ایمان، اخلاص و ولایت مداری از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی بود / شکست و استکبار صهیونیستی با مکتب حاج قاسم

ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797167

فرمانده سپاه استان قم شکست صهیونیسم و ​​استکبار را با مکتب حاج قاسم ممکن دانست و گفت: ایمان، اخلاص و ولایت مداری از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار محمدرضا موحد در نشست مجازی با تشریح مکتب شهید سلیمانی و ارتباط عاطفی مردم با سردار دلا، در سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی به دو ویژگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد. و گفت: همه این ویژگی ها مدافع است. اسلام و انقلاب داشتند که موفقیتشان مدیون همین دو چیز است.
وی ادامه داد: اولین ویژگی، درک کامل، جامع و دقیق خطر شورش بود. امام علی (ع) می فرماید قیام ظلمت است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت: حضرت زهرا(س) به موقع خطر را شناسایی کردند. موقعیت، حفظ محیط زیست، جهت گیری به سمت وظایف و جهت گیری به سمت تکلیف از ویژگی های حضرت زهرا (س) بود.
وی افزود: دشمن می خواست اسلام را در پوسته ای بدون هسته و مغز قرار دهد که در آن یک سری عبادات فردی و شخصی مانند اسلام که در عربستان است باقی بماند.
سردار موحد گفت: در آن زمان علی را مظلوم نداشتم، ولی ولایتی که مظلوم بود. می خواستند چراغ اسلام را خاموش کنند، حضرت زهرا این قیام را فهمید و در مقابل آن ایستاد.
وی ادامه داد: بصیرت نقش اساسی دارد و باید نوع حمله را به موقع شناسایی کنیم.
فرمانده سپاه کوم با اشاره به اینکه دومین ویژگی حضرت زهرا (س) غیرت دینی، شجاعت و جهاد است، گفت: حضرت زهرا (س) برای دفع این قیام و خطر از همه چیز خود گذشتند.
وی افزود: برخی افراد بصیرت دارند اما جرات ندارند یعنی روحیه ندارند که با بصیرت عمل کنند. شهید قاسم سلیمانی همه این خصوصیات را داشت.
سردار موحد با تاکید بر اینکه در دفاع از ولایت نباید منتظر دستور باشیم، گفت: ویژگی 9 روز این بود که مردم در دفاع از ولایت به صورت خودجوش عمل کردند و این یوم الله به روز روشنگری تبدیل شد. وقتی تکلیف را می دانیم باید این کار را انجام دهیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم هستیم، افزود: حضرت آقا راه و سنت این شهید را مکتب شهید سلیمانی ذکر کردند. این شهید یک شخصیت بین المللی است. در واقع مکتب شهید سلیمانی ادامه مکتب امام خمینی است و مکتب امام مکتب اسلام و مکتب خونین امام حسین (ع) است.
شکست صهیونیسم و ​​استکبار با مکتب حاج قاسم
فرمانده سپاه کوم افزود: مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام خمینی(ره) است. همان مکتبی که ولایت فقیه با آن تداوم داشت. همان مکتبی که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بر آن ایستاده اند و امید جهان اسلام است. مکتبی که صهیونیسم با آن شکست خورده است و ما برای از بین بردن استکبار به این مکتب نیاز داریم.
وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی و مکتب امام خمینی (ره) مدارسی هستند که پدیده ای نوین در جهان هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند و جبهه مقاومت مستضعفان و مستضعفان موجب عدالت، عزت و پیشرفت در جهان می شود. جهان
سردار موحد خاطرنشان کرد: تنها راهی که ما را به تمدن نوین اسلامی که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است، مکتب حاج قاسم است.
ایمان، اخلاص و ولایت مداری از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی بود
وی با اشاره به مولفه های حاج قاسم که او را پیشوای دل ها معرفی می کرد، گفت: ایمان، اخلاص و ولایت مداری این شهید از مولفه های اصلی وی بود.
فرمانده سپاه کوم افزود: حاج قاسم همه کارش را برای خدا انجام داده است. شجاعت، شجاعت و عقلانیت حاج قاسم از دیگر ویژگی های مشترک ایشان بود.
وی ادامه داد: شناخت دقیق دشمن و شناخت ابزار و ادوات دشمن از دیگر ویژگی های این شهید بود. او همچنین با قدرت و درایت روبرو شد.
سردار موحد افزود: او مظهر تلاش بود و واقعا خستگی ناپذیر بود. 42 سال تلاش شبانه روزی جهادی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همه جا از او مردی خستگی ناپذیر ساخت.
ایشان فرمودند: تأثیر بر روح و روان ملت ایران و امت اسلامی; او فقط برای ملت ایران نیست، بلکه همه امت اسلامی او را دوست دارند. او یک فراجناحی بود و همه را دوست داشت. آنها از اقشار مختلف و ظواهر مختلف در مراسم تشییع این شهید شرکت کردند و همه غمگین بودند.
فرمانده سپاه کوم با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار برای دیده شدن کار نکرد و معتقد بود که باید ببیند چه کسی باید ببیند، افزود: در جایی که نیاز است وارد می شود و احساس می کند ورودش برای اسلام، مردم و انقلاب است. . کری می آمد.
وی افزود: توجه ویژه ای به خانواده شهدا و امداد رسانی به آنان داشته است.
سردار موحد گفت: درسی که حاج قاسم به ما داد این است که این راه ادامه دارد و دشمنان باید بدانند که شهید سلیمانی برای دشمنانش از سلیمانی خطرناکتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید