حضرت زینب علیهاالسلام؛ صدای رسا واقعه تاریخی کربلا / وجوب نهی از معروف و نهی از منکر ریشه ظلم است.


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889194

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین منصور باخربیک تبریزی با بیان اینکه حضرت زینب علیهاالسلام; وی گوینده واقعه تاریخی کربلا بود، گفت: امروز صدای زینب کبری (س) و اسیران کربلا در سراسر جهان طنین انداز است و ندای غربت امام حسین (علیه السلام) به سراسر جهان می رسد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربک تبریزی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در بازدید از تحریریه خبر عصرهامون که به مناسبت روز خبرنگار و به منظور توانمندسازی خبرنگاران این رسانه برگزار شد. اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش ضمن تسلیت ایام سوگواری سعید و سرور و سالار شهیدان فرمودند: امیدواریم بتوانیم حوادث و حماسه عاشورا را به دقت بازتاب داده و انعکاس دهیم. این خبر مهمی را که حضرت زینب (رض) به درستی به تاریخ رساند.



وی افزود: دشمنان اسلام از همان روز اول دشمنی خود را با اسلام علنی کردند و این دشمنی منجر به شهادت سیدالشهدا علیه السلام شد، اما همانطور که اراده خداوند متعال مقرّر شد که اسلام و مکتب اسلام، دین زلال و اسلام ناب در عالم علما و برای برتری بر همه ادیان، شهادت سیدالشهدا علیه السلام مایه هدایت بشر در طول تاریخ شد.


این مسئول با بیان اینکه مظلومیت امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه ایشان زشتی و ظلم ظالمان و دشمنان آن حضرت را برای همه مردم جهان نمایان کرد، گفت: اگر امام حسین(ع) به شهادت نمی رسید. مسلمین الان هم یزید را می کشتند، خلافت را به حق پیامبر (ص) می دانستند.


وی تاکید کرد: شهادت امام حسین (ع) باعث شد باطل جای خود را نشان دهد و حضرت زینب کبری (س) و اسرای کربلا به عنوان خبرنگار این موضوع را به گوش جهانیان رساندند و این پیام را ابلاغ کردند که سوال رهبری است. جامعه بشری تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.


باقربک ادامه داد: فلسفه قیام و شهادت امام حسین(ع) و اسیر شدن اسیران کربلا مبتنی بر هدایت است، یعنی اگر امام با دست حضرت علی اصغر(ع) را بلند کند و بگوید بده. من آب می خورم»، باید بدانیم که امام حسین(ع) این کار را کرد، برای هدایت مردم انجام داد، زیرا او صاحب دنیاست، تأمین آب برای یارانش ربطی به آن ندارد؛ همانطور که در این باره آمده است. در منابع تاریخی در شب عاشورا وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ماجرای روز عاشورا را برای اصحاب نقل کرد، از خیمه ها دور شدند، چشمه آبی با دست بر زمین جوشید و فرمود: اصحاب غسل کنند. با آن و آماده عبادت و نماز باشید.


cfae5249 ff98 411b 845c 8bcb46d421cb خبر خاکستری

وی بیان کرد: نظام اسلامی بر اساس الگوی امام حسین(ع) شکل گرفت به گونه ای که امام خمینی(ره) نیز به آن اشاره کردند و فرمودند: «هرچه داریم از محرم و صفر است». بر اساس رهنمودها و الگوهایی که در هشت سال پاسداری از حرم، حفاظت از حرم و امروز در حفظ امنیت، امنیت و سلامت از پیامبر اکرم داشتیم، تا کنون پیشرفت کرده ایم.



رسالت اهل بیت امام حسین (ع) در ابلاغ پیام عاشورا


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اسارت اهل بیت علیهم السلام پیام و فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) در سوریه را به گوش جهانیان رساند. غربت امام به تمام دنیا رسید.


به گفته وی؛ امام حسین(ع) یکی از دلایل قیام را امر به معروف و نهی از منکر می دانست و می فرماید: «علت رفتنم به کوفه و بیعت نکردن با یزید امر به معروف و نهی از منکر بود». در نهج البلاغه تعبیری دارد که بر اساس آن «هر خیری در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در دریا است». اگر این وظایف در جامعه ای از بین برود و مردم هر یک به کار خود مشغول شوند، فساد و ظلم همه چیز را فرا می گیرد و خوبی ها از بین می رود، در این زمینه نباید افراط کرد بلکه باید طبق دستوراتی که داده می شود پیش رفت. توسط اهل بیت و اول تذکر شفاهی.


d02126e6 a7b5 4ece 988b 2afe2db4ad68 خبر خاکستری

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر محور امر به معروف و ریشه کنی ظلم است، اگر جامعه ای آن را رها کند، ظالمان زمام امور را در دست می گیرند.


باخاربک با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای پیشرفت مادی و فرهنگی و اصلاح جامعه مهم است، گفت: یکی از اصول امر به معروف و نهی از منکر موضوع درخواست است و در این حوزه اصحاب رسانه بسیار تاثیرگذار هستند و باید کار درست را انجام داد و به مردم آموزش داد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید