کرد: اکنون نظارت مانند قدیم نیست که با لباس نظارت وارد شود و باید در میدان بازرسی انجام شود و بلافاصله پس از سیگنال مردم تنها راه شکل گیری سریع است. تیم های واکنش نه تنها در واحدهای صنفی بلکه در سطح وسیع باید این تیم های واکنش سریع تشکیل و فعالیت کنند.

وی گفت: از نظر مردم تیم های واکنش سریع باید بسیار ملموس باشد. عمل کردند. در زمینه واکنش سریع، تیم ها باید به همان اندازه جدی کار کنند.

جلالی ادامه داد: در حوزه میوه و تره بار و کالای اصلی باید عدد 4 رقمی قرار گیرد. در زمینه آرد و نان، بخش غلات باید سیستم های نظارتی و گزارش تخلفات را ارائه کند. این امر مجاز است و اکنون باید نظارت بیشتر به صورت میدانی باشد.

نماینده سیاسی و تامین اجتماعی کرمان تاکید کرد: در حوزه نان، اداره غلات باید به طور جدی وارد بررسی کیفیت نان شود، چرا که در حال حاضر کیفیت نان قانع کننده نیست، هرچند وزن چانه و قیمت نان بالاست. کنترل می کند، اما کیفیت نان است.

وی ادامه داد: ما واسطه لجستیک هستیم اما کار اصلی متعلق به اتحادیه هاست و علاوه بر هر 10 واحدی که جریمه می کنیم باید 5 واحد صنفی که عدالت رفتاری دارند تشویق شوند.

جلالی گفت: هفته گذشته 30 واحد صنفی پلمب و پرونده تخلفات آنها به تعزیرات ارسال شد.

معاون امنیتی و سیاسی استاندار کرمان گفت: شنبه هفته آینده سه پنل عملیاتی تامین کالاهای اساسی، غیر ضروری و مرتبط، میوه و تره بار توسط دستگاه های اجرایی ارائه و سه برنامه جامع، سه سامانه و سه پوستر اطلاع رسانی به تا شنبه آینده در کارخانه تنظیم بازار پیشنهاد شود.

وی به کارگروه سیمان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در خصوص سیمان مشکل ما قطعی برق نبود، مشکل توزیع ما بود که خوشبختانه سیستم بورس شفاف است و نشان داد چه کسانی سیمان را گرفته اند.

جلالی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در استان بسیار خوب عمل کرده است، گفت: سود از هر قطعی برق برای برهم زدن تعادل بازار استفاده می شد زیرا مشکلی در تولید و عرضه وجود نداشت و دام اصلی توسط توزیع کنندگان پخش می شد. این تنها هدف سود بود.

معاون حراست استان کرمان تاکید کرد: در تحویل سیمان بازرسان صنعت و معدن لیست خریداران سیمان را از بورس گرفتند و این خریداران باید در کل سامانه معاملاتی که سیمان خریداری شده را در آنجا توزیع کرده اند ثبت نام کنند اما در سامانه سیمبا. نحوه انتشار آن اعلام نشده است، باید دید در گزارش به کدام عنوان اشاره شده است. توزیع گران، انباشته و آفلاین که تحریم های دولتی شنبه هفته آینده اعلام می کنند.

وی ادامه داد: پس از گزارش نهایی در مورد نوع سیمان، توزیع کنندگان متخلف که باعث التهاب در بازار می شود را گرم می کنیم تا بعدا با بازار بازی نکنند.

جلالی در خصوص زیاده خواهی برخی معادن در اعلام قیمت های دستوری گفت: ما مخالف اعلام و تعیین نرخ دستوری هستیم چرا که طبق قانون باید آنالیز قیمت بر اساس نوع شن، متراژ و همه طرح ها تعیین شود. . که محاسبه شده و قیمت اعلام می شود.

معاون امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد: قیمت 7 صنف را آنالیز کرده ایم اما در خصوص شن و ماسه درخواست اعلام قیمت قرارداد وجود دارد که به شدت با رویه سفارش قیمت معدن مخالفیم. همانطور که ما کلاس را یک بار در سال اختصاص می دهیم، اما در 4 من باید قیمت را یک بار در سال تعیین کنیم.

سنجری مدیرکل اقتصادی استانداری کرمان افزود: اتحادیه شن و ماسه شفافیت مالی ندارد و در حالی که ما 40 معدن داریم و باید 40 قیمت داشته باشیم به سیستم فشار می آورند که هر سال یک نرخ ثابت تعیین کند. طبق قانون و قیمت ها توسط خود معادن آنالیز ارائه می شود، می توان به شفافیت رسید.

جلایی با تاکید بر صحبت های سنجری مدیرکل امور اقتصادی استانداری گفت: این اقدام حربه ای است که هر سال قبل و بعد از عید کیسه های شن به نظام فشار می آورند و قیمت را می گیرند و به راحتی قیمت را افزایش می دهند. مجاز نخواهند بود، تا زمانی که این رویه عادی نشود، به حرکت خود ادامه می دهند، بنابراین تا زمانی که قیمت آنالیز نشود، مبلغ سفارش را اعلام نمی کنیم، اتحادیه شن و ماسه نیز حق افزایش قیمت را خواهد داشت خیر و متخلفان در صورت مشاهده درمان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید