حجاب را نباید سیاسی و امنیتی دید/ نحوه عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترویج و تبیین است.


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881265

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه حجاب و عفاف از مقوله های فرهنگی و اجتماعی است و نباید سیاسی و امنیتی باشد، خاطرنشان کرد: سیاست زدگی و مسائل امنیتی به کل کار آسیب می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; حجت الاسلام سجاد ناصر در نشست خبری امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب با موضوع تبیین اردوی 30 تیرماه (عفاف و حجاب) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر. یک ستاد حاکمیتی و با دستور مستقیم مقام معظم رهبری است که انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک سازمان فراملی است، خاطرنشان کرد: این فرماندهی شامل هیئتی متشکل از روسای قوای سه گانه، نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و گروه های مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی و … است. کاهش این فرماندهی در شورای استانی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و متعاقباً در شهرتان تشکیل شد.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر 3 مبنای قانونی برای فعالیت دارد، تصریح کرد: مصوبه شورای فرهنگی عمومی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون مساعدت. امر به معروف و نهی از منکر پایه های ستاد هستند و شاخص های درجه حجاب و عفاف به این ستاد اختصاص دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت موجود در سطح استان متمرکز است تا نتیجه مشخصی داشته باشد، گفت: ستاد به دنبال اهداف متعددی است که مهمترین آنها جلوگیری از رشد روزافزون است. ناهنجاری های اجتماعی و برنامه های بهبود، ترمیم و بهبود.


* اردوی 21 تیر کامل ترین طرح در حوزه عفاف و حجاب است

وی با بیان اینکه ستاد به دلیل داشتن جایگاه مقتدر می تواند بدون تدبیر و تقابل ورود قوی داشته باشد، اظهار داشت: در مورد عفاف و حجاب 3 رویکرد وجود دارد که اولین رویکرد آزادی و آسودگی خاطر است و پیشنهاد می کند هرکسی بتواند آن گونه که خود رفتار کند. دوست دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد اول در اولویت دولت ها نبوده و موجب ضرر و زیان مردم شد، خاطرنشان کرد: رویکرد دوم اقداماتی بود که از روی نگرانی انجام شد اما نیمه کاره رها شد و آسیب این رویکرد کمتر از رویکرد اول نبود. نزدیک شدن .

حجت الاسلام ناصر افزود: رویکرد سوم روشی منطقی، عاقلانه و سنجیده برای تدوین برنامه مدون و قابل اجرا است که با عنوان طرح بیست و یکمین اردوی روز (عفاف و حجاب) تدوین شد.

وی با اشاره به مزیت های این طرح گفت: عدم تنش، کار فرهنگی و اجرایی با هم، تداوم اجرا، مرحله ای، منطقه ای (محلی)، استقلال از بودجه دولتی، مردمی، اعتماد سازی، ضمانت اجرایی جامع و جامع، تنظیم نقش هر دستگاه و تهیه طرح به صورت تحقیقی از جمله مزایای این طرح است.


* نحوه فعالیت ستاد مردمی سازی و شفاف سازی است

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه کار ستاد فرهنگی، تبلیغی و تبیینی است، تصریح کرد: هدف ستاد مچ گرفتن و گرفتن و بسته شدن نیست و طرح پشتوانه فکری هم دارد البته. اجرای طرح ابتدا توسط دستگاه های اجرایی و در واقع توسط مسئولان آغاز شد. عدم رعایت آنها برای مدیران هزینه بر است چرا که کیفیت رسیدگی به حوزه عفاف و حجاب یکی از شاخص های ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی است.

وی افزود: هدف نهایی ستاد از طریق تحقق طرح کمپ 21، داشتن احساس وظیفه دینی، فکری و اجتماعی نسبت به همنوعانمان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح در راستای اعتماد سازی عمومی، اجرای طرح با همکاری دستگاه های اجرایی آغاز شد، گفت: دستگاه ها به عنوان اولین اقدام در این طرح هستند. خط خدمت در جمهوری اسلامی ایران باید تابع قانون و تابع قانون باشد


* حجاب از زیر شاخه های عفاف است و برای زن و مرد واجب است

وی با بیان اینکه حجاب یکی از زیرشاخه های عفاف است، تصریح کرد: عفاف در گفتار، سلوک، پوشش، اعمال، ارتباط، تفکر، معده، شنوایی و امور مالی از زیرشاخه های عفاف است.

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه حجاب مانعی نیست بلکه برای امنیت خود مردم است، خاطرنشان کرد: افرادی در جامعه که حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند به گونه ای تصور می شوند که مومن و دوستدار امیرالمومنین هستند. مومنین (ع) که ممکن است از عدم آگاهی عمومی رنج ببرد. و تبلیغات بی ضابطه و فضای مجازی و کم کاری متولیان امر باعث شده است تا چنان رفتاری از سوی آنها صورت گیرد که اگر دستمال تمیزی از روی آنها کشیده می شد ماهیت واقعی آنها آشکار می شد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام همه چیز را واجب کرده است، بهره مندی از بندگان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حجاب برای زنان نیست و مردان نیز باید در این زمینه دقت کنند و ملاک حجاب این است که حجاب بدن و آن را نشان ندهد. نباید لباس جلال باشد.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه حوزه کاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گسترده است، افزود: ایجاد امید در جامعه، جدیت موضوع حجاب و اجرای قوانینی که تاکنون اجرا نشده است. مشکل و معضل عدم رعایت حجاب، تشکیل ارتش سایبری در فضای مجازی، انسجام در کار و شناخت توانایی های مختلف، برنامه های محله ای و یا مرکز محوری مساجد، آموزش افراد جامعه که باید از خانواده شروع شود. در میان برنامه ها


* زن ستیزی یک مشکل تک بعدی نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره دلایل عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: حجاب یک مشکل تک بعدی نیست که علت خاصی داشته باشد، بنابراین راه حل واحدی وجود ندارد.

وی افزود: مشکلات ساختاری، عدم تحرک طبق سلیقه جوانان امروز، فاصله فرهنگی به دلیل دوری مردم از یکدیگر به دلیل گسترش شهرها، تبرج (نشان دادن و انگشتی شدن)، الگوهای بیگانه، وجود برخی تناقضات در جامعه و اختلاط ناشی از اشتغال زنان از دلایل عدم رعایت حجاب در جامعه است.


* نگاه سیاسی و نگاه امنیتی به حجاب زد

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه حجاب و عفاف مقوله ای فرهنگی و اجتماعی است و نباید سیاسی و امنیتی باشد، خاطرنشان کرد: سیاست زدگی و مسائل امنیتی به کل کار لطمه می زند بنابراین نباید سیاسی و امنیتی داشته باشیم. با نگاه امنیتی به حجاب و عفاف.

وی با بیان اینکه پیشگیری هزینه، آفات و خسارت کمتری نسبت به درمان دارد، تصریح کرد: اجرای طرح را از سوی دستگاه ها و کارکنان آغاز می کنیم زیرا معتقد به پیشگیری هستیم و مسئولی که ضوابط و مقررات را رعایت نکند روی کار نخواهد بود. مدیر پرونده در انتخابات آینده

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان در خصوص اقدامات در حوزه مد و لباس گفت: شاخص های مد و لباس که در 3 معاونت طراحی، تولید، تبلیغات و فروش است تدوین شده است. و به اطلاع اصناف خواهد رسید.

وی تصریح کرد: می توان لباس های شیک، جوان پسند، زیبا، با قیمت مناسب و عفیف تولید کرد، اگرچه ممکن است گرانی یکی از دلایل کم رنگ شدن عفاف و حجاب باشد، اما تنها دلیل آن نیست، زیرا خانواده ها پول زیادی را برای بسیاری از چیزهایی که ممکن است مورد نیاز باشد خرج می کنند خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید