اقتدار حاج قاسم تعجب همه دنیا را برانگیخت/ مسئولان باید از سردار سلیمانی الگو بگیرند

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795687

حسن حسنیه گفت: اگر یک مسئول کشوری یکی از ویژگی های مدیریتی و فردی شهید سلیمانی را داشته باشد، آن کارمند در کار خود موفق بوده و مشکلی را در کشور حل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسن حسنیا از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان شهید قاسم سلیمانی در گفت و گو با بالا گفت: حاج کاسم فراگیر بود یعنی همه خوبی ها و زیبایی ها در این مرد بود. بهشتی؛ حاج قاسم مصداق اخلاق، نگرش، شجاعت، ادب، تدبیر، ولایت مداری، احترام به نیروهای زیردستان و توجه به خانواده شهدا بود و اگر مسئول کشوری یکی از این ویژگی ها را داشته باشد، آن کارمند موفق است. و مشکلی را در کشور حل می کند.

وی با اشاره به مولفه های شخصیتی شهید سردار سلیمانی افزود: حاج قاسم نه تنها شجاع بود، بلکه نیکوکار و با اخلاق بود، به مردم کمک می کرد و به زیردستان خود توجه می کرد، در مقابل خانواده های شهدا قیام می کرد، مسئول کارش سر کار بود و قبل از کار، در زمان سیل در خط مقدم بود، در جنگ جلوی همه بود، در همه عملیات ها پیشتاز بود.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به خاطره ای از حاج قاسم در زمانی که فرماندهی تیم مالک اشتر آمل را بر عهده داشت، گفت: مازندرانی و مجاهدت و پاسداری آنها را در عمل دیدم و عاشق بچه های مازندران بودم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اولین باری که از خادم شهید حاج کاسم در مازندران برای حضور و سخنرانی در یادواره شهدا در تیپ مالک اشتر آمل دعوت کرد، عاشق مردم مازندران بود و علاقه مند بود. چون با بچه های مازندران سر و کار داشت.

همرزم شهید سلیمانی گفت: در منطقه ای که ما بودیم و اهل سنت بودند، در بحث تبعیت از رهبری و ولایت، وقتی آکا دستور داد، شهید سلیمانی گفت: اگر اینجا همه شهید شدیم، حرف آکا نباید. پاییز که آکا گفت این مأموریت باید پاکسازی شود، شهید گفت: «اگر همه ما اینجا شهید شویم، ارزشش را دارد تا فرمان رهبری به زمین بیفتد و به دلیل تبعیت ایشان از ولایت باشد». گفت: «ما همه حاضریم اینجا توسط یک زن اهل سنت به شهادت برسیم.» یا شیعیان راحت در خانه‌های خود بخوابند و در امنیت کامل زندگی کنند و اینها از ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی است.

حسن نیا به ویژگی های مردم شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: در زمان سیل از اولین کسانی بودند که برای کمک به مردم تلاش کردند. وی اولین فردی بود که در زلزله بم در مناطق زلزله زده حضور داشت. «و تا مردم را در خود جای دهد، هر روز در این منطقه سرگردان است و اینها ویژگی هر فردی نیست.

وی افزود: شهید سلیمانی در جریانات سیاسی نبود که با گروه های سیاسی ارتباط داشته باشد، اما به این گروه های سیاسی تعلق نداشت و اینکه در مسائل حقوقی و مالی از کارکنان و نیروهای خود چیزی نگرفت، هرگز او به فکر خودش و حتی غذای بهتر نبود. او قوتش را نمی خورد و با اینکه فرمانده بود، در یک خانه معمولی زندگی می کرد و زندگی ساده ای داشت و همیشه به این فکر می کرد که نیروهای گروهش امکانات لازم را دارند. .

فرمانده سابق تیم مالک اشتر آمل ادامه داد: شهید سلیمانی برای هر عملیات دست نوشته ای به من می نوشت که در پایان آن عنوان شده بود عملیاتی که انجام می دهید، محوریت مقام معظم رهبری بر دادن کمترین تعداد شهید و بیشترین تعداد شهداست. تعداد نیروها مجروح شدن یعنی حتی به مجروح و شهادت رزمندگان فکر می کرد و این فرماندهی بود که می گفت عملیات باید اینقدر محتاط و محتاط باشد و آموزش نیروها را افزایش دهد تا حداقل شهید و مجروح داشته باشد. در منطقه و اینها از خصوصیات هیچ فرماندهی نیست، بلکه به شهادت و مجروحیت نیروها نیز توجه داشت و به فکر خانواده معظم شهدا بود.

وی گفت: حاج قاسم مثل حاج قاسم نبود، حاج قاسم خصوصیتی داشت که در دل همه بود و چه سنی و چه شیعه و چه نیروهای نظامی و غیرنظامی، گروه ها و حتی کسانی که با انقلاب خوب نبودند حاج قاسم را دوست داشتند و مغرض بودند. و با او متحد شدند و مردم پس از امامت حاج قاسم به او علاقه مند شدند. حتی در خارج از کشور هم مردم آنقدر حاج قاسم را پذیرفته اند که هنوز هم برایش مراسم می گذارند. آن را در خیابان های بغداد نصب کردند و حتی در آستان منازل مردم، عکس شهید سلیمانی را گذاشتند، این مرجعیت حاج قاسم همه دنیا را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید