مکتب حاج قاسم همراه با مکتب امام و مکتب اسلام است/ آخرت از ویژگی های بارز سردار سلیمانی است.

ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796233

مدرس گروه آموزشی دانشگاه حضرت امیرالمومنین:

استاد دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: سردار سلیمانی را باید یک مکتب دید، زیرا اگر به او به عنوان یک شخص نگاه کنیم، جای تحریف برای دیگران وجود دارد و باید به سردار به چشم یک مکتب نگاه کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلم علی کریمی در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی با اشاره به خدامحوری، معنویت و اخلاق حاج قاسم گفت: اخلاص حاج قاسم و در واقع نیت الهی بر تمام وجود ایشان سایه افکنده و در حقیقت به شخصیت حاج قاسم هویت بخشیده و رنگ آن را بر اساس خلق کرده است. اساس شخصیت حاج قاسم معنویت و اخلاص و خدامحوری اوست.

استاد حوزه آموزش دانشگاه حضرت امیرالمومنین(ع) افزود: همه ویژگی های استثنایی، درخشان و مفید انسانیت از همین ویژگی یعنی معنویت و اخلاص آنها و در واقع از اصل نشأت می گیرد; معنویت و اخلاص بود که حاج قاسم را الگوی بارز قرار داد.

وی با اشاره به تربیت افراد ذیل از این مکتب، گفت: خداوند متعال خطاب به پیامبر عظیم الشأن اسلام می فرماید: و ما مبعوث الرحمة للعالمین; و افرادی که در این مدرسه تحصیل می کنند. آنها می دانند که باید وعده رحمت را به همه بیاورند و سردار شهید قاسم سلیمانی به خاطر افرادی که در جوار مدرسه حاج قاسم به اسارت نرفتند این مثال را به خوبی درک کردند. کدام دخترانی که اسیر نشدند و بچه هایی که سر بریده نشدند، همه به برکت مجاهدت حاج قاسم رسیدند و می توان گفت این رحمت نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسان ها بود.

کریمی با اشاره به اینکه رحمت خداوند برای همه است و از مصادیق رحمت الهی است. وی تاکید کرد: مبنای اخلاص حاج قاسم معنویت، خدامحوری و نیت الهی اوست و حاج قاسم مصداق بارز بسیاری از آیات قرآن کریم است، چرا که او به معنای واقعی یک انسان معتقد است. پس اگر مردی مثل حاج قاسم را می‌خواهیم که مصداق اتم است و برای مؤمن به معنای واقعی کلمه، ایده‌آل و خوب است، باید به سراغ آیات راهنمای قرآن کریم برویم.

وی با اشاره به آیات و روایات گفت: یکی از آیات قرآن کریم آیه 138 سوره بقره است که خداوند در آن می فرماید: اللهم صلوا و من أحسن اللّه; رنگ خدا و حاج قاسم مصداق معنای خدا بود یعنی رنگ خدا و نیت الهی تمام وجودش را گرفته بود این دومین نکته ای است که باید بر آن تاکید کرد تا شخصیت قاسم مخدوش نشود. .

این استاد دانشگاه با اشاره به رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: و خانواده ایشان. و مکتب حاج قاسم همراه با مکتب امام که مکتب اسلام است. بنابراین به فرموده رهبری حاج قاسم باید آن را یک مکتب دانست و چون تربیت شده است، مکتب اهل بیت و انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی را باید یک مکتب دید، زیرا اگر به عنوان یک فرد به او نگاه کنیم، جای تحریف برای دیگران وجود دارد و باید به سردار به چشم یک مکتب نگاه کرد. به تعبیر قرآن کریم این یک ملت و ملتی است که امام خمینی(ره) در رابطه با شهید بهشتی می فرمایند، ایشان برای این ملت مظلوم ملت هستند، همینطور حاج قاسم.

کریمی اذعان داشت: وقتی انسان تبدیل به ملتی می شود که فرمان خدا و همان اخلاص و معنویت و خدامحوری حاج قاسم باشد و به دلیل اینکه تربیت یافته مکتب اسلام و مکتب امام بوده و بزرگ شده است. این تعلیم و تربیت همه جانبه، همه ویژگی هایی است که او دارد، پس باید به چشم مدرسه دید.

وی با بیان اینکه حاج قاسم ظرفیت های بالقوه را به فعلیت رسانده است، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی ویژگی های معنوی مانند شجاعت، اخلاص و تواضع را ایجاد کرده است و تقوا در حاج قاسم مثال زدنی نیست. اخلاق یعنی حالت ثابت ذهنی و ما سعی می کنیم در حین تربیت، به عنوان اخلاص، به عنوان تواضع، برجستگی اخلاقی در خود ایجاد کنیم.

استاد دانشگاه حضرت امیرالمومنین(ع) ادامه داد: اگر از آقای قاسم به عنوان قهرمان ملت و جهان اسلام یاد می شود به دلیل تبلور ویژگی های دینی و معنوی در حاج قاسم است که محبوب همه است. “

وی به ویژگی های حاج قاسم اشاره کرد و بدعت را از ویژگی های وی برشمرد و افزود: سردار سلیمانی بسیار بدعت گذار بود و نقش بدعت در معنویت بسیار مهم است و حاج قاسم مظهر بدعت و تربیت شده در اسلام ناب محمدی بود. مکتب امام خمینی(ره) و تمام ابعاد شخصیتی حاج قاسم نشات گرفته از معنویت خدا محوری ایشان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید