سبک زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) خانواده را در برابر حملات دشمن واکسینه کرد.


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916896

لشگری گفت: سیره عملی و تربیتی حضرت فاطمه (س) الگوی بی نظیری برای زنان و دختران در خانواده و جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا لشگری، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: سیره عملی و تربیتی حضرت فاطمه (س) الگوی کم نظیری برای زنان و دختران در خانواده و جامعه است.

وی ادامه داد: ایمان، صبر، وفاداری، توکل، حمایت خانواده، ولایت مداری و حضور پررنگ در جامعه از ویژگی های حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) است که لازمه سبک زندگی امروزی است.

لشگری افزود: بسیاری از مشکلات و گرفتاری های خانواده امروزی ناشی از دوری از سبک زندگی اسلامی و گرایش به سبک زندگی غربی است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: امروزه زوجین با اختلافات جزئی تنها راه حل را جدایی و طلاق می دانند اما در سبک زندگی اسلامی طلاق آخرین راه حل است و مهم ترین دلیل آن گرایش جامعه به تفکر سرمایه داری است.

وی بیان کرد: زیبایی و زیبایی زن باید در کانون خانواده و برای همسر و اعضای خانواده به نمایش گذاشته شود اما فرهنگ غربی این معنا را برعکس می کند و آسیب آن را در سست شدن بنیان خانواده می بینیم.

لشگری ادامه داد: فیلمنامه مهسا امینی ثابت کرد که دشمن از زنان برای تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای سوء استفاده کرده و مدعی حمایت از حقوق زنان است و می خواهد با به حاشیه راندن زنان بنیان خانواده را هدف قرار دهد.

این مدرس دانشگاه افزود: دختران و زنان جوان ما با سیره حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بیگانه هستند و لازم است در ایام فاطمیه به این موضوع توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: برگزاری مجالس روضه خوانی برای حضرت صدیقه کبری (س) خوب است اما باید سبک زندگی حضرت صدیقه را در مراسم عزاداری به نسل های آینده منتقل کنیم زیرا این سبک خانواده را در برابر هجمه های دشمن مصونیت می بخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید