ولایت گرایی از ویژگی های بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی بود

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921709

ابوذر مهدی نهایی گفت: ولایتمداری و ولایتمداری از ویژگی های بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی بود که این شهید والامقام آن را به همگان ثابت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوذر مهدی نهایی فرماندار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شخصیت ایشان فراتر از زمان و مکان کنونی، روحیه و اندیشه والایی است که داشته اند و پرورش یافته آن حضرت است. مکتب امام خمینی (ره) و مقام ولی فقیه.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی در این مکتب به خوبی می توانست تدبر و تحصیل کند، روحیه فکری او قرن ها و سال ها جلوتر از زمان حال بود، سیرتش مطابق آیات شریفه قرآن بود.

استاندار زاهدان تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در بحث صیانت از حرم اهل بیت(ع)، پاسداری از مقدسات تشیع و جهان اسلام و در مناظرات به سعادت امت متحد اسلامی می اندیشید. فلسطین، یمن و جهان اسلام به تشیع وابسته نیستند. تمام دنیا اسلام است.

نهای ادامه داد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی که نگاه وحدت آفرین به مشکلات جهان و امت اسلامی داشت در محور مقاومت کسانی که از گوشه و کنار جهان اسلام دلشان محکوم به آزادی بود، نقش اساسی داشت. و آزادی خواه و شهادت اسلام و جهان گرد این مرد بزرگ گرد آمدند و یارانش از اقصی نقاط ایران و کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام مدیون شخص حاج قاسم سلیمانی است، گفت: دشمنان در محاسبات خودشان فکر می کردند با کشتن این شهید بزرگوار می توانند او را از رخ دنیا پاک کنند و متوجه نشدند که قاسم سلیمانی یک اندیشه بود، یک مکتب فکری، یک مکتب الهام گرفته از آثار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: اندیشه حاج قاسم سلیمانی پاک و حذف شدنی نیست با شهادت و کشته شدن این بزرگوار متوجه شدیم که دنیا از شخصیت و معرفت او فراتر رفته است.

نهای افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در اندیشه و اعتقاد حکیم فرزانه ای که پیشوای امت اسلامی و رهبر ایران به شمار می رفت، یکی از مهم ترین فدائیان به سعادت است.

وی گفت: هرکس می خواهد در بعد فردی، معنوی و اجتماعی جهان اسلام سعادتمند باشد و به هدف مقام والایی دست یابد، باید در مسیر ارادت و اطاعت از مقام ولی فقیه و آرمان های امام باشد. خمینی (ره).

فرماندار خاطرنشان کرد: بزرگترین روحیه این شهید والامقام در وصیت نامه، راه و مکتب حکومت داری و بصیرت ایشان بود که حاج قاسم سلیمانی عمل را نه تنها در قالب جمله و نوشتار بلکه در مقام عمل به ما آموخت. ثابت کرد که فرمانداری همه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید