وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در دوران پهلوی اسفناک بود.


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843559

محمدرضا شاهوزی با بیان اینکه خاندان پهلوی حرص و طمع سیری ناپذیری به ثروت داشتند، گفت: وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در دوران پهلوی اسفناک بود اما پس از انقلاب اسلامی و از خود بیگانگی بیگانگان ما شاهد رشد و شکوفایی بوده ایم. «ما در وضعیت اقتصادی قابل توجهی قرار داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا شاهوزی یکی از سران ایلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با تسلیت درگذشت جانسوز رهبر معظم انقلاب، مقایسه رشد اقتصادی ایران در قبل و بعد از انقلاب را ضروری دانست. وی با مقایسه اقتصادی قبل و بعد از انقلاب گفت: در این مقایسه قطعاً نباید از جنگ هشت ساله، رشد جمعیت، شرایط سرکوبگرانه تحریم‌های پس از انقلاب و سنگسار بی‌سابقه مخالفان غافل شد.

وی افزود: علیرغم اینکه رژیم پهلوی با پشتوانه دلارهای نفتی و حمایت گسترده بیگانگان توانسته است وضعیت اقتصادی بخش‌هایی از کشور به‌ویژه گروه‌های وابسته به دولت یا مناطق ثروتمند و شهری را بهبود بخشد. «اما بررسی وضعیت سایر اقشار جامعه به ویژه اقشار متوسط ​​و کم درآمد جامعه و یا نحوه مدیریت آنها، زوال و رشد منفی اقتصاد کشور را آشکار می کند.

این طایفه با اعلام اینکه خاندان پهلوی حرص و طمع سیری ناپذیری برای ثروت داشتند، افزودند: رضاخان با زور و آزار، اموال مردم را به بهایی ناچیز می برد.

وی تاکید کرد: محمدرضا از روزی که به قدرت رسید به فکر ثروت اندوزی نیز بود، پس از اینکه قیمت نفت به شدت افزایش یافت، شاه هر روز بهانه های مختلفی برای ثروت، املاک و کاخ های خود و اطرافیانش در داخل و خارج استفاده می کرد.

به گفته وی؛ ایجاد بنیاد پهلوی باعث شد که خاندان پهلوی از طریق قمارخانه ها و کلوپ های شبانه، رانت خواری و استفاده انحصاری از امکانات، قاچاق عتیقه جات و … مبالغ هنگفتی را جمع آوری کنند.

شاهوزی تاکید کرد: بحران های اقتصادی، کاهش قیمت نفت و ناکارآمدی دولت از جمله دلایل سقوط رژیم پهلوی، مهاجرت و… است.

در زمان پهلوی مردم از کمترین امکانات و امکانات برخوردار بودند

وی با بیان اینکه در زمان پهلوی مردم کمترین امکانات و امکانات رفاهی را داشتند، ادامه داد: اکثر روستاهای کشور در آن زمان خالی از آب، برق، گاز، تلفن، جاده، مدرسه و هر چیز دیگری بودند، خود را معرفی کردند. مردم در مشکل بودند، زندگی کردند. اکنون به برکت انقلاب اسلامی ایران و تلاش های امام راحل و سپس خامنه ای، در همه عرصه هایی که ارائه این خدمات موجب رضایت، امنیت و آرامش مردم شده است، شاهد شکوفایی و شکوفایی هستیم.

فرقه گفت: جشن های 2500 سالگی شاهنشاهی با اسراف و اسراف برگزار می شد در حالی که فقر و بدبختی امنیت مردم را بریده بود; اما با پیروزی شکوهمند انقلاب و در تمام این سالها شاهد پویایی و رشد واحدهای تولیدی و کارخانجات بوده ایم. اگرچه پس از انقلاب تعداد زیادی از سهامداران کارخانه‌های بزرگ و مدیران بنگاه‌های تولیدی و صنعتی منابع مالی خود را از ایران خارج کردند و از کشور گریختند، اما دشواری‌ها و تحریم‌ها امروز ایران و ایرانی را قدرتمند و خودکفا کرده است.

وی گفت: پیشرفت در حوزه سلامت، نظامی، دفاعی، کاهش مرگ و میر مادران یا رونق و رشد در جاده ها، مدارس، مساجد، زیرساخت ها، آموزش و پرورش و… مرهون تلاش های انجام شده بعد از انقلاب است که همه ما باید قدردان آن باشیم.

سرود «سلام فرمانده» دشمن را عصبانی و نگران کرد

شاهوزی با بیان اینکه توکل به خدا، وجود ولایت فقیه، وحدت و پذیرش مردم رمز پیروزی ایران اسلامی است، افزود: آنچه امروز دشمنان اسلام و ایران را به خشم آورد، فعال و مؤثر است. حضور نسل سوم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی های بارز امام راحل از جمله درایت، شجاعت، ساده زیستی و اداره امور انقلاب اسلامی است. در شخصیت و رفتار مقام معظم رهبری متبلور است.

این فرقه تاکید می کند: شناخت جوانان از شخصیت امام (ره) باعث شده تا جوانان و دانشجویان با علم، تهذیب نفس و بصیرت از آرمان های امام راحل و انقلاب دفاع کنند. امروز سرود «سلام فرمانده» نشان دهنده تحقق اهداف انقلاب و خشم و شکست دشمنان است که توانسته اند لرزه بر اندام دشمنان بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید