تفاهم نامه سه جانبه قوه قضائیه، ستاد بسیج و عمرو به معروف/ ضابطان امر به معروف و نهی از منکر با حمایت قوه قضائیه امضا شد.

تفاهم نامه سه جانبه قوه قضائیه، ستاد بسیج و عمرو به معروف/ ضابطان امر به معروف و نهی از منکر با حمایت قوه قضائیه امضا شد.

روز جدید جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه باید به سمت اجرای مفاد تفاهم نامه حرکت کنیم، گفت: قوه قضائیه از ظرفیت خود برای کمک به اهداف ستاد وزارت رفاه استفاده خواهد کرد. اهداف نظام هستند.

طی مراسمی بین قوه قضائیه، سازمان بسیج مستضعفین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تفاهم نامه سه جانبه آموزش افسران امر به معروف و نهی از منکر امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، این تفاهم نامه در اجرای فرمان اجرایی قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر و هم افزایی، مشارکت و تعامل بیشتر در اجرا اهداف امر به معروف و نهی از منکر به امضای آیت الله صدیکی رئیس فرماندهی امر به معروف و منکر کشور، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و دکتر اصغر جهانگیر رسید. معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری.

برگزاری دوره های آموزشی ویژه ماموران نیروی انتظامی، نیازسنجی و تهیه مواد آموزشی لازم، دوره های همسویی آموزشی، شناسایی و ساماندهی آموزش افسران، صدور گواهینامه آموزشی، انجام ارزیابی آموزشی، سازماندهی و اعزام معلمان، صدور کارت ویژه نیروی انتظامی مسئولان و ایجاد بانک اطلاعاتی از محورهای این تفاهم نامه سه جانبه است.

آموزش خوب و بد به فرماندهان یکی از مفاسد شریعت است

آیت الله صدیقی در این مراسم، سازمان بسیج مستضعفین را بازوی اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این تفاهم نامه در راستای انجام کار جمعی منعقد شد چرا که کار جمعی با آسیب کمتری انجام می شود و نتایج خوب بیشتر

رئیس امر به معروف و نهی از منکر، تربیت امر به معروف و نهی از منکر را احیای این دو فریضه الهی از شریعت می داند و بیان می کند: امروز دشمن از امر به معروف و نهی از منکر می ترسد از منکر نهی می کند، بنابراین رسانه ها غریبه ها به ارائه ستاد عمرو به معروف حمله می کنند.

آیت الله صدیکی از حمایت های قوه قضائیه و مجریه از فعالیت های ستاد امر به معروف قدردانی کرد و گفت: اخیراً رئیس جمهور محترم جلسه ای با اعضای ستاد داشتند که بسیار پربار بود و ایشان از قوه قضائیه نیز حمایت بسیاری کردند. بارها در جلسات شورای عالی و جلسات مشترک، جدیت خود را از ستاد اعلام کرد و همکاری خوبی بین ستاد روابط عمومی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این اداره وجود دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به روایت «کلکم راع و کلکم مسول عن رعیته» تصریح کرد: همه ما در برابر خود، جامعه، مسئولان و تشکل های مردمی مسئولیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از سنگرهای تعیین کننده ای دانست که اسلام برای حرکت عمومی جامعه در مسیر الهی پیش بینی کرده بود و گفت: اسلام دینی زنده است که نیرو و عزت می آفریند و این صلابت و عزت مبتنی بر این است. حرکت فردی و اجتماع به سوی خدا هدایت می شود.

آیت الله صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان اسلام می داند و می گوید: متأسفانه این آموزه های مهم مورد تأکید قرآن، روایات و شریعت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: مومنان نباید اجازه دهند قانون امر به معروف و نهی از منکر که جامعه را در ابعاد مختلف جامعه بیدار و متحد می کند، نادیده گرفته شود.

افتخار بسیجیان مجری امر به معروف و نهی از منکر است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی این سازمان برای اجرای هرچه بهتر این تفاهم نامه خبر داد و یادآور شد: ما به این تفاهم نامه نگاه مثبت داریم و از تمام ظرفیت بسیج برای اجرای آن استفاده خواهیم کرد. و بسیجیان به این افتخار می کنند. مجری امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به اینکه بسیج از ظرفیت بالایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار است، گفت: در بحث پیشگیری نیز تلاش می کنیم تا تعداد پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی کاهش یابد و به همین منظور طرح «هر مسجدی یک وکیل داشته باشد» را به دستگاه قضایی پیشنهاد دادیم.

سردار سلیمانی ساماندهی حرکت های مردمی را یکی از وظایف مهم بسیج دانست و خاطرنشان کرد: نهضت یاری مومنان با محوریت بسیج راه اندازی شد که الحمدلله با استقبال مردم مواجه شد و اکنون این کار در حال انجام است. یک راه محبوب

آمادگی دستگاه قضایی برای امر به معروف و نهی از منکر

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این دیدار ضمن سنجیدن امضای این تفاهم نامه سه جانبه تقویت نیروی انتظامی، آمادگی قوه قضائیه را برای حمایت از نیروهای انتظامی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در همه عرصه ها جدی گرفته شود چرا که توجه به دو فریضه الهی موجب کاهش و رفع جرایم و آسیب ها می شود.

جهانگیر با بیان اینکه باید به سمت اجرای مفاد تفاهم نامه حرکت کنیم، ابراز داشت: قوه قضاییه از ظرفیت خود برای کمک به اهداف ستاد فرماندهی که اهداف نظام است استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید