دوران پهلوی نماد بارز حکومت لیبرال/ حکومت جهاد بر اساس نهضت ائمه و شهدا شکل می گیرد.


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807300

این محقق و مدرس دانشگاه با بیان اینکه حکومت جهادی مبتنی بر نهضت ائمه و شهدا بود، گفت: قبل از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی نماد بارز عقب ماندگی لیبرالی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر حبیبیان محقق و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به نوع حکومت‌داری قبل و بعد از انقلاب گفت: وقتی حکومت‌داری جهادی و پوپولیستی باشد، یعنی با دید منافع عمومی و ملی، شاهد پیشرفت، استقلال و عزت خواهیم بود، اما وقتی رهبری وابسته و لیبرال باشد، منشی و متکی به خود نیست همه چیز پیش نمی رود و پیشرفت و پیشرفتی حاصل نمی شود.

حکومت جهاد بر اساس نهضت ائمه و شهدا شکل می گیرد
وی ادامه داد: در حاکمیت جهادگران پس از پیروزی انقلاب، با حرکتی که شهدا و امام شهدا انجام دادند، بر اساس خوداتکایی، خودکفایی و خودآگاهی ادامه دادیم تا تا جایی که نتیجه این نوع حکومت جهادی و انقلابی را در عرصه های مختلف می بینیم.»
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر این نوع حکومت جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده اند، گفت: ایران با جهاد و حاکمیت انقلابی به چهار علم و فناوری راهبردی و جهانی دست یافته است. علوم و فناوری هسته ای از صفر تا صد در زمینه های مختلف، علوم هوافضا و فناوری ماهواره که اطلاعات به روز در حوزه های پزشکی، کشاورزی، صنعت ارائه می دهد و در این زمینه نیز ابتکارات و نوآوری هایی داریم.
وی افزود: در ارتش به کوچکترین انحراف موشک های بالستیک پاسخ دادیم که نتایج و نمودارهای آن به اقدام ناجوانمردانه شهادت سردار سلیمانی برای تمرکز بر مهمترین پایگاه آمریکایی در حوزه ارتباطات دیجیتال، ژنتیک پاسخ داد. در واقع علم و فناوری راهبردی روز جهانی است که با حکومت انقلابی و جهادی به دست آورده ایم.

برای هر سمت، افرادی را انتخاب کنید که دارای حکومت جهادی انقلابی هستند
حبیبیان خاطرنشان کرد: افرادی هستند که برنامه دارند، اما جرأت و دلی برای کار در عرصه عملیات ندارند و از سوی دیگر افرادی هستند که در میدان عملیات دل و جگر دارند، اما برنامه نداشته باشید احتیاط و شجاعت و تقوا و ایمان کامل است.

انتخاب مسئولان انقلابی باعث پیشرفت کشور می شود
وی گفت: ما باید کار خود را بر اساس منابع، استعدادها و توانایی های خود انجام دهیم. در طول پنج دهه انقلاب اسلامی، دوره‌هایی از پیشرفت با حکومت جهادی را شاهد بودیم و دوره‌هایی از حاکمیت لیبرال و لیبرال را نیز داشتیم که این دوره‌ها نیز شاهد عقب‌ماندگی و نوعی پیشرفت در آنچه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب مورد نظر

دوران پهلوی نماد بارز حکومت لیبرال است
این محقق، استاد و استاد دانشگاه تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی این نماد بارز عقب ماندگی لیبرالی بود. بشکه های بشکه نفت غارت شد و ما از شیشه بهره بردیم تا اینکه انقلاب اسلامی نتوانست ورق را برگرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید