حاج قاسم نماد بارز حکومت جهادی است/ «مکتب سلیمانی» یعنی نباید به حاج قاسم به عنوان یک شخص نگاه کنیم.

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795081

محمدرضا مرندی گفت: مقام معظم رهبری تعبیر مکتب سلیمانی را ذکر کردند، چرا که نگاه فردی به حاج قاسم نیست، بلکه نگاه ملتی است، هم از نظر مردمی و هم از نظر روشی و مکتبی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا مرندی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: اصطلاحی که مقام معظم رهبری پس از شهادت حاج قاسم که به مکتب قاسم سلیمانی نیز تبدیل شد، در واقع از حاج قاسم به عنوان مکتبی اطلاق می شود که قرآن را برای تعبیر می کند. ابراهیم.ابراهیم که البته به معنای راه و روش است.

وی با بیان اینکه خداوند بارها در قرآن تعبیر امت ابراهیم را ذکر کرده و تعبیر امت ابراهیم را به کار برده است، افزود: امام راحیل نیز در اوایل انقلاب پس از شهادت شهید بهشتی از آن به عنوان یک ملت یاد کرده و فرمودند. شهید بود بهشت برای مردم ما ملتی بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی هم همین بود، اولا راه و روش است به همین دلیل به آن مکتب می گویند و قدرت یک ملت و یک ملت را متبلور کرد.

برخی از اقدامات حاج قاسم در منطقه را ذکر کنید

مرندی با برشمردن ویژگی های حاج قاسم خاطرنشان کرد: در خصوص اقدامات حاج قاسم که از آن مطلع شدیم باید گفت که در سال 2003 آمریکا با ناتو وارد خلیج فارس شد و عراق را اشغال و صدام را سرنگون کرد. تصرف عراق بود اما قبل از آن افغانستان را هم اشغال کرده بود در واقع دو طرف ایران را اشغال کرده بود تا ایران را محاصره کند.

وی افزود: زمانی که آمریکایی ها برای اشغال عراق آمدند آنقدر امیدوار بودند که حتی استاندار آمریکا را برای عراق تعیین کردند و وقتی از رئیس جمهور وقت آمریکا پرسیدند تا چه زمانی می خواهید در عراق بمانید، رئیس جمهور آمریکا گفت: واضح است. . خیر، تا زمانی که مقتضی است، اما در نتیجه اقدامات شهید قاسم، می بینیم که در مدت کوتاهی و کمتر از ده سال، قدرت در عراق و نیروهای وفادار به ایران، منتقل شده است. انقلاب اسلامی و مقاومت، قدرت در عراق. آن ها مثل نوری مالکی و سپس حیدر العبادی که از اعضای جنبش مقاومت بودند و مستقیماً از طریق قاسم سلیمانی به این سمت رسیدند، آن را به دست گرفتند.

مرندی گفت: همه ما می دانیم که آمریکایی ها به همراه اسرائیلی ها داعش را ایجاد کردند و کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا آن را اعلام کرد. زمانی که عراق از سوی نیروهای داعش تهدید شد، رئیس جمهور در عراق، زمانی که آقای طالبانی در یک کنفرانس خبری بود، در یک کنفرانس خبری گفت که از آمریکا کمک خواسته و گفته است که به ما کمک کند، داعش در حال به دست گرفتن کنترل بغداد است. و همه چیز از دست رفته است اما آمریکایی ها گفتند باید تحقیق کنیم و در واقع خودش اعلام کرد که وقتی نخواستم باید با حاج قاسم سلیمانی تماس بگیرم و چند ساعت بعد قاسم سلیمانی با چند نیرو همراه من آمد. به توصیه سپاه قدس، و چند ساعت قبل از سقوط بغداد، حاج قاسم سلیمانی را رها کرد تا در کمتر از 24 ساعت نتیجه جنگ را برگرداند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر در عراق توسعه وجود دارد، هرچند نیروهای دیگری در عراق روی کار آمده اند، اما به هر حال عراق در همین شرایط یکی از متحدان ما است.

مرندی افزود: سوریه را نیز به یاد داریم که ده سال پیش در سال 2011 همه نیروهای کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از تجهیزات خود برای سرنگونی دولت بشار اسد متحد ایران استفاده کردند. عربستان، امارات، قطر، ترکیه، اردن: هم رژیم صهیونیستی و هم برخی کشورهای عربی ده‌ها هزار نیروی تکفیری را تجهیز کرده و صدها هزار میلیارد دلار تجهیزات برای سرنگونی رژیم بشار اسد ارسال کرده‌اند. در خارج از منطقه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز برای سرنگونی رژیم بشار اسد وارد سوریه شدند و ایران تنها کسی بود که نمی خواست این اتفاق بیفتد و روسیه نیز در مواضع سیاسی خود از سوریه حمایت کرد.

مرندی گفت: دیدیم با وجود اینکه نیروهای تکفیری به 30 کیلومتری دمشق رسیدند و دولت بشار اسد را سرنگون کردند و او چمدان‌هایش را بسته بود تا با خود و خانواده‌اش از سوریه خارج شود، اما حاج قاسم کسی بود که ملاقات کرد. با او، بشار اسد را متقاعد کرد که سوریه را ترک نکند. رهبر عالی، او پوتین را متقاعد کرد که باید به جنگ سوریه برود. در نتیجه پوتین متقاعد شد که پشتیبانی و تدارکات هوایی برای حمایت از سوریه ارائه کند. و سپس ایران کشور را به دست گرفت.

وی افزود: استفاده از تمامی نیروهای فرامنطقه ای و منطقه ای با صدها میلیارد دلار هزینه برای سرنگونی بشار اسد نتیجه ای نداشته است، بلکه برعکس ایران توانسته سوریه و عراق را از شر آن نجات دهد. تکفیری ها جنبشی به رهبری داعش به رهبری حاج قاسم سلیمانی «البته نیروهای پراکنده هم حضور داشتند.

مرندی افزود: در مورد ترکیه، پنج سال پیش شاهد بودیم که جنبش صهیونیستی به همراه آمریکا و عربستان سعودی کودتا را در ترکیه به رهبری فتح الله گولن که از اعضای جریان تکفیری بود و به شدت مخالف بود، طراحی کردند. شیعیان».

مرندی گفت: ایران قبلاً به آقای اردوغان اطلاع داده است که علیه شما کودتا در حال انجام است. ترکها ابتدا او را جدی نگرفتند. استانبول بسته شد، او پیشنهاد داد که کشور را ترک نکند و به مردمش پیام بدهد که مردم باید به خیابان ها بیایند و کودتا را خنثی کنند و این پیام توسط آقای اردوغان برای مردمش در فرودگاه تبریز ارسال شد.

او گفت که آقای اردوغان به این دلیل به تبریز منتقل شده است که دیگر در استانبول و آنکارا در امان نبوده و در فرودگاه تبریز برای افرادش در هواپیمای ترکیه پیام فرستاده و لیست کودتا به ترکیه بازگردانده شده است.

مرندی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات از جمله شکست محاصره 360 درجه یکی از شهرهای عراق یا سوریه توسط حاج حاج حاج قاسم سلیمانی انجام شد، گفت: شهید سلیمانی عراق و سوریه را نجات داد و ترکیه را از دست کودتاچیان نجات داد. با وجود اینکه اردوغان مخالف اسلام نیست، اما بین اسلام اردوغان و اسلام سعودی، بهتر است با اسلام اردوغان کنار بیایید تا اسلام سعودی. طرفدار جریان مقاومت باشید.

حاج قاسم سلیمانی 40 سال است که از میدان جنگ خبر ندارد

این کارشناس سیاسی گفت: حاج قاسم سلیمانی بیش از 40 سال است که از جبهه های نظامی بی خبر است که ده سال آن در جنگ تحمیلی عراق و سی سال در جنگ های مختلف در شرق و غرب ایران، عراق، سوریه، لبنان و حماس بوده است. .

مرندی خاطرنشان کرد: حماسه ها از حاج قاسم نیز کمک های زیادی کردند و توانستند به سلاح ها و موشک های نسبتا پیشرفته ای دست پیدا کنند که فناوری آن مربوط به ایران است که همگی از دستاوردهای حاج قاسم سلیمانی است آن هم در جنگ 33 روزه حزب الله. ایران در مقابل رژیم صهیونیستی رهبری حاج قاسم سلیمانی همچنان در آنجا مشهود بود.

وی افزود: حاج قاسم مردی الهی بود و یکی از ویژگی های شخصیتی ایشان بسیجی، انقلابی، مخلص و بی ادعا است. بدون ادعا برای خدا کار می کرد. او را بزرگ کرد.

اگر بخواهیم نشان دهیم چه کسانی در مذاکرات دیپلماتیک دخالت دارند باید از حاج قاسم یاد کنیم

مرندی با بیان اینکه حاج قاسم مدیر جهادگران و نماد بارز دولت جهادی بود، گفت: اگر بخواهیم نشان دهیم چه کسانی در مذاکرات دیپلماتیک در عرصه دیپلماسی دست دارند باید از حاج قاسم یاد کنیم نه مردم. آنها متحمل خسارات هنگفتی شدند و اکنون پس از گذشت چند سال از امضای توافق برجام، ده ها تحریم جدید به دلیل ضعیف بودن توافق برجام علیه ما اعمال شده است، در حالی که حاج قاسم سلیمانی در مذاکرات، پوتین را متقاعد کرد که به عنوان یک رهبر ابرقدرت، سیاست او و روسای جمهور عراق و سوریه را متقاعد کرد که اقدامات خود را نرم کنند و تغییر دهند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی توکل و توسل اوست. حاج قاسم بارها در صحنه های جنگ حضور داشت و از فرماندهانی نبود که به شما بگوید خودتان جلو بروید، بلکه ابتدا به تنهایی رفت و سپس به نیروهایش اعلام کرد که بیایید و این به خاطر توکلش به خداست. و دعوت ایشان به ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) که در کلام ایشان نیز دیده می شود.

حاج قاسم از سربازان امام زمان و نایب امام خامنه ای به شمار می رفت

مرندی گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهید سلیمانی ولایتمداری است. حاج قاسم را سرباز امام زمان و نایب امام خامنه ای می دانستند و بارها در سخنان ایشان می بینیم که قسم می خورد یکی از مهمترین عوامل عاقبت بخیر اطاعت از این رهبر فرزانه است. انقلاب.

وی افزود: همه این ویژگی ها باعث شده است که حاج قاسم به توفیقات زیادی دست پیدا کند که جای تعجب است اگر بتوان به چنین موفقیتی دست یافت و هر کجا که پیروزی بزرگی در منطقه و کشور وجود دارد، فرمان حج را می توان دید. قاسم بداند حاج قاسم مال ایران نیست، مال جهان اسلام و کل جهان است.

مرندی بیان کرد: در کشورهای مختلف از جمله آمریکای لاتین پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی راهپیمایی ها و مراسمی به افتخار وی برگزار می شود و مقام والای شهید سلیمانی در آنجا تجلیل می شود.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری تعبیر مکتب سلیمانی را ذکر کردند به این دلیل است که ما حاج قاسم را یک فرد نمی بینیم، بلکه به عنوان یک ملت، چه از نظر مردمی و چه از نظر مکتب، به این دلیل است که این مکتب را دارد. ویژگی های استثنایی «بسیجی، انقلابی، جهادگر، مخلص، قابل اعتماد، مدبر، ولایی و بی ادعا بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید