برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به توضیح رسانه ای دقیق نیاز است


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885173

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی:

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند توضیح دقیق رسانه ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در اجلاس استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی اظهار داشت: ترویج امر به معروف. و نهی از منکر از واجبات اسلامی و واجبات الهی است و انجام آن بر همگان واجب است.

و افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که عده ای در کشور به دنبال دوقطبی سازی هستند که در این راستا باید با مداخله تبیینی و جهادی علیه آنها اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برخی سوالات در خصوص حجاب اجباری گفت: در دین مبین اسلام همه موارد نیاز به رای مردم ندارد. در قرآن نیز اشاره شده است که برخی از امور دینی نیاز به نظر مردم ندارد.

وی گفت: مسائلی مانند نماز یومیه و روزه ماه رمضان از جمله مواردی است که نباید در مورد آن اظهار نظر کرد و باید اقدام کرد. خداوند در این موارد مقرر داشته و باید محقق شود.

حجت الاسلام قریشی گفت: متاسفانه عده ای از موضوع حجاب سوء استفاده می کنند. هیچ فقیهی به عدم لزوم و واجب بودن حجاب فتوا نداده است و همه بر اصل این امر اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد: حجاب چیزی است که باید رعایت شود و این نظر امام (ره) و رهبر انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی تصریح کرد: لازم است با ورود صدا و سیما، رسانه های مکتوب و مجازی و همچنین منابر و منابر در ایام مختلف سال نسبت به تبیین مسائل مربوط به واجبات و حجاب اقدام شود. مساجد و در این زمینه ایام محرم فرصتی ویژه و مناسب است.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهنام دلریش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به برنامه ها و عنوان دهه احیای امر به معروف. و نهی از منکر که همزمان با دهه اول محرم اجرا می شود، گفت: امروزه تاکید بر تربیت مجاهدین و الزامات علمی است که باید با مشارکت تشکل ها، طلاب و روحانیون در این برنامه ها و امور عملی

در پایان جلسه و پس از ارائه نظرات و راهکارهای مسئولین و اعضای حاضر در جلسه، از لوح شعار دهه احیاء 1401 توسط نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد آذربایجان غربی رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید