حباز: افرادی که خط مقدم را ترک کردند اکنون اعلام انقلاب کرده اند/ رسانه ها و اهانت کنندگان به خاتمی و هاشمی پشتشان داغ است

حباز: افرادی که خط مقدم را ترک کردند اکنون اعلام انقلاب کرده اند/ رسانه ها و اهانت کنندگان به خاتمی و هاشمی پشتشان داغ است

روز جدید : نماینده مجلس می گوید: نامردها و نامردهایی که خط مقدم را ترک کردند و به قول سعید قاسمی با رفتن کمر ارتش را شکستند، حالا مدعی انقلاب هستند.

محمدرضا حباز نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به توهین ها به خاتمی و هاشمی رفسنجانی گفت: مردم به دلیل ماهیت خود به حقیقت، حقیقت و حقیقت جامعه خود علاقه دارند اما متاسفانه بیش از دو نفر است. دهه هاست رفتار انسان از سوی عده ای انقلابی و بی علاقه به دین و دولت مطرح می شود و بزرگان این اندیشه نسبت به این گونه سخنان واکنشی نشان نمی دهند و اگر هم داشته باشند اقدامات بسیار سطحی و ناچیز در این زمینه انجام می دهند. راهی که در تضاد باشد تا بازدارنده نباشد.

وی افزود: در برخی اظهارات می توان گفت که این توهین ها و اظهارات مورد پسند ما نیست و مخالف و ممنوع است، اما این گونه اظهارات اثر بازدارندگی ندارد و مانع از بیان این سخنان زشت نمی شود. شاید دلیل اینکه توصیه ها باعث توهین به کار نکردن نمی شود این باشد که مبلغان چون در حرم و منبر ظاهر می شوند به دلیل تنها بودن کارهای دیگری انجام می دهند. یعنی بعضی ها ظاهراً می گویند مخالف عمل هستند، اما در عمل طوری رفتار می کنند که بعضی ها به توهین و فحاشی ادامه می دهند و کسی مزاحمشان نمی شود.

حباز با اشاره به عواقب توهین به افراد گفت: مهم ترین نکته این است که کسانی که معتقدند این رفتارهای زشت به طور جدی از ورود به عرصه جلوگیری می شود و به همین دلیل متخلفان از همان روش نامناسبی استفاده می کنند که همراه با آن است. روز به روز در عموم منتشر می شود. چنین اقداماتی بازخورد بدی در کشور دارد تا جایی که می توان گفت بدخواهی در حال تبلیغ است. از آنجایی که در حال حاضر بیشترین پرونده در قوه قضائیه منطقه متعلق به ایران است، به گفته رئیس قوه قضائیه بیش از 16 میلیون پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است که یکی از دلایل آن همین توهین و توهین، تحقیر و تحقیر است. زشتی خشم در بین مردم روز به روز بیشتر می شود، مردم اکنون بر سر کوچکترین مشکل با هم بحث می کنند. دلیل این رفتار جامعه این است که به روی افراد زشت و توهین کننده باز است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مورد دیگر این است که وقتی به چهره هایی مانند خاتمی و هاشمی رفسنجانی در زمان حیاتشان توهین می شود، یا رسیدگی نمی شود یا پرونده به فراموشی سپرده می شود. به عنوان مثال دفتر خاتمی بارها از روزنامه کیهان که یکی از عاملان این توهین است شکایت کرده است، اما دادگاه حکم به بی گناهی کیهان داده است. این حرکت به این معناست که این گونه رسانه ها و افراد در یک دایره امن قرار دارند و احساس امنیت کامل می کنند و در نتیجه چون احساس امنیت می کنند روز به روز به شوخی ادامه می دهند. مثلاً شخصی مدعی است که خاتمی با جورج سوروس اسرائیلی ملاقات کرده است. روزنامه کیهان بارها و بارها این خبر را نوشت و خاتمی را متهم کرد که با اسرائیلی است. البته بعد از مدتی مردی که چنین اخباری را درباره خاتمی گفته و منتشر کرده بود، رسماً در رسانه ها اعلام کرد که اشتباه کرده است و در تصویر مانند جورج سوروس است، او آن مرد نبود و من اشتباه کردم.

حباز در خصوص نتیجه پروژه جورج سوروس و خاتمی گفت: پس مردی که از این پرونده شکایت کرده بود موافقت کرد اما کیهان همچنان می گوید این مرد در عکس همان جورج سوروس اسرائیلی است. به عبارت دیگر، فردی که این خبر را منتشر کرده، از کاری که کرده پشیمان است و می گوید اشتباه کرده است. اطلاعات درستی نداد و نداد. بنابراین این مورد نشان می دهد که بحث بر سر گفتن حقیقت نیست، بلکه بر سر سوء نیت است.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به تاثیر توهین‌ها بر محبوبیت افرادی مانند خاتمی خاطرنشان کرد: آنها قدردانی می‌کنند و متوجه می‌شوند که با وجود تمام ظلم‌هایی که در حق خاتمی انجام شده، او همچنان محبوب‌ترین چهره‌های سیاسی خود است، بنابراین کسانی که به حاتمی توهین می‌کنند. نسبت به او حسود و کینه توز هستند. این افراد به جای اینکه خودشان قضاوت کنند که حدود 17 سال است خاتمی مظلوم واقع شده و علاوه بر خون هایی که در آن 8 سال ریاست جمهوری به او ریخته اند، حالا باید پشیمان شوند، دست از این کارها بردارند و با توجه به روحیه لطیف خاتمی در بخشش، عذرخواهی کنید. به او، اما متاسفانه آنها همچنان لجباز هستند و به توهین ادامه می دهند.

حباز گفت: مرد توهین آمیز در همه جوامع بوده و هست، اما اگر پشتش گرم باشد، احساس امنیت می کند و می گوید که هر اقدامی انجام دهد و هر اهانتی اعم از جاسوسی، ناموسی و… را زیر سوال نمی برد. من و توبیخ شود. نمی پذیرم، سخت است.

این چهره اصلاح طلب با تاکید بر مصونیت کیهان و سعید قاسمی گفت: یادم هست زمانی که استاندار سمنان بودم سعید قاسمی در یکی از روستاهای استان سمنان صحبت کرد و گفت این منافقین جدید به دنبال انتخابات حداکثری هستند یعنی دنبال انتخابات هستند. برای همه.انتخابات حداکثری، حامی مسعود رجوی است. بر اساس این اظهارات از سعید قاسمی شکایت کردیم و به نهادها نامه نوشتیم اما هیچکس اقدامی نکرد، بنابراین او همچنان به همین سمت می رود و پاسخگوی هیچکس نیست. اکنون گفت و گوی صریحی از سعید قاسمی منتشر شده است که در آن می گوید به فرماندهی شهید همت در ارتش حضور داشته و خون دلش این شهید را گرامی داشته است. خود سعید قاسمی می گوید ظلمی که به دل آقا و مرحوم شهید کردیم از لشکر 5 عراق شکننده تر بود و به فرماندهی شهید همت کمر لشکر را شکستیم.

حباز افزود: افشای این فایل صوتی توسط سعید قاسمی در واقع ثواب عمل است چرا که او سعی در بدنام کردن دیگران دارد و خداوند متعال از آستین خود بیرون می آید و با دست و زبان خود آبروی او را می برد یعنی واضح است. ممکن است نامردان و نامردانی که خط مقدم را ترک کردند و به قول سعید قاسمی کمر ارتش را شکستند، حالا رفتند و مدعی انقلاب شدند، اگر قرار باشد این افراد محاکمه و متهم شوند و همان ظلم هایی که انجام دادند. به سراغ آنها آمد.

دیدگاهتان را بنویسید