حضرت فاطمه علیهاالسلام با علم تبیین از تحریف دین جلوگیری کرد/حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین راهنمای صالحان است


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916551

لیلا کوهستانی گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) عصاره عالم بشریت و بهترین الگو برای جامعه در پاسداری از قانون و ولایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا کوهستانی، مسئول حوزه علمیه فاطمه زهرا(س) شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار عصرهون ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) عصاره یک عالم است. انسانیت و نشان پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) تنها در عصر ظلمت و آشوب ایجاد شده توسط منافقین علم تبیین را آورد و با حمایت و پشتیبانی ولایت نیاورد. اجازه دهید از راهی که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله ترسیم کرده بود منحرف شود و ایشان نیز در این راه به شهادت رسیدند و از این رو او بهترین است. الگوی جامعه ما حفظ ولایت و امام است.

وی بر لزوم استفاده از سبک زندگی حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی تاکید کرد و افزود: در صورت رعایت سبک زندگی حضرت زهرا(س) هیچگاه مشکلات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در جامعه نخواهیم داشت.

کوهستانی با تاکید بر لزوم تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) و شخصیت زن در اسلام، گفت: یکی از مهمترین مواردی که می تواند نقشه های دشمن را خنثی کند تبیین صحیح و دقیق شخصیت زن در دوران اسلام است. اسلام چون دشمن در تلاش است با زندگی کثیفی غرب را بر جامعه اسلامی ایران تحمیل کند.

رئیس حوزه علمیه خواهران زابل ادامه داد: از هر زاویه و منظری که به زندگی حضرت فاطمه (س) بنگریم، متوجه می شویم که ایشان بهترین و کامل ترین الگو برای زنان جامعه ما و برای همه بشریت است. در کلام امام معصوم آمده است که ام ابیها (علیه السلام) حجت بر سایر معصومین (علیهم السلام) است.

این کارشناس مذهبی گفت: نکته مهم و قابل توجه در مورد حضرت زهرا(س) مبارز بودن و فعالیت ایشان در خط ولایت است، چرا که پس از رحلت پیامبر دین دچار لغزش شد و به تنهایی از زمان حاکمیت خود حمایت کرد. قبل از جبهه ناعادلانه ایستادند.

کوهستانی با اشاره به اینکه پیروی از سیره حضرت فاطمه (س) ضامن سعادت دنیا و آخرت ماست، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) چه در زمینه ازدواج، مادری و تربیت فرزند و چه در عرصه حوزه ولایت، صیانت از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و ستم بهترین راه حل برای همه حق طلبان و حامیان جبهه حق است و امیدواریم بتوانیم این الگوی بی بدیل را نه تنها در کلام بلکه در زبان جستجو کنیم. همچنین در عمل.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که زندگی حضرت زهرا(س) را به زبان خودشان به جوانان برسانیم. همانطور که امروزه داستان ها و رمان های مختلفی در جامعه پررنگ شده است، سیره اهل بیت نیز باید برجسته و تاکید شود و برای تحقق این امر همکاری همه جانبه لازم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید