حاج قاسم مروج مکتب شهادت بود/ ابتدا مکتب شهید سلیمانی را شرح می دهیم و سپس فیلم می سازیم.

ساعت: 07:36
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795612

مفتهری مظاهری گفت: حاج قاسم پیرو مکتب انقلاب بود، مکتبی که می تواند جهان را از شر، ظلم، ظلم و سیاست های نادرست نجات دهد و روح انسان را به کمال برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مظاهری، کارگردان و بازیگر سینما در گفت وگو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به جمله معروف «ما امت امام حسین هستیم» سردار سلیمانی گفت: ما اهل بیت، اسلام، شیعه و خون سعید هستیم. الشهدا (ع).

وی با بیان اینکه مکتب جریانی است که عقاید و نظرات خود را در جامعه مادی و معنوی بیان می کند، گفت: مدرسه حاج قاسم مکتب امام حسین (ع) و حاج قاسم مروج مکتب امام حسین (ع) است. ) انقلاب و مکتب شهادت در دنیا بود.

مشاهری در ادامه بیان می کند: روحیه و مکتب انقلاب، روحیه شرافتمندانه و مکتبی است که حرکت جمعی به سوی خیر و فضیلت را برمی انگیزد، حاج قاسم از پیروان این مکتب انقلابی است. مکتبی که بتواند جهان را از ظلم و ستم و سیاست دروغین نجات دهد و روح انسان را به کمال برساند.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت افزود: حاج قاسم به درجه ای از ایمان رسیده بود که خدای خود را خالصانه می شناخت و مادیات برایش اهمیتی نداشت. یک دین کوچک، یک دولت و ایران بود.

این بازیگر و کارگردان سینما ادامه داد: ما به این دنیا آمدیم تا بهایی پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. این مفهوم قیام امام حسین (ع) و مکتب حسینی بود و حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.»

وی در پاسخ به رسالت و تاثیر صدا و سیما در تقریر حاج قاسم و مکتب ایشان به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در سینما و بدنه ایشان کسانی هستند که تحصیلکرده فلسفه غرب و احکام مکتب غرب هستند. و هنرمند ما در واقع یک هنرمند است.» در نتیجه خروجی او انقلابی و آموزشی نخواهد بود و اغلب در زمینه های مادی، فنی و مادی و همچنین در مسیر توسعه اقتصادی و سیاست های پولی است. جایی که سینمای ما همیشه بی ثمر بوده است.

مظاهری با تاکید بر لزوم تعهد و تجربه در عرصه سینما، افزود: ابتدا باید مکتب حاج قاسم را توصیف کنیم، سپس هنرمند را بر اساس آن مکتب بسازیم تا بتوانیم نتایج خوب و آثار فاخری تولید کنیم که تاثیرگذار و معنوی باشد. اهداف.”

وی در ادامه با تاکید بر تداوم نظارت دولت بر سینما در راستای اجرای مکتب اسلام خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص و متعهد معتقد به مکتب حاج قاسم باید در سینما بیایند و پرچم حاج قاسم را در عرصه توسعه فرهنگ به دست بگیرند تا از این فرهنگی جلوگیری شود. مادی گرا باشید و به جامعه کمک کنید تا بر اساس اصل درست یا مکتب حاج قاسم سلیمانی پیش برود.

این بازیگر و کارگردان سینما تاکید کرد: امیدوارم حاج قاسم در بعد فرهنگی به ویژه در فرهنگ تجسمی تلاش کند تا تحول و تعامل ایجاد کنند و اهداف والای انقلاب و شهادت را پیش ببرند.

وی با تکرار جمله معروف شهید سلیمانی گفت: حاج حاجم عزیز، این رهبر بزرگ مکتب اسلام و شهادت همواره گفته است که ما می توانیم کاری کنیم که خواب از همه دشمنان گرفته شود تا کمک کنند. ما مناطقی را ببینند که آنها حتی به آن اعتقاد ندارند.”

مظاهری در پایان گفت: امیدوارم ایران بزرگ در کنار بزرگانی چون حاج قاسم سلیمانی در دنیا طنین انداز شود و ما را به معنویت لازمی که مورد توجه بزرگان از جمله امام خمینی (ره) بود، برساند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید