بهترین وجه عبادت حضرت معصومه علیهاالسلام، کسب معرفت و درک / پایبندی به سیره حضرت معصومه (س) است.


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908513

این کارشناس مذهبی با اشاره به تبعیت از سیره حضرت معصومه(س)، گفت: بهترین عبادت در حضرت معصومه(س) کسب علم و فهم و الگو قرار دادن آن حضرت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین فنادی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) با اشاره به القاب و صفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اهمیت توجه به القاب و صفات بر عهده مردم است که تا با این خصوصیات رفتار نکنند، با این صفات و القاب شناخته می شوند، نمی کنند، این برای همه معصومین علیهم السلام صدق می کند.
وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها دارای صفات خاصی است که اولیای الهی با این صفات خاص القاب آن را می دهند. معصومه، طاهره، حمیده، رشیده که در احادیث و کتب زیارتی این پیامبر آمده و ما آنها را می خوانیم.
این استاد دانشکده و دانشگاه تاکید کرد: این درس بزرگی است که انسان صفات والا را در خود ایجاد و پرورش دهد و در کسب صفات نیک کوشا باشد که مجموع این صفات به «تزکیه» معروف است.
وی افزود: زیارت نامه پرمعنا و بی نظیری که از امام رضا علیه السلام نقل شده به قدری جامع است که جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را در ابعاد مختلف نشان می دهد. روی من باش
حجت الاسلام فادی با اشاره به عبادت با معرفت به معنای تقلید عملی از سیره حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: بهترین وجه عبادت به معصوم و آل رسول الله صلی الله علیه وسلم است. کسب معرفت و شناخت جهت زندگی که به نوعی جهان بینی توحیدی را در تفکر مردم القا می کند و جوامع را قوی می کند و دوم اینکه الگو و سبک زندگی این انوار الهی را در رفتار خود پیاده می کند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیاز مبرمی به اصلاح سبک زندگی دارد و این حقیقتی است که مذهب شیعه بهترین اشکال فردی و اجتماعی را به ارمغان می آورد.
این کارشناس مذهبی در ادامه می افزاید: همه اینها نشان می دهد که پیروی از سیره حضرت معصومه سلام الله علیها در همه حال، علاوه بر ایجاد سبک و منطق زندگی، انسان را به حداکثر می رساند – سطح بالای معنویت و رستگاری.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید