افزایش بزاق در کودکان به دلیل سوء تغذیه است/ قولنج در نوزادان درمان ندارد


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823406

غلامرضا پناهنده گفت: افزایش بزاق در کودکان به ویژه نوزادان ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب باشد، یعنی. غذا دادن به نوزاد یا کودک یا نشانه ای از رفلاکس، که اگر سن کودک نیاز به دارو داشته باشد باید در نظر گرفته شود. برای درمان این عارضه برای کنترل علائم استفاده کنید، زیرا ترشح بزاق باعث اگزما و سوزش اطراف دهان نوزاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا پناهنده فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: با بازگشایی مدارس، عفونت های ویروسی افزایش یافته است. این عفونت ها علائم تنفسی و گوارشی دارند اما درمان این نوع بیماری سریع است.


وی افزود: بعد از عفونت های تنفسی زمان می برد تا مخاط به حالت عادی برگردد. این علائم مختصری ایجاد می کند و نباید بیش از دو هفته طول بکشد. در صورت تداوم علائم، کودک باید برای معاینه مجدد به پزشک مراجعه کند.”


این فوق تخصص ریه و راه هوایی اطفال ادامه داد: برخی از نوزادان بین سه هفته تا یک ماهگی معمولا قرمز می شوند، ناله می کنند و … این علائم در بعد از ظهر بدتر می شود، این موارد مربوط به قولنج نوزادان است. کولیک درمان ندارد و درمان هایی مانند استفاده از ترکیبات پروبیوتیک و … می تواند منجر به کاهش جزئی علائم شود، توصیه می شود مادر رژیم غذایی مناسب را رعایت کند، مصرف شیر گاو را محدود کند و … اما بیشترین عنصر مهم در درمان قولنج نوزاد صبر است، مادر نباید دائماً شیر دهد و از شیرخشک استفاده نکند.


این پناهنده گفت: تصمیم بر بازگشایی مدارس گرفته شد و طی دو هفته آینده همه جوانب نظارت شد. خوشبختانه سیل پیش بینی شده اتفاق نیفتاد که اگر اتفاق می افتاد تعداد بیماران را افزایش می داد، تعداد بیماران بستری در بیمارستان کرونر معیاری برای تعداد بیماران است، از طرفی اینطور نیست. حق نرفتن بچه ها به مدرسه و همین امر باعث ایجاد مشکلات روحی برای آنها می شود.


این درست نیست که گاهی گفته می شود نوزادی که زودتر به دنیا می آید زبانش را دیرتر باز می کند، اما نوزادی که نارس به دنیا می آید ممکن است مشکلی در تامین اکسیژن یا آسیب هایی به سیستم عصبی مرکزی داشته باشد که نیاز به مطالعه دارد. او گفت: رشد اطراف سر نوزاد، سایر ویژگی های رشدی مانند گردن، نشستن، راه رفتن و موارد دیگر.


وی افزود: بسیاری از زوایای و عوارض طولانی مدت بیماری عروق کرونر هنوز در جامعه پزشکی روشن نشده است، اما فردی که ماه ها از بیماری عروق کرونر قلب رنج می برد، انتظار نمی رود که همچنان به عوارض مزمن گوارشی ادامه دهد و قطعا باید: “برای معاینه دقیق تر به متخصص مراجعه کنید.


افزایش بزاق در کودکان به خصوص نوزادان ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب باشد، یعنی. تغذیه بیش از حد نوزاد یا کودک، یا نشانه رفلاکس، که باید مراقب آن بود. برای درمان این عارضه برای کنترل علائم استفاده کنید، زیرا ترشح بزاق باعث اگزما و سوزش اطراف دهان نوزاد می شود.


وی تاکید کرد: سرفه به خودی خود یک علامت قابل توجه است، برخی افراد جامعه نه تنها با ایمیکرون بلکه با هر ویروس تنفسی دیگری نیز ممکن است دچار آلرژی و سوزش ریوی شوند، این عارضه با یک معاینه ساده برای اندازه گیری اکسیژن و مخاط خون در دوران شیردهی و داروها را می توان تسکین داد


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید