امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام عاشورا / پیوند جامعه با معارف الهی است. ظلم را کم کن


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888547

زینب رستمی گفت: قیام امام حسین(ع) برای کسب قدرت نبود؛ بلکه مهمترین هدفش امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زینب رستمی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: قیام امام حسین(ع) برای کسب قدرت نبود؛ قیام امام حسین(ع) برای کسب قدرت نبود. بلکه مهمترین هدف از این قیام امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ادامه داد: در نگاه امیرالمومنین(ع) حکومت و اقتدار فایده ای ندارد و امام حسین(ع) نیز در همین مکتب تربیت شده است.

رستمی افزود: عزادار امام حسین (ع) باید پیرو اهداف قیام امام خود باشد.

این کارشناس تصریح کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) باید در انسان حرکت با خدا را ایجاد کند و این معنا در منش و رفتار انسان متجلی شود.

ایشان فرمودند: صاحب عصر ما امام زمان (عج) است که در روز عاشورا در مصیبت شهادت سلف بزرگوارش امام حسین (ع) قلبش در عذاب است.

رستمی یکی از بهترین اعمال در روز عاشورا را صدقه دادن برای سلامتی امام زمان (عج) عنوان کرد و ادامه داد: باید برای ظهور حضرت بقیة الله (عج) دعا کرد زیرا همه مشکلات و گرفتاری هاست. با ظهور منجی عالم بشریت حل خواهد شد.”

این کارشناس تاکید می کند: اگر در دعای عزاداری ما برای ظهور امام عصر(عج) مهمترین اولویت است، در جامعه امروزی به ندای امام زمان(عج) «جهنم ناصر یانسرونی» پاسخ مثبت داده ایم. «و اگر هنوز آرزوهای دنیوی هست و مطالب ما از دعاهای مهم ماست، از حق دور شده ایم.

وی با بیان اینکه هر روز تکرار واقعه عاشورا است، گفت: اجابت دعای امام زمان و بودن در جمع یارانش مهم ترین درس مکتب عاشورا است چرا که امام زمان(عج) منتظر 313 یاران باوفاست .

رستمی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیوند جامعه با معارف الهی به نفع مردم است، زیرا در جامعه ای که از ولی خدا غافل باشد، ظلم در آن شکل می گیرد و عادی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید