وضعیت گنبدکاووس در دوران پهلوی اسفناک بود/ پول نفت ایران در زمان پهلوی خرج سیاست های آمریکا شد

ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802361

کریمی اول گفتم: در استان گلستان قبل از انقلاب اسلامی وضعیت شهر گنبدکاووس اسفناک بود و محله ای را در سیدآباد گنبدکاووس دیدیم که آب آشامیدنی با تانکر به مردم می رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کریمی در گفت و گو با گلستان ما گفت: در شرایطی که هیچکس جرأت مخالفت با غرب و شرق را نداشت، انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و یک کلمه جدید و یک اندیشه جدید را مطرح کرد که شرق و پیامبر را نفی می کرد. (علیه السلام) و ائمه به صراحت فرمودند و این دستاورد بزرگی بود و حتی کارشناسان غربی انقلاب اسلامی را «زلزله قرن» نامیدند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها پس از بمباران اتمی ژاپن در میدان نبرد پیروز شدند و به همین دلیل مداخلات بسیاری در نقاط مختلف جهان انجام دادند. بنابراین شاه جوان پس از کودتای مرداد 1331 به قدرت رسید و دولت قانونی مصدق از قدرت کنار رفت.

کریمی اول گفتم: شاه موظف بود آنچه را که آمریکایی ها مد نظر داشتند و قانون سرمایه گذاری و فروش نفت می دهد را اجرا کند و شاه را ژاندارم منطقه می نامیدند که بیش از 42000 مستشار آمریکایی در میدان داشت. و غیره و دستورات آمریکا را اجرا کردند.

شاه نوکر آمریکایی ها بود

وی افزود: شاه نوکار در دست آمریکایی ها بود و هیچ کاری برای حل مشکل این ملت مظلوم انجام نداد. ما از ایران صادر می کردیم و در آن زمان یک بشکه نفت بین 35 تا 36 دلار فروخته می شد و پول زیادی وارد ایران می شد و همه در مراکز قدرت خرج می شد و بدنه ملت انجام می داد. انکارش نکن

این مسئول یادآور شد: در استان گلستان قبل از انقلاب اسلامی وضعیت داخل شهر گنبدکاووس اسفناک بود و شاهد بودیم که در منطقه سیدآباد گنبدکاووس آب شرب با تانکر به مردم می رسد و آب با گاری به شهر می رسد. و آب آشامیدنی

کریمی اول بیان می کند: اوایل انقلاب از طرف سپاه به مناطق مرزی رفتیم. با روحانی این منطقه در مرز و روستای کرند جلسه داشتیم و ایشان گفتند که این کار را نکرده ایم. اینجا آب میخوریم تابستانها میبریم و استفاده میکنیم و در تابستان حدود 6 تا 7 کیلومتر بالاتر از روستاست، چشمه ای هست و با اسب و قاطر و وسایل آب پیدا میکنیم و بعد خدا را شکر میکنیم که انقلاب اسلام آمد و جهاد به این فکر افتاد که آب آشامیدنی را در این منطقه برساند.

عدم توجه به روستاها در دوران پهلوی

وی بابیان اینکه در زمان رژیم شاه از برق و آسفالت روستاها خبری نبود، افزود: او در تلاش است و ماراوه تپ فیلمی به نام «سرزمین فراموش شده» ساخت و ببینید برای گازرسانی به این مناطق چه تلاش هایی شده است و باید قدر آن را بدانیم و آگاه باشیم که شطرنج چه بر سر مردم آورده است.

این کارشناس سیاسی گفت: در زمان شاه، پایتخت ایران توسط آمریکا غارت شد و مردم در اطراف تهران در حلبی زندگی می کردند. امروز ما مشکلاتی داریم اما این مشکلات با آن زمان قابل مقایسه نیست و امروز بخشی از مشکلات ما ناشی از عدم تلاش مدیران نالایق است که شکل گرفت و تاثیراتی که وارد نظام حکومتی کشور شد تا این انقلاب را ناکارآمد نشان دهد و بسیاری از مشکلات کشور قابل حل است اما در زمان شاه به مشکلات مردم توجه نمی شد.

کریمی اول خاطرنشان کرد: امروز ملت در حوادث مختلف از سیل و زلزله تلاش می کند و این نشان از توانایی مردم ما است که در انقلاب اسلامی شکل گرفته است و باید قدر این انقلاب اسلامی و نظامی را بدانیم که عاشق شد. و به ملت ما احترام گذاشت و گفت: «و آن محرومان و ضعیفانی که در جامعه دیده نشدند، آقایان هستند و آنهایی که قدرشان را نمی دانستند ارزش خود را پیدا کردند و باید بپذیریم و بدانیم که بسیاری از کارمندان ما بچه های روستایی بودند که دیده نشدند. آنها نیز نیاز به قدردانی دارند.

ما نباید فراموش کنیم که شاه چه بلایی سر مردم آورده است

وی بابیان اینکه نباید فراموش کنیم که شاه چه بلایی سر مردم آورده است، افزود: مسئولان باید بدانند که اسلام آنها را به این جایگاه رسانده و نمک آنها را داده است که خداوند با آنها برادری نکرده و اگر هم انجام دهند. با خدای متعال موافق نباشند، به او برکت می دهند. «او آن را از او می گیرد و امیدواریم حامیان انقلاب اسلامی قدر این دستاوردها و این وعده و پیشرفت هایی را که انقلاب اسلامی در زمینه پزشکی و غیره داشته است، بدانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی مردم از نظر محرومیت فقیر بودند. ما در دوران انقلاب اسلامی ثروت داریم اما در توزیع مشکل داریم. امروز اگر کسی بخواهد کار کند، کار هست. در دوران پهلوی مردم 80 درصد از شرایط اولیه زندگی را در خانه نداشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید