قانون امر به معروف و نهی از منکر است / افرادی که دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را دارند از آگاهی کافی برخوردار نیستند.


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887409

رئیس سازمان عفاف، حجاب و خانواده ستاد مرکزی خراسان شمالی

طیبه حکشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه فراموش شده در جامعه است، گفت: رعایت حقوق همسایه، همشهریان، رعایت آداب آپارتمان نشینی و به طور کلی رعایت قانون از نوع امر به معروف و نهی از منکر است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طیبه خاکشور رئیس اداره عفاف، حجاب و خانواده امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک از بجنورد، اظهار داشت: همیشه دغدغه مندی در حوزه امریه وجود دارد. امر به معروف و نهی از منکر و با توجه به هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر است، لذا در این ماه شور و شوق بیشتری برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در جامعه امروزی امر به معروف و نهی از منکر آنطور که باید مورد استقبال قرار نمی گیرد چرا که وقتی این موضوع مطرح می شود ذهن به سمت حجاب و حجاب می رود در حالی که شرعی است. حوزه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها بحث عفاف و حجاب است.

حکشور افزود: شایان ذکر است که بدحجابی و بی حجابی یک اورژانس است که در صورت عدم رسیدگی اثرات منفی بسیاری در جامعه به همراه خواهد داشت.

فرمود: امر به معروف و نهی از منکر بهترین نشانه علاقه انسان به امور مردان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات اجتماعی روزانه در نقاط مختلف دنیا وجود دارد، مردم به مردم یا مردم به مسئولان، بنابراین در مسائل کوچک می توانید موضوع را دوستانه با مردم مطرح کنید و در واقع هر کدام از این موارد می تواند مشکل ساز شود. سوال را باید معلوم دانست.

وی یادآور شد: متأسفانه مهربانی در جامعه به فراموشی سپرده شده و خراسان شمالی پنجمین استان عصبی کشور محسوب می شود که اصلا شایسته استان نیست چرا که این استان گنجینه فرهنگ ها و مهربانی هاست اما مهربانی دارد. هر کاری با رویکرد اخلاقی و انسان دوستانه باشد، قطعا نقش موثرتری خواهد داشت.

حکشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای فراموش شده در جامعه است، گفت: رعایت حقوق همسایگان، همشهریان، رعایت آداب آپارتمان نشینی و به طور کلی رعایت قانون امری به معروف و نهی از منکر است. ، و نباید مجبور شد

وی در پاسخ به این سوال که چرا امروز موضوع حجاب و عفاف نتوانسته است با همه رویکردهایی که به آن توجه می شود، تاثیرگذار باشد، گفت: مردمی که در این حوزه دغدغه دارند به خوبی در جریان خوبی ها قرار نگرفته اند. این را منع می کند که بد است. ، در حالی که برای انجام هر کاری نیاز به آموزش مقدماتی و پیشرفته دارد.

حقشور گفت: کسی که بخواهد در سیره امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر کند، باید تربیت شود و زبان آرامی داشته باشد، گفتارش نرم و مؤثر باشد تا اثرگذار باشد زیرا ممکن است. به دلیل کمبود دانش در این زمینه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید