حضرت معصومه (س) الگوی بی نظیری برای دختران عصر حاضر است


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908612

سلطانیه گفت: حضرت معصومه (س) در عصر حاضر الگوی بی نظیری برای دختران است زیرا عالم و عالم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه سلطانی نیا، مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک»، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در عصر کنونی الگوی بی نظیری برای دختران است چرا که عالم و عالم بود.

وی ادامه داد: داشتن الگوی انسانی کامل در بعد تربیتی می تواند بسیار موثر و مانعی برای مقابله با نفس باشد.

سلطانی نیا افزود: معمولا وقتی می خواهیم پیش پسر بزرگی برویم، از قبل آماده می شویم، بهترین لباس ها را می پوشیم، مراقب ظاهرمان هستیم، قطعا داشتن چنین الگویی می تواند برای دختر خانم ها مراقبت بیشتری به همراه داشته باشد. .

این معلم حوزه با اشاره به اینکه دختران در جامعه به دنبال الگوی کامل هستند، تصریح کرد: الگویی که در مسائل دینی، اخلاقی و تربیتی الگو باشد و با بهره مندی از آن می توان راه سعادت را طی کرد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) الگوی کاملی برای جامعه دختران بود، اظهار داشت: ایشان در اموری مانند عفت، حیا، حرکت اجتماعی و ایمان به حدی از کمال رسیده بودند که می توانستند به آنها اعتماد کنند و به آنها اعتماد کنند. امام نبود باید مردم جواب بدهند.

سلطانیه ادامه داد: در حرم حضرت معصومه (س) می خوانیم: سلام بر بانویی که امین و حجت امامش بود. در این جا این سوال پیش می آید که دختران ما چقدر به ائمه عصر و زمان خود وفادار هستند؟

این استاد دانشگاه گفت: علمای دین همیشه تاکید می کنند قبل از رسیدگی به حساب خود به حساب خود برسید. آیا دختران ما در زندگی خدا را در نظر می گیرند؟ این سؤالی است که پاسخ آن در سیره حضرت معصومه (س) آمده است.

وی گفت: دختران جامعه ما شناخت کاملی از سبک زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) ندارند و هویت خود را از دست داده اند تا الگوی بهتری پیدا کنند.

سلطانی نیا با اشاره به اینکه حفظ فطرت پاک در مسیر بندگی یک اصل است، ادامه داد: خداوند انسان ها را با توانایی زندگی آفرید تا در مسیر بردگی حرکت کنند و شاد باشند. حال اگر انسان در این مسیر اشتباه کند از رسالت آفرینش فاصله گرفته و در عین حال به فروپاشی زندگی آن شخص گوشزد می شود و باید هوشیار باشد و خود را از این مسیر نجات دهد.

وی با بیان اینکه توجیه یکی از حرکات اهریمنی هوای نفس است، گفت: به محض اینکه در راه گناه قرار گرفتی هوای نفس آن مطلب را توجیه می کند.

این استاد دانشگاه، تربیت باغبانی وجود انسان را کار بسیار دشواری عنوان کرد و ادامه داد: در دنیای پر زرق و برق امروز پرهیز از گناه بسیار دشوار است زیرا خداوند ایمان بندگان را می آزماید که از ویژگی های عصر غیبت است. .

سلطانی نیا افزود: حجاب و حیا دختر موضوعی است که مورد هجمه دشمنان است و حفظ آن از بدو پیدایش زن از ضروریات و اصل دین است.

وی با اشاره به اینکه دشمن حجاب را بیهوده جلوه می دهد، گفت: شکاف نسلی و تهاجمات فرهنگی به چالشی جدی در تربیت دینی دختران تبدیل شده است.

این معلم ادامه داد: والدین در تربیت دینی دختران نقش اساسی دارند زیرا طبق آمارهای اخیر وقتی نیازهای عاطفی و روحی دختر در خانه برآورده نشود شاهد فساد در جامعه هستیم.

سلطانی نیا افزود: امروز اکثر افرادی که در فتنه اخیر شرکت کردند از خانواده های مطلقه بودند، زیرا زوجین قادر به تامین نیازهای عاطفی، امنیتی و روانی در خانه نبودند و دختر از محیط خانواده بیرون رانده و فریب خورد. تاکتیک های غلط او دشمن را خورده بود.

وی با اشاره به اینکه دختران مادران و مربیان نسل آینده جامعه هستند، گفت: همانطور که در روایات اهل بیت(ع) تاکید شده است باید به تربیت دختران و معرفی الگوهای بهتر برای آنان توجه ویژه شود. ع) خانواده ای که دختر داشته باشد بیشتر مورد رحمت الهی قرار می گیرد.

این مدرس حوزه علمیه به سیره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: پدری که برای تحصیل دخترش هزینه می کند سه برابر پسرش می گیرد.

سلطانی نیا ادامه داد: وظیفه زنان در امر مهم تربیتی بسیار سنگین و تا حدودی با تأثیر تربیتی قرآن برابری می کند، بنابراین توجه و سرمایه گذاری در بعد تربیتی می تواند ایران را قدرتمندتر کند.

وی افزود: نسل آینده تنها امید دشمن برای شکست انقلاب است چرا که استکبار به ضعف آموزش و پرورش ما در کشور پی برده است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

این معلم با اشاره به اینکه باید سبک زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) برای نسل نوجوان تبیین شود، گفت: نوجوانان در کشور دچار بحران هویت هستند و باید زندگی زنان برجسته اسلام به آنها تقدیم شود. هویت سازی

سلطانی نیا خاطرنشان کرد: در یک اردوی زیارتی حدود 200 دانش آموز دختر را به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) بردیم و سبک زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) را برایشان بازگو کردیم که حدود 90 درصد آنها اطلاعی نداشتند. پس اینجا نشان می دهد که نوجوانان عاشق راه اهل بیت (علیهم السلام) از ما کوتاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما این دختران را بعد از اردو رها نکردیم و از طریق کتاب آنها را با سیره حضرت معصومه (سلام الله علیها) آشنا کردیم و سپس از این دختران برای آشنایی سایر افراد جامعه با زندگی حضرت معصومه (س) استفاده کردیم. بنابراین مکتب اهل بیت(ع) بهترین الگوی تربیتی برای رهایی از شگردهای دشمن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید