امروز فعالان حقوق زن بدترین رفتار را با زنان دارند/حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان مجاهد

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802467

خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در هر زمان و مکان برای همه الگو هستند، گفت: امروز مدعیان حقوق زنان بدترین رفتار را با زنان دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در پنجمین همایش بین المللی بانو مهر با عنوان «زن، سبک زندگی فاطمه، تمدن نوین اسلامی»، با بیان اینکه فاطمه (س) می تواند الگوی یک زن مسلمان باشد، گفت: فاطمه (س) چگونه می تواند الگو باشد. 1400 سال پیش امروز نه تنها برای زنان مسلمان، بلکه برای همه کسانی که به دنبال یک الگوی موفق هستند؟
وی ادامه داد: حضرت ولی عصر(عج) می فرمایند دختر رسول خدا یعنی مادرم حضرت زهرا(س) برای من الگو است. وقتی خود امام الگو باشد، باز هم فاطمه (علیها السلام) را الگوی خود می داند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: یکی از مهم ترین روش های تدریس، روش الگوسازی است، چرا که روند الگوپذیری و الگوپذیری در ابعاد مختلف زندگی هر فرد فطری است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر عظمت و مقام فاطمه (س) را نمایندگی می کند، افزود: فاطمه و اردیبهشت محبوب ترین دستور به نظر من حضرت فاطمه است، پیامبر می فرماید سلمان تمام وجود فاطمه را با ایمان آموخت.
وی گفت: سؤال این است: برخی سطحی نگر و برخی که ارزش ها را نمی فهمند و فاطمه را نمی شناسند و معیارها را تغییر می دهند، می گویند که فاطمه امروز الگوی بشریت است. امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که ویژگی های خاص خود را دارد. ما مفاطمه را ندیده ایم، ولی شهدا را دیده ایم، علمای وارسته و انسان های کامل را دیده ایم و شهید سلیمانی را دیده ایم.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز فرزندان کوچک ما برای شهید سلمانی الگو قرار می دهند. شهدای مدافع حرم شهدای دفاع مقدس را الگوی خود قرار دادند. زیرا در سیره، سیره و سیره این شهدا و به عبارتی مکتب شهید سلیمانی که از فاطمیان، علوی ها و محمدی ها سرچشمه می گیرد، ویژگی هایی وجود دارد.
وی ادامه داد: ما معتقدیم وقتی شهدای ما که همیشه خود را شاگرد مکتب فاطمیون می دانستند امروز برای جامعه ما و جبهه مقاومت الگویی هستند. فاطمه پرچمدار این میدان چگونه می تواند الگو نباشد که همسر و فرزندان و پدر بزرگوارش الگوی جامعه اسلامی بودند؟
خبرگان رهبری ادامه داد: فاطمیه در دختر بودن الگوست، برای پدرش الگو است، زمانی که همسر است برای همسرش الگو است، در زمان فرزندپروری الگو است. یک دختر مادر. مدل E.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: صدیقه طاهره درس اخلاق، اخلاص، ایمان، تقوا، دینداری و انگیزه می دهد، یعنی در هزار و یک سال به زنان مسلمان اطراف پیام می دهد. جهان. با تشکیل چنین اتحادهایی باید حرکتی موثر در جامعه انجام دهند تا دشمنان اسلام از این حرکت بترسند و دشمن را وادار به عقب نشینی و تبیین آنچه اسلام در زبان جهاد در جامعه نامیده می شود، کنند.
وی افزود: فاطمیه الگو بودن را بلد نیست. در برخی از امور مانند نماز و عبادت از فاطمه (س) و در برخی دیگر مانند روح حرکت و رفتار فاطمه (س) غیر مستقیم الگو می گیریم.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که مدعیان حمایت از حقوق زنان بدترین رفتار را با زنان دارند. امروزه به گفته مدیریت، زنان را برای آرزوهای خود می خواهند نه برای شخصیت و منزلت و جایگاه زن.
وی گفت: امروز باید حقوق زن را از دیدگاه فاطمه(س) و اهل بیت به جهانیان و مدعیان حقوق زنان نشان دهیم و برای جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید