شیوع سوء تغذیه در دوران پهلوی / اوج تقاضا در دوران پهلوی


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805454

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه پادشاهی بدون حمایت مردم به پایین ترین سطح ممکن می رسید، گفت: 38 درصد دهقانان بین سال های 51 تا 56 دچار سوء تغذیه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسن موسویان، کارشناس سیاسی در گفت و گو با مرآت گفت: چهار گروه از مورخان تاریخ نگاری در حوزه انقلاب انجام می دهند. ما میگوییم.

موسویان با بیان اینکه توضیح مقام معظم رهبری همان وقایع تاریخی است، افزود: با دیدگاهی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده باید مخالفت و مقابله کرد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه ملت ایران باید نسبت به حوادث منطقه واکنش مناسب نشان دهد، گفت: در همه رسانه ها می خواهند نظر خود را تغییر دهند و به همه نشان دهند.

وی با بیان اینکه باید داستانی واقعی ارائه کنیم که پاسخگوی شبهات مطرح شده در ذهن جوانان باشد، گفت: اگر داستان درست بیان شود، جوانان ما درست و نادرست را می یابند و پاسخ قانع کننده ای برای شبهات پیدا می کنند و به بعد. او در خاک دشمن بازی نمی کند.

موسویان با بیان اینکه پادشاهی بدون حمایت مردم به پایین ترین سطح ممکن رسید، تصریح کرد: 38 درصد دهقانان بین سال های 51 تا 56 دچار سوء تغذیه بودند، دهقانانی که غذای کشور را تامین می کردند.

این کارشناس سیاسی گفت: ایران در سال 56 بدترین آمار آموزشی و حضور پزشکان را داشت.

وی با اشاره به اینکه 36 درصد خانوارها در یک اتاق زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: در سال 55 در حالی که اوج اقتدار اقتصادی پهلوی بالاترین درآمد اجاره بها در تاریخ بود، در آن زمان ثبت می شد، در آن زمان آمار زندگی مردم در یک اتاق بود. از 36 درصد به 43 درصد افزایش یافته است.

موسویان با بیان اینکه نسبت خودرو در دوران پهلوی را می توان به موارد زیر مقایسه کرد، تصریح کرد: بر اساس آمار رسانه های خارجی، وجود و تولید خودرو در شهرهای ایران در زمان پهلوی در هر ده شهر یک خودرو و در هر 90 یک خودرو بوده است. روستاها . .

وی با بیان اینکه اگر بحرین جز برنامه ایران بود، اتفاقات اقتصادی زیادی برای ایران در آن زمان رخ می داد، افزود: ویران شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید