استکبار ستیزی و ولایت مداری دو شاخصه مهم مکتب حاج قاسم/ حضور در صحنه های مختلف نشان از ارادت سردار سلیمانی به مردم سیستان و بلوچستان دارد.

ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795750

حسنعلی نوری گفت: انتخاب حاج کاسم میرحسینی به عنوان جانشین فرمانده لشکر 41 ثارولا، عیادت و دلجویی از بیماران حادثه تاسوکی، حضور در مراسم ختم سردار حاج محبعلی فارسی و عوامل دیگر نشان از عشق و علاقه خاص سردار دارد. پرونده هایی برای مردم سیستان و بلوچستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسنعلی نوری از رزمندگان گردان 409 و از همرزمان سردار فقید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با عصر هامون گفت: شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است. گفت. شهید سلیمانی و مردمی شدن این مکتب.

توجه به ولایت در وصیت حاج قاسم سلیمانی

وی افزود: با ترویج این مکتب باید افرادی کوشا در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با سیره و روش سلیمانی تربیت کنیم.

همرزم شهیدم حاج قاسم آن را بارزترین ویژگی ولایت مداری و ولایت مداری می داند و ادامه می دهد: رستگاری و عاقبت بخیر، گوش دادن به فرمایش مقام معظم رهبری همواره گوش به فرمان ولی فقیه و سخنان مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری نقشه راه ایشان بودند.

وی اخلاص را یکی از درخشان ترین و پر رنگ ترین خصلت های شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا، حاج قاسم را در قلب ملت جهان به ویژه ملت ایران قرار داده است. از همه اتفاقات دنیوی دوری کرد.

وی افزود: شخصیتی مانند سلیمانی با تجربه درخشان در عرصه نظامی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از جنگ امنیتی در جنوب شرق و سپس در جبهه و قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیرغم داشتن این رتبه های مهم به عنوان سرلشکر، سپهبد.»، سردار و چیزهای دیگری که نام او را زیبا می کند، اما همه ما از این قهرمان به عنوان «حاج قاسم» علنا ​​و شخصا یاد می کنیم و نشان از اخلاص، تعادل، دوری از سربلندی این شهید بزرگوار است. این عنصر اصلی شخصیت حاج حاجیم است.

به عقیده نوری، وقتی کار برای رضای خدا باشد، خداوند آن را تشویق، گسترش و حمایت می کند; بزرگترین تبلیغ برای حاج قاسم «تدفین باشکوه» او در عراق و ایران است، تشییع جنازه‌ای که از زمان رحلت امام خمینی (ره) تاکنون کسی ندیده است. سیاست و دین آمد و خالصانه و عاشقانه زیر تابوتش اشک ریخت. حضور اقشار مختلف مردم از استان ها و کشورهای مختلف در مراسم تشییع، نشان از عشق مردم به این مرد بزرگ داشت.

«جمهوری اسلامی حرم است» تعبیر ویژه سردار سلیمانی

وی در ادامه سخنان خود روحیه مبارزه با ظلم و استکبار را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی عنوان کرد و اذعان داشت: اگر دشمن این حرم را ویران کند نه حرمی وجود دارد نه حرم ابراهیم و نه حرم محمد و نه حرم محمد “امروز دفاع از جمهوری اسلامی ایران دفاع از دین مبین اسلام و غیره است.” ما باید از این سنت و مکتب الگو بگیریم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه حاج قاسم عشق و علاقه خاصی به مردم سیستان و بلوچستان داشت، گفت: هرمزگان سیستان و بلوچستان بود، همین موضوع باعث شد سردار سلیمانی یک عشق ویژه به سربازان و بسیجیان و مردم دلسوز استان سیستان و بلوچستان؛ به گونه ای که چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از جنگ و مأموریتی که برای امنیت جنوب شرق برعهده گرفتند، زمینه ساز آشنایی با مردم استان شد. امروز ما خون شهید سلیمانی و سایر شهدا را مدیون این امنیت و آرامش هستیم.

حاج قاسم و علاقه به مردم سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: اینکه شهدای جنگ تحمیلی و پاسداشت مقدس شهید حاج قاسم میرحسینی در دفاع مقدس انتخاب و جایگزین حاج قاسم شدند نشان از ارادت ویژه سردار سلیمانی به این خطه از کشور دارد.

نوری به یکی از خاطرات شیرین خود از دیدار با سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در حمله تاسوکی مجروح و برای مداوا به بیمارستان ساسان تهران منتقل شدم. حاج قاسم به ملاقات من آمد و حالم را جویا شد. این سرکشی و حضور و دلجویی نشان از عشق آنان به فرزندان سیستان و بلوچستان دارد.

وی افزود: به عنوان بسیجی در لشکر 41 ثارولا و گردان های رزمندگان سیستان و بلوچستان توانستم در برنامه سالانه ای که سردار سلیمانی در کرمان داشت در جبهه شرکت کنم و هر ساله به دیدار همرزمان خود در جنگ می رود. و بسته به دعوتی که شرکت کردم، این دیدار بچه ها با سردار و آن جمع دوستانه بسیار صمیمانه بود.

این رزمنده ادامه داد: حاج قاسم در این جلسات سالیانه که اکنون حسینی شده است با ارسال پیامی به مردم و رزمندگان استان ابراز علاقه، عشق و علاقه به فرزندان سیستان و بلوچستان کرد. لمس کرد.

وی افزود: نمونه دیگری از علاقه حاج قاسم سلیمانی به مردم سیستان و بلوچستان را می توان در مراسم تشییع پیکر سردار حاج محبعلی فارسی فرمانده گردان 409 حمزه سیدالشهدا مشاهده کرد. حاج قاسم علیرغم اینکه در خارج از کشور و در بحران سوریه حضور دارد در تشییع جنازه حاج محب شرکت کرد که این خود گواه دیگری بر عشق بی پایان او به سیستان و بلوچستان است.

باید بگویم؛ آخرین بوسه حاج قاسم سلیمانی برخلاف شهید میرحسینی یکی دیگر از دلایل علاقه او به مردم روستاست تا جایی که حاج قاسم سلیمانی در آخرین روزی که سرکار می آید، عاشقانه به در و دیوار نگاه می کند. بر مجسمه مبارک شهدای همرزمانش را می کشد تا برکت دهد. اما در این میان تصویر پر رمز و راز یکی از شهدا را می بوسند، شهیدی که هرگاه می خواهد قدمی بردارد، پس از توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) از او یاری می جوید. روح

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید