حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای زنان امروز / دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین سیره شریفه


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843332

حضرت معصومه (علیه السلام) دارای مقام و عظمت ویژه و ممتازی است که باید برای این بانو بویژه در میان زنان تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کم فردا، حضرت معصومه(س) از بانوان با فضیلت اهل بیت(ع) است. پدر بزرگوارش حضرت موسی بن جعفر و امام هفتم شیعه و مادر گرامی حضرت معصومه نجمه است. ولادت این امام در مدینه در سال 173 نقل شده است. حضرت فاطمه معصومه بعد از امام رضا (ع) از سایر فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) با فضیلت و مقام بالاتری برخوردار است.

کرامت بی سابقه زنان و دختران در جامعه
برای توجه به جایگاه والای زن در جامعه و سبک زندگی اسلامی باید به آیات و روایات، اهل بیت و تاریخ اسلام رجوع کرد. زنان و دختران در سبک زندگی ایرانی-اسلامی جایگاه بسیار بالایی دارند، زیرا نه تنها اعتقادات ملی ما برای زن جایگاه و احترام خاصی قائل است، بلکه دین مبین اسلام نیز مکمل این جایگاه است. برخورد پیامبر با تنها فرزندشان حضرت فاطمه (س) زیباترین نمونه رفتار پدران با دخترانشان است. این الگوی رفتاری در میان سایر معصومین نیز به چشم می خورد و تاکید بر دختر دار شدن همواره مورد تاکید است و بی شک مسائلی چون حجاب و عفاف حلقه مکمل این عزت و احترام به مقام و منزلت والاست. این مشابه زنان و دختران در جامعه است.
حضرت معصومه (علیه السلام) در تاریخ اسلام و در زمان حیات خود از جایگاه ویژه و ویژه ای برخوردار بوده است، چنان که در تاریخ جاودانه شده و حتی دفن آن برای ما مسلمانان مکان مقدسی به شمار می رود. همچنین شأن و جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و رفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به ایشان از دیگر الگوهای رفتاری اسلامی با دختران است در حالی که در هیچ جای دنیا نمی بینید. چنین مدل ها و وضعیتی برای زنان و دختران.

0ce151cf 6f2c 4f3e a63e 38ca9af9182e خبر خاکستری

سیره حضرت معصومه (علیه السلام) بهترین نمونه جامعه امروزی است
الگوهای رفتاری و عملی برای دختران امروز جامعه ما باید از این زنان گرفته شود، اطاعت در بعد عبادت و بندگی خداوند متعال، خضوع ائمه در برابر معصوم (علیه السلام) و لحظات حساس مهم است.
وی با اشاره به القاب و صفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: اهمیت توجه به القاب و صفات افراد در این است که تا زمانی که مطابق با آنها رفتار نکنند و این ویژگی ها را نداشته باشند. با این صفات و القاب آشنا نباشند. این برای همه معصومین مهم است.»
این معلم و کارشناس دینی با اشاره به عبادت علم به معنای تسلیم عملی در برابر زندگانی حضرت معصومه(ع) گفت: بهترین راه برای زیارت معصوم و خاندان پیامبر(ص) کسب علم و معرفت است. زندگی که نوعی جهان بینی توحیدی در تفکر است.تقویت انسان ها و جوامع و به کارگیری الگو و سیره این نور الهی در رفتار آنان.
وی افزود: جامعه امروز ما به شدت نیازمند اصلاح سبک زندگی است در حالی که مذهب شیعه بهترین الگوهای فردی و اجتماعی را معرفی می کند.

نخبگان علمی و دانشگاهی باید سیره حضرت معصومه (ع) را تبیین کنند.
از سوی دیگر طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: زندگی حضرت معصومه (س) استخراج از دل منابع تاریخی و تبیین زبان. روز برای نسل جوان، به ویژه دختران.
وی افزود: نامگذاری بانوی کرامت به عنوان روز دختر بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی اهل بیت(ع) برای دختران جامعه و شاهد جهاد فرهنگی و تبیینی با محوریت سیره حضرت معصومه(س) است.
یکی از اعضای هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: بی شک راز سعادت و نیک نامی دنیا و ماوراء آن در سایه پیروی از رهنمودها و دستورات اهل بیت(ع) و چگونگی آن است. چه خوب که ما مردم قم همیشه در زندگی خود این مدال را دریافت می کنیم. «به خود ببالیم که سیره ما همیشه رنگ و بوی اهل بیت دارد و زیر سایه حضرت معصومه (س) هستیم. )، بنده خوب خدا و شیعیان و عاشق واقعی معصوم (ع).

10c3d075 1cc9 472c 8e0a fb6d9c8854b3 خبر خاکستری

حضرت معصومه (س) یکی از بهترین الگوهای امروزی برای زنان است
همچنین آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) از مقام و منزلت والایی برخوردار است، گفت: حضرت معصومه (س) دارای ویژگی های ارزشمندی در ابعاد اخلاقی، سیاسی و فرهنگی است و یکی است. یکی از بهترین مدل های امروزی برای خانم ها.
وی گفت: این بزرگوار از تعالی علمی و معنوی پدر، مادر و برادر خود بهره فراوان برد و در زمان خود به بانوی جهان شهرت یافت.
این استاد حوزه در ادامه به فضیلت عبادت این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: در مورد عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) و اهمیت عبادت آن حضرت، روایات زیادی از اهل بیت(ع) نقل شده است. همین بس که بعد از عبادت چهارده معصوم برای عبادت هیچ یک از انبیا و اولیاء الهی به زیارت این بانو تشویق نشدند.
وی تاکید کرد: در مسیر دفاع از ولایت، شخصیت های مهمی در تاریخ مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) حضور دارند که در این راه می توان به فاطمه معصومه (س) اشاره کرد.
این استاد دانشگاه افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) نیز از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خود همواره در راه نشر و پاسداری از حریم ولایت جان خود را فدا کرده است. در طول راه کاروان تبلیغاتی برای نشر معارف امام و ولایت ایجاد کردند.

دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین سیره شریف اهل بیت(ع) است.
آیت الله کعبی در عین حال با تبریک دهه کرامت گفت: مواردی مانند دهه کرامت فرصت ارزشمندی است تا مردم را بیشتر و بهتر با سیره و سیره ائمه اطهار (ع) آشنا کنیم.
وی افزود: برخی از مشکلات جامعه امروز ما به دلیل دوری از سبک زندگی اسلامی است که خود اهل بیت(ع) به بهترین وجه نشان دهنده آن است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل از محافل دینی و برگزاری جشن های ویژه دهه کرامت در سراسر ایران اسلامی به ویژه در شهرهای قم و مشهد گفت: ما نیز مانند سایر ائمه مانند شاهچراغ هستیم و قدردان این نعمت هستیم. تا سیره اهل بیت (ع) را به درستی بشناسند و پیروی کنند.
وی افزود: زندگی همه معصومین (ع) برای ما پر از درس و نکته است، اما از آنجایی که در ایران زندگی می کنیم و زیر سایه معنوی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) هستیم، باید انجام دهیم. چراغ های مقدس.

26750827 5804 4097 a202 52b92317f2ed خبر خاکستری

درباره شأن و شخصیت حضرت معصومه (س) در منابع اسلامی روایات فراوانی وجود دارد و روایات مربوط به منزلت شهر قم به شخصیت حضرت معصومه(س) پرداخته شده است و این به خاطر معبد مقدس آن است، زیرا قبل از وجود و حضور و دفن در این شهر بسیار مرکزی بوده و هیچ جایگاه و اهمیتی برای این شهر وجود نداشته است، اگرچه در این شهر داستان نویسانی وجود داشته است، اما همه داستان ها نشان می دهد که شخصیت کریمه اهل بیت این شهر را محور و بزرگ کرده است.

همه اینها بیانگر این واقعیت است که شخصیت او به عنوان یک کودک معصوم به قدری در پیشگاه خداوند قابل توجه است که همه بزرگان اطراف شمع وجودش با تمام نور و وقار ناچیز هستند و این نشان از عظمت معنوی ائمه هود دارد که کودک . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید