احمد خاتمی: برخی جریان ها به دنبال ایجاد دلسردی مردم از نظام و حاکمیت هستند. به خدا دروغ است/ ما منکر این نیستیم که افرادی از نظام ما ناراضی هستند اما اکثریت مردم کسانی هستند که به راهپیمایی آمده اند.

احمد خاتمی: برخی جریان ها به دنبال ایجاد دلسردی مردم از نظام و حاکمیت هستند.  به خدا دروغ است/ ما منکر این نیستیم که افرادی از نظام ما ناراضی هستند اما اکثریت مردم کسانی هستند که به راهپیمایی آمده اند.

سیداحمد خاتمی، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: «باید با جسارت حرف حق را زد و از هیاهو و جنجال فضای مجازی و رسانه ای نترسید.» متأسفانه برخی برای ما گستاخی می کنند و عمدتاً می نویسند. زبان ها بسته شود، نباید از این فضا هراسی داشت، بلکه باید با جسارت و صراحت به رسالت جهاد در تبیین مشکلاتمان بپردازیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رسالت طلاب را روشنگری و تبیین در مقابله با بدعت ها و انحرافات عنوان کرد.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی صبح امروز در دهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با فضلا و فضلای استان های تهران، البرز و سمنان که در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینا تهران برگزار شد، به تبیین موضوع «جهاد تبیین» پرداخت. از دیدگاه قرآن کریم» پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت جهاد برای تبیین، این مطلب را از اصول قرآن دانست و خاطرنشان کرد: جهاد برای تبیین یک رسالت الهی است و از علما در این باره سوال شد، آیه 187 سوره آل عمران نیز به همین موضوع اشاره دارد. .

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسالت علما روشنگری و تبیین در مقابله با بدعت ها و انحرافات است، پیروزی انقلاب را نتیجه جهاد تبیین طلاب دانست و گفت: حضور طلاب. و روحانیت در عرصه تهذیب از 28 دی 56 تا 22 بهمن 57 سر و صدا کردند، همه منبرها منبر تبیین جهاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به مفهوم جهاد تبیینی پایبند باشیم، تصریح کرد: تاکیدات مکرر و مستمر رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیینی کلی گویی نیست، بلکه باید به مصادیق آن اشاره کرد. اگر درباره وقایع چند ماه اخیر کشور به صراحت نگوییم که این اغتشاشات طرح خارجی است و صهیونیست ها، آمریکایی ها، منافقین و سلطنت طلبان مغز متفکر آن هستند، پس به ماموریت خود عمل نکرده ایم. جهاد برای تبیین، خلاصه كردن فایده ای ندارد; باید مشکلات روز را بیان کنیم و موانع را به درستی بشناسیم.

یکی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طلاب بسیار متحمل شدند تا اینکه ثمره این تلاش ها که پیروزی انقلاب اسلامی است نصیب ما شد و ما هم باید همینطور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر به روش قرآنی جهاد تبیین انجام دهیم موفق خواهیم شد، گفت: در عرصه جهاد تبیین باید با روش مستدل و مستند و به قول سدید عمل کنیم. اگر روش ما نادرست باشد، پاسخی دریافت نخواهیم کرد.

این عضو حقوقی شورای نگهبان در ادامه با اشاره به اینکه نفاق و منافق در 350 مورد در قرآن آمده است، خاطرنشان کرد: قرآن به نام و به طور خاص در زندگی نامه ائمه اطهار علیهم السلام به این موضوع اشاره کرده است. بر آنها – همچنین این که اشکال دارد، جریان های انحرافی در اسم بیان می شود; همان کسانی که امروز کفر را ترویج می کنند، همان مراجع دیروز هستند که در قرآن و حدیث از آنها یاد شده است.

امام جمعه موقت تهران بر شجاعت در جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: باید با شجاعت حرف حق را زد و از هیاهو و جنجال در فضای مجازی و رسانه ای نترسید، متأسفانه برخی افراد گستاخانه رفتار می کنند و عمدتاً می نویسند. برای این که زبان بسته باشیم، نباید از این فضا هراسی داشته باشیم، بلکه باید شجاعانه و آشکارا مأموریت جهاد را برای تبیین مشکلات خود انجام دهیم.

وی گفت: جریانات امروز سعی دارند مردم را از نظام و دولت ناامید کنند. به خدا این دروغ است و گواه دروغ آن راهپیمایی ۲۲ باخمان امسال است که در ده سال گذشته بی سابقه بود و میلیون ها نفر در سراسر کشور به میدان آمدند.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری افزود: عده ای از نظام نبی و علوی ناراضی بودند، منکر این نیستیم که عده ای هم از نظام ما ناراضی هستند، اما اکثریت و اکثریت مردم از نظام ما ناراضی هستند. مردم کسانی هستند که به راهپیمایی آمدند و خدا را شکر همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند رنگ مردم رنگارنگ نظام است.

وی صریح گفتن و پرهیز از بسته اندیشی را یکی دیگر از مؤلفه های عرصه جهاد با توضیحات دانست و با استناد به روایات در این زمینه اظهار داشت: صادقانه گفتن، درایت داشتن، عاقلانه گفتن، صبر به ویژه در مقابله. با وجود نسل جوان، داشتن روحیه تواضع و فروتنی، استفاده از ابزار مناسب از دیگر مواردی است که جهادگران باید به آن توجه کنند.

خاتمی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی، بر لزوم ایفای نقش علمی و تاثیرگذاری در این فضا تاکید می کند.

وی در پایان تصریح کرد: اظهار ارادت به رهبر معظم انقلاب کافی نیست، عده ای حاضر به گفتن واژه فتنه، بصیرت و نفوذ نیستند. درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید