پایان بردگی افکار عمومی در برابر دروغ با شهادت حاج قاسم/ مکتب سلیمانی از مکتب عاشورا جدا نمی شود.

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921729

محمدحسین ابراهیمی گفت: کشته شدن و شهادت حاج قاسم توافقی بود برای پایان دادن به بردگی افکار عمومی در برابر دروغ های حقوق بشری و حاج قاسم محصول کربلاست و مکتب شهید سلیمانی جدا از مکتب نبود. عاشورا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین ابراهیمی کارشناس سیاسی و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی وجدان های خفته ای را که به تظاهر به دوستی با غربی ها و همه معتقد بودند بیدار کرده است. فردی که حس وطن دوستی کمی دارد شهادت این سردار دلیر را متأثر کرد.

وی افزود: این واقعه پایان بردگی افکار عمومی در برابر دروغ های حقوق بشری بود و امروز یک انسان آزاده در جهان نیست که کینه توزی تروریست های آمریکایی را به رسمیت نشناسد و در آن روز تمام اختلافات عقیدتی و سیاسی داخلی به وجود آمد. کنار گذاشته شد و تصویر واقعی برملا شد و متبلور یک ایرانی شجاع، شجاع و با تقوا بود که بزرگترین چک برای کسانی بود که از جنایت پیشگامان آمریکایی انتظار احترام به حقوق انسانها و ملتها را داشتند.

ابراهیمی ادامه داد: جبهه مقاومت در سراسر جغرافیای سرزمین های افتخار و شهادت از آفریقای سیاه تا آمریکای لاتین و سواحل دریای مدیترانه متحد شد و با قدرت در برابر مزدوران، غارتگران و تروریست ها مقابله کرد و شهید سلیمانی به عنوان یک دفاع مقدس ایستاد. تمدن مقاومت در برابر استبداد و استعمار و استثمار متولد می شود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نماد و مصداق اصلی اخلاص را حادثه عاشورا و رمز ماندگاری حادثه عاشورا در تاریخ «وظیفه» و «صداقت» امام حسین (علیه السلام) دانستند. و حرکتی پاک و خالصانه و بلامنازع بود و برای خدا و دین و اصلاح جامعه مسلمین بود و مکتب شهید سلیمانی جدا از مکتب عاشورا نبود.

ابراهیمی ادامه داد: حاج قاسم محصول کربلاست و تربیت شده در دامان عاشورا ذلت نمی شناسد و حضور هیچ ظالمی را که در دنیا برای حق مبارزه می کند تحمل نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت های متخاصم برای نفوذ و ایجاد رعب و اغتشاش در جمهوری اسلامی دست به کارهای عجیب و غریب زیادی زده اند که یکی از مصادیق آن استقرار گروه های تروریستی در منطقه بود و ساده لوحانه است اگر بگوییم جرج دبلیو بوش. دولت فقط می خواست بعث عراق را سرنگون کند دولت بعث عراق وارد جنگ نظامی با بغداد شد اما اساساً می گفتند امروز بغداد فردا تهران و شکست این پروژه در تضعیف و ایجاد رعب و وحشت در ایران منجر به ایجاد یک موجود شیطانی به نام شد. داعش توسط بقایای القاعده در عراق.

ابراهیمی ادامه داد: ماجرای تشکیل داعش بسیار مفصل است، اما موضوع اصلی ایجاد یک دولت تکفیری وحشتناک در مقابل جبهه مقاومت بود، بحرانی در منطقه ایجاد شد و عملا دولت دمشق سقوط کرد، نیمی از عراق سقوط کرد. از دست رفت، اما عناصر و ارکان کنترل و مهار بحران در جمهوری اسلامی به درستی اجرا شد و ایران نیز توانست بحران های پیرامون آن را مدیریت کند و در این میان شهید سلیمانی و فرماندهی سپاه قدس نقش اصلی را بر عهده دارند. بحران در افغانستان، عراق، سوریه و یمن در مدیریت بحران بود.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اقدامات سپاه قدس نشان می دهد که این نیروها فرصت هایی را برای خروج از بحران ایجاد کرده اند و این بحران ها می توانست امنیت ملی ایران را تهدید کند خط فکری جدید مقاومت در منطقه و مبارزه با عناصر تروریستی. دولت های شیطانی و اهتزاز پرچم متحد در میان مردم عادی منطقه و حمایت از تفکر غرب گرا به ویژه در سوریه و عراق، فرصتی برای مقابله با تفکر تکفیری در سراسر کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز می بینیم که دولت آمریکا که با دروغ 11 سپتامبر به طالبان حمله کرد، امروز با توافق با همین طالبان افغانستان را به آنها داد.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری این وحدت که خوشبختانه در بین مردم زیر تابوت مطهر شهید سلیمانی و شهدای او دیده شد باید حفظ شود. جهت گیری مردم باید این باشد: جهت گیری به سوی انقلاب، جهت گیری به سوی تکریم مردان انقلاب، جهت گیری به سوی تکریم شهدا و تکریم هر چیزی که یادآور ارزش های انقلاب است.

مردم ایران و عراق شاگردان مکتب حماسه زینب کبری هستند که با اتحاد و یکپارچگی داعش را ذلیل کردند و اربابانش را از خاک مقدس عراق بیرون کردند و دولت آمریکا با شرمندگی از عراق و افغانستان عقب نشینی کرد. در مقابل وحدت جبهه مقاومت، اما باید زیرک باشیم تا با ایجاد تفرقه و کینه توزی در دل این مقاومت، وقفه ای ایجاد نشود، زیرا دشمنان ما بسیار حیله گر و حیله گر هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اولین هزینه شکستن نقطه عطف آمریکا در چشم جهانیان این بود که هدف موشک های ایرانی قرار گرفت که نتوانست از آن جلوگیری کند و حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد. در عراق، جایی که نیروهای آمریکایی مستقر هستند، اولین حمله رسمی به پایگاه های ایالات متحده بود که گمان می رود از زمان جنگ جهانی دوم رخ داده است.

وی تاکید کرد: تغییر ژئوپلیتیک منطقه از بودن با آمریکا به همراهی با شرق موضوع مهمی است که در سفر اخیر رئیس جمهوری خلق چین به عربستان، متحدان آمریکا و به ویژه کشورهای عربی اعلام شد. منطقه واقفند که حمایت آمریکا دروغ است و بیهوده چپ می‌کنند و دست به دامان دولت‌های شرق می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید