حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگوی بی نظیری برای جهان بشریت است/ الگوبرداری از دخت نبی مکرم اسلام راه رهایی از جنگ نرم

ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802625

تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی زنان و دختران امروزی است، گفتند: اهل سنت نسبت به اهل بیت محبت و علاقه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، با اینکه زنان بسیاری در طول تاریخ بشریت در فضایل اخلاقی و انسانی و نقش آفرینی سرآمد بوده اند، اما هیچ زنی نتوانسته به پای حضرت زهرای مرضیه (س) برسد. زیرا این بانو علیرغم عمر کوتاه خود، اعمال و برکات فراوانی را برای همیشه از خود به یادگار گذاشتند، از این رو تمام فضایل این امام هنوز ناشناخته است.

در همین راستا تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی امروزی برای زنان و دختران است، گفتند: مشکلات اجتماعی و طلاق بین خانواده ها را به میزان قابل توجهی کاهش خواهیم داد.

هدف جنگ نرم دشمنان از بین بردن عفت زنان و دختران است

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهل سنت به اهل بیت عشق و علاقه دارند، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کامل برای دختران و بانوان است. آنها باید از شیوه زندگی و اخلاق خود در عرصه های مختلف الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه ولادت حضرت زهرا(س) برای زنان ارزش قائل است، افزود: اخلاص، ولایتمداری، ازدواج، مادری، حجاب و عفاف، ایثار و عبادت خالصانه از ویژگی های بانوی بزرگوار اسلام است که می تواند الگو قرار گیرد. در بسیاری از مشکلات را حل کردند.

این عالم اهل سنت بیان می کند: دختران و زنان جامعه باید از معارف و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم ازدواج، تربیت فرزند و امور دینی و اجتماعی استفاده کنند.

وی هدف از جنگ نرم دشمنان را از بین بردن عفت زنان و دختران دانست و گفت: شاهد کاهش چشمگیر مشکلات اجتماعی و طلاق در بین خانواده ها باشیم.

حضرت زهرا (س) الگوی کامل برای زنان مسلمان است

مولوی ریگانیان پور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ولادت حضرت زهرا (س) آنقدر مهم بود که خداوند متعال سوره ای را برای ولادت آن حضرت نازل کرد و در این سوره به پیامبر اعظم (ص) اعلام کرد. اسلام که از نسل بریده نشوید و خاندان پاکتان به خاطر آنها تداوم یابد.

وی افزود: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در دوران کودکی الگو و درس عبرتی برای زنان و زنان مسلمان بود. اسلام بی نظیر است.

این عالم اهل سنت گفت: در جامعه اسلامی می توان از سیره حضرت زهرا (س) و حضرت علی (س) درس گرفت و زندگی ناب اسلامی را الگوی خود قرار داد.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از خانواده ها در کشورهای غربی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و کسانی که زندگی غربی را در جوامع اسلامی سرلوحه خود قرار داده اند با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند اما زندگی با برکت حضرت زهرا سلام الله علیها است. من علی (علیه السلام) می تواند بهترین الگو برای جوانان ما باشد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه خاطرنشان کرد: در کتب اهل سنت احادیث زیادی در مورد برکات وجود حضرت زهرا وجود دارد. علیها بیان می شود و راه و روش و اعتقادات مذاهب فرقه های دینی جدا از سیره آنها نیست.

گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی می فرماید: هر که فاطمه سلام الله علیها را بیازارد مرا آزرده و هر که او را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است و همچنین هنگامی که حضرت فاطمه (س) بود. زهرا سلام الله علیها بر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد شد، با این همه مقام و منزلت به احترام حضرت فاطمه علیها السلام قیام کردند و این نشان دهنده مقام والای ایشان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید