مکتب شهید سلیمانی درس عبرتی برای همه کارگزاران نظام / صهیونیست ها و آمریکایی ها از برکت خون حاج قاسم به لرزه در می آیند / دفن یک میلیون دلاری حاج قاسم نمایشی از درک او از مردم بود.

ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797820

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران:

سرلشکر محمد باقری گفت: شهید سلیمانی نگاه همه جانبه ای به همه جوانان داشت; او همه را فرزند انقلاب، ایران و فرزندش می دانست و همه مردم ایران با رویکردی که به او داشتند، چند ده میلیونی نشان دادند، محبت پدرانه خود را درک کردند و چند میلیون نفر با این ظرفیت عظیم جذب انقلاب و اسلام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز در جمع یاران حاج قاسم به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به جای امام علی علیه السلام اظهار داشت: وحدتی که با روح حاج قاسم شکل می گیرد،

در تمام دستگاه های نظامی این استان دیده می شود که دل رهبر انقلاب را به وجد می آورد که نزدیکان ما در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی یک صدا به ماموریت های مقدس خود می پردازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با خدا عهد می‌بندیم که روح در بدنمان باشد، راه شهدای سلیمانی را ادامه دهیم و پاسدار ارزش‌ها باشیم، ایستادگی و مقاومت کنیم و دفاع.”

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از این شهید که چه در زمان حیاتش و چه در زمان شهادت شهید سلیمانی هیچ گونه اطلاعاتی نداشتند، تعابیر بلندی به کار بردند که فرمودند حاج قاسم و ابومهدی را باید مدنظر داشت. یک مدرسه، نه یک مرد دانش آموز.

این مقام مسئول گفت: این عبارت مدرسه سلیمانی مدال افتخاری است که مسلمانان به این شهید توجه کرده اند، مکتب دارای اصالت، ریشه، دقت و دقت است.

شهید سلیمانی بر اساس فقه دینی عمل کرد

سرلشکر باقری گفت: مدرسه تاریخی، انسان ساز، افتخارآفرین و الهام بخش است و در تعلیم و تربیت این ملت و مستضعفان جهان نقش دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به دلیل نابینایی حادثه، درک درستی از مکتب سلیمانی نداریم، به مرور زمان مشخص می شود: این مرد اسطوره است و صاحب یک مدرسه; خداوند رحمتش کند از ابتدای جوانی تا روز شهادت بدون هیچ خستگی و وقفه ای در جبهه ها و در قالب های مختلف خدمت می کند و برای ما بازماندگان تمرین می کند و تجربه می گذارد و باید بازخوانی و انتقال و آموزش دهیم. اجازه دهید.

او خاطرنشان می کند که در تاریخ افراد کمی هستند که دارای ویژگی های مشابه باشند. شهید مطهری با اشاره به این خصوصیت در مولا علی علیه السلام که دافعه و جاذبه با هم داشت، گفت: شهید سلیمانی از ترس امام علی علیه السلام این ویژگی ها را داشت همزمان که اوج مبارزه و استقامت در برابر استکبار بود. او اوج عطوفت و برادری را با فرزندان شهدا و محرومان داشت.

این مقام مسئول افزود: وی در عین حال دیپلمات شاغلی را که فاقد بزرگترین شخصیت های سیاسی جهان بود، در مقابل استدلال خود کشته بود و در میدان جنگ به عنوان فرماندهی آگاه و شجاع، دشمن را شکست داد و بسیاری از خصوصیات وی از این قبیل است. “

سرلشکر باقری در پاسخ به این سوال که وقتی عنوان مدرسه شهید سلیمانی به او اعطا شد، چه کردید، گفت: ایشان بر اساس فقه دینی عمل کردند و به شدت مطیع دستورات اسلام بودند.

خط قرمز شهید سلیمانی ولایت، رهبری و نظام بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در زمان ائمه انقلاب، ولایتمدار بوده و خود را سرباز ولایت و تابع ولایت می دانستم، گفت: در سال 1385 در زمره ائمه اطهار انقلاب به شمار می رفتم.

گفت: به یاری خدا توکل کرد. بن بست های زیادی در کار او وجود داشت. پس از اعمال تمامی اقدامات؛ او به خدا توکل می کرد و معتقد بود که راه حق و جبهه حق به پیش می رود و بارها از بازگشایی ناامیدی خبر می داد و می گفت این یکی از خوراکی هایی است که به آن تکیه نکرده ایم و خداوند به ما داده است.

این مسئول تاکید کرد: صمیمی و صادق بود. صداقت با خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، فرماندهی کل قوا، شهدا، اسلام، انقلاب و جبهه حق در وجودش موج می زد; ایشان چه از نظر جریانات و اتفاقات سیاسی در کشور ما و چه در منطقه فوق العاده فهیم بودند.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی بر همه جریانات سیاسی و فکری منطقه مسلط و آگاه بود و آگاه بود.
او خود را شهروند ولی امر می دانست و برای افزایش وحدت و انسجام ملی تلاش زیادی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خط قرمز ایشان ولایت ولی فقیه و نظام است، گفت: در ایشان نمایان است.

شهید سلیمانی؛ انسان درایت و تدبیر و عقل و منطق بود

وی گفت: در کردستان عراق، عراق در آستانه تجزیه بود و با طرح او وحدت و حاکمیت ملی در عراق و همچنین سوریه و لبنان احیا شد.

این مقام مسئول بیان کرد: رهبری صدر غیرقابل مقایسه بود، در سطح منطقه به دلیل اقدام سیاسی، گاهی اوقات تصمیمات او اجرا نمی شد، اما ناامید نشد و دوباره شروع کرد. او شبانه روز در عراق برای وحدت شیعه و سنی تلاش می کرد، وظیفه محور بود و منتظر نتیجه نبود.

ژنرال بیل مکانیکی گفت: این شجاعت بی باکی کور نبود. اهل تدبیر و تدبیر و عقل و منطق بود و عملاً با جان و دل به دشمن ضربه می زد; وقتی در راه خدا جهاد کرد، این بصیرت از کجا آمده است; خداوند راه را به او نشان داد و نصرت الهی نیز شامل شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی خدا کمک کرد، صلابت قدم است و تردیدی نیست. این صلابت هدیه خداوند به اوست و با دشمنان می جنگد تا دشمن نتواند مقاومت کند و اینها سازندگان مکتب شهباد سلیمانی هستند.

وی گفت: اگر استکبار جهانی به کسی کمک کند، در افغانستان، لبنان، عراق و سوریه پاداش و اعتبار ده برابری دارد.

شهید سلیمانی مدیری فراگیر بود

وزیر گفت: شهید سلیمانی از مشاوران و همراهان جبهه مقاومت محسوب می شد. او فرمانده بود، اما نه امر و نهی نمی کرد، سید حسن نصرالله بارها این را گفته است; راه را نشان داد اما تصمیم و فرمان را به آنها واگذار کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه از فرماندهان آنها شجاع تر و پیشروتر و یک سازمان و ده سازمان است، توضیح داد: آنها این سازمان و تجهیزات رزمی را ندارند، ایشان به نفع جمهوری اسلامی تشکیلاتی ایجاد کردند که امروز بازدارنده استکبار جهانی و صهیونیسم هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به یاد دارم که جلسه شورای نظامی حزب الله در بیروت 22 ساعت به طول انجامید. همه غش کردند و حاج قاسم مثل کوه با آنها بحث کرد، خستگی ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه این امر بسیار دشوارتر از ایجاد یگان نظامی در کشور ما، ایجاد جبهه مقاومت در منطقه است، گفت: ایشان را خانواده شهدا می شناسند و ناراحت می کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهید سلیمانی یک مدیر فراگیر بود نه صرفاً یک فرمانده نظامی. کار سخت او برای هنرمندان، نخبگان، کادر پزشکی و غیره. لحظات کلیدی وجود دارد و او مدیر کل بود.

مدرسه شهید سلیمانی درس عبرت همه کارگزاران نظام است

ژنرال حفاری ادامه داد: شهید سلیمانی نگاه همه جانبه ای به همه جوانان داشت; ایشان همه را فرزندان انقلاب و ایران و فرزندش می دانست و همه مردم ایران با رویکرد خود به این تشییع جنازه ده ها میلیونی نشان دادند، محبت پدرانه خود را درک کردند و چند میلیون نفر جذب انقلاب و اسلام شدند. ظرفیت عالی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در یکی از جلسات حساس وسط جلسه با عذرخواهی رفت.

وی گفت: مدرسه شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نیروهای مسلح، دولت ها، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و همه جوانان آموزش و پرورش دارد. آموزش و پرورش با خون امضا شد; خون او از شهادت سرسخت ترین دشمنی است که پای این مکتب را امضا کرد.

وزیر توضیح داد: شهید سلیمانی بخش مهمی از مخالفت با دشمن را پشت سر گذاشت. در زندگی و شهادتش آنها را ذلیل می کند مگر اینکه آمریکا بخواهد منطقه را ترک کند. در افغانستان و عراق مجبور به ترک می شوند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: عهد می بندیم که تا ظهور مهدی (عج) دیر نکنیم و خسته نباشیم و پرچم انقلاب را امام زمان (عج) به دست رهبر معظم انقلاب بدهیم شاهد خواهیم بود. خون این شهید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید