حضرت زینب علیهاالسلام احیاگر اسلام و قیام عاشورا است / «عقیله بنی هاشم»; بهترین مدل مدیریت بحران


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809141

تعدادی از علما و روحانیون شیعه و سنی با بیان اینکه رفتار و شخصیت «اکیله بنی هاشم» الگوی موفقی برای مدیریت بحران است، گفتند: صبر حضرت زینب(س) باعث شد مکتب امام حسین(ع) زنده ماندن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ وداع با عزاداران کربلا زبان فصیح بنی هاشم ; پانزدهم رجب سالروز رحلت اسوه صبر و پرچمدار قیام خونین کربلا، «عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها» بانوی قهرمان تبیین کننده نهضت عاشورا پس از انقلاب است. شهادت امام حسین (ع) و همرزمان باوفایش در عاشورا به دست گرفت و گل سرسبد این قیام بود.

حضرت زینب بانویی است که نه تنها در میان زنان بلکه در میان مردان جهان کمتر دیده می شود. توانا بانویی است که بالاترین نمونه شجاعت و دلاوری، دانش و بصیرت، کفایت و درایت، قوت روحی و شناخت مقام است و از عهده هر کار از وظایف مختلف اجتماعی به خوبی بر می آید.



ولایت از ویژگی های حضرت زینب (س)


مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با بیان اینکه ولایتمداری از ویژگی های بارز حضرت زینب سلام الله علیها است، گفت: حجاب، حیا و عفاف از دیگر ویژگی های این بزرگوار است. بانوی اسلام و امروز زنان و دختران جامعه اسلامی باید از آداب و منش او در راه زندگی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) پیام واقعی عاشورا را به گوش جهانیان رسانده است، افزود: اگر حضرت زینب سلام الله علیها حضور نداشتند و نمی گفتند چه فاجعه خونینی در کربلا رخ داده است. از این واقعه و درسهای امروزش کم می دانست و یا شاید در تاریخ کاملاً محو شده بود، چنانکه تاریخ نشان می دهد در هر بحرانی بهترین تصمیم را می گرفت و بر مشکلات و مصائب صبوری و کنترل داشت. واقعه کربلا سند معتبر مهربانی است. صبر، شیر دادن و تفسیر این بانوی اسلام.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه رفتار و شخصیت عقیله بنی هاشم الگوی موفق مدیریت بحران است، ادامه داد: جنسیت در الگوسازی نقشی ندارد، هرکسی باید در رسیدن به اهداف الگو قرار گیرد و کنترل و مدیریت مشکلات را از رفتار خود الگوبرداری کند. موفقیت آمیز.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در بین اهل سنت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) نه تنها پرستار بیماران کربلا، بلکه پرستار نهضت و انقلاب حسینی بودند که این تفکر باعث شد تا تو برای همیشه زندگی میکنی..

رسولی زاده با بیان اینکه باید ایستادگی حضرت زینب(س) در برابر دشمن را الگو قرار دهیم، گفت: ایشان هیچ گاه در برابر ظلم و ستم دشمن احساس ضعف نکردند و با روحیه شجاعت و دلاوری خود سختی های زیادی را تحمل کردند تا دشمن را ذلیل کنند. ; امروز باید از سیره و منش آنها الگو گرفت و در برابر کفر و ظلم سر فرود نیاوریم و در مقابل تحریم های ناجوانمردانه میدان را خالی نگذاریم.

در این خطیب جمعه آمده است: مادران و زنان ایران اسلامی امروز باید از سبک زندگی، صبر و سیره حضرت زینب (س) الگو بگیرند و اجازه ندهند فرهنگ غلط غرب که بر عفاف و خانواده است عادی شود. در جامعه. تحقق این امر موجب از هم گسیختگی کانون خانواده ها و افزایش آمار طلاق می شود و این یکی از اهداف دشمنان است.


نهضت عاشورا با صبر و استقامت حضرت زینب (س) ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان با بیان اینکه صبر، صبر و توکل به خدا و ولایت پذیری از ویژگی های بارز حضرت زینب (س) است، گفت: عقیله بنی هاشم مصیبت های زیادی از جمله متحمل شده است. شهادت امام حسین (ع) و اسارت فرزندان را گرفت. شاید کمتر کسی بتواند پایداری و استقامت داشته باشد، اما پس از ورود به مجلس و پاسخگویی به خائنان زمان، صبری که در این مسیر با نگاه نافذ امام ایجاد شد، تاکید کرد. زینب کبری (س).

او بصیرت عمیق حضرت زینب به نهضت امام حسین (ع) و مبارزه برای ترویج نهضت عاشورا را ویژگی هایی می داند که او را از همه متمایز می کند و او را صفحه ای روشن در دل تاریخ معرفی می کند.

بامری با توجه به اینکه صبر حضرت زینب (سلام الله علیها) باعث ماندگاری مکتب امام حسین (ع) و فاصله گرفتن مسلمانان و اسلام آگاه از انحراف شد، گفت: چند حرکت به برکت صبر، مجاهدت بصیرت، شجاعت و شناخت عمیق نهضت امام حسین (ع) امام و ولایت را ایجاد کرد که یکی از آنها انقلاب اسلامی ایران است.


حضرت زینب(س) بهترین الگو در جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین مراد نورای یار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان گفت: حضرت زینب(س) معروف به ام المصائب است، در تمام بلاهایی که بر سر ایشان می آمد هیچ ضعفی از خود نشان نداد و گلایه نکرد.

وی افزود: حضرت زینب (سلام الله علیها) شهادت حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را مشاهده کرد، اما بر این همه مصیبت صبور بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان گفت: امروز در الگوبرداری و بهره برداری از اخلاق و رفتار حضرت زینب (س) کوتاهی کرده ایم و از کوچکترین مشکلی گله مندیم، اما حضرت زینب (س) ضعف نشان نداده است. حتی برای یک لحظه در مواجهه با فاجعه.»

حجت الاسلام والمسلمین نورای یار خاطرنشان کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) همواره در مقابل دشمنان استوار و پیگیر عمل کرده و با خطبه های آتشین خود مردم را آگاه کرده است.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر بصیرت و بصیرت افزایی تاکید داشته اند، اما کمتر از مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در بحث افزایش بصیرت استفاده کردیم و استفاده نکردیم. ما بینش را در خودم ایجاد کردیم.”

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: امروز در مرحله تبیین جهاد هستیم. همانطور که حضرت زینب(س) در مقابل تبلیغات رژیم یزیدی مردم را از واقعیت آگاه می کند، باید دشمنی و اهداف دشمن را بیان کنیم.»

حجت الاسلام والمسلمین نورایی یار اذعان داشت: حضرت زینب(س) بهترین الگو در عرصه بصیرت، دشمن شناسی و جهاد تبیین است و هرکسی می تواند با سرمشق گرفتن با زبان و کلام و قلم خود جهاد تبیین کند. این بانوی بزرگ اسلام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید