زنان جامعه امروز ما باید از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند.

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798232

فرشته روحافزا پژوهشگر حوزه زن و خانواده گفت: متأسفانه نتوانستیم شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) را برای زنان خود خلق کنیم. وقتی ارتباطات خارج از شرع باشد، جامعه دچار بحران می شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ فرشته روح افزا، پژوهشگر حوزه زن و خانواده صبح امروز در همایش دخترانه حاج قاسم که در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، گفت: قبول می کنند.
وی با اشاره به اینکه جامعه کنونی ما بیش از جامعه زمان پیامبر(ص) نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما اجداد خود را تغییر نمی دهیم، باید بتوانیم رفتار خود را تغییر دهیم.
روح افزا گفت: متأسفانه دنیا به سمت نابودی پیش می رود و به گونه ای که چیزی از شخصیت زن حفظ نمی شود، زنان در برخی جوامع آنقدر تحقیر شده اند که چیزی از آن باقی نمانده است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی جوامع حقوق زنان به گونه ای تضییع می شود که عکس زن روی غذای سگ و گربه قرار می گیرد.
روح افزا با بیان اینکه زنان امروز جامعه ما نیازمند وجود پاک و مطهر حضرت زهرا(س) هستند، گفت: زنان در آشفتگی هستند و هدف و راه خود را گم کرده اند. به هر شکلی از زن استفاده می کنند و اسمش را می گذارند.» آزادی تا زمانی که زن به ابزاری برای انجام کاری که دوست دارد تبدیل شود.
وی با اذعان به اینکه طبق آمار سازمان ملل نرخ ازدواج به شدت کاهش یافته است، گفت: متأسفانه طلاق عاطفی رخ داده، سن ازدواج بالا رفته، اختلافات خانوادگی به اوج خود رسیده و راهی برای کنترل آن پیدا نمی کنند. . “
روح افزا با بیان اینکه نمی توانیم برای زنان خود شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) خلق کنیم، گفت: وقتی ارتباط خارج از شرع است جامعه دچار بحران می شود، کم نیستند زنانی که از آغوش گرم مادری خارج شده اند و راهی نیست. رستگار شویم مگر اینکه به عفت زهرا فاطمه(س) عمل کنیم، زیرا تمام وجودش ایثار و گذشت بود، پس او و همه فرزندانش شهید شدند.
وی با بیان اینکه اکثر زوج های آمریکایی ازدواج نکرده اند، توضیح داد: عشق در بین مردم گم می شود و به دلیل ظاهرشان جلو می روند.
روح افزا با تاکید بر اینکه زنی که نمی تواند عاشق باشد نمی تواند عشق را به خانواده تزریق کند و فرزند تربیت کند، گفت: زندگی امن است که الگوها در آن مقلد باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حاج قاسم فوت کرده به این دلیل است که این درس را از ائمه آموخته است و ما نیز به تبعیت از ایشان باید ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهیم تا بتوانیم جامعه خود را پاک نگه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید