ایران یک ملت مصرف کننده جهان سوم در دوران پهلوی/انقلاب اسلامی بود. ما می توانیم روحیه و ایمان را در مردم زنده کنیم


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805814

جواد دانایی گفت: ملت ایران قبل از انقلاب کشور و ملتی ذلیل و عقب مانده بود و به عنوان یک ملت مصرف کننده جهان سومی عمل می کرد که هیچ نقش و نفوذی در محیط خود نداشت. اما امروز به برکت انقلاب مردمی عزیز، مقتدر، سرافراز و نمونه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد دانایی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ ما دستاوردهای معنوی، فرهنگی و سیاسی است. ملت ایران از نظر فرهنگی قبل از انقلاب یک کشور و ملت ذلیل و عقب مانده بود و به عنوان یک ملت مصرف کننده جهان سومی عمل می کرد که در محیط خود هیچ نقش و تأثیری نداشت. اما امروز به برکت انقلاب مردمی عزیز، مقتدر، سرافراز و نمونه شده اند.

این جانباز و مبارز انقلاب اسلامی ادامه داد: می دانید قبل از انقلاب یکی از مسائلی که ملت ایران را به شدت تحقیر کرد، تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود که توسط دولت تهیه و به تصویب آمریکایی ها رسید. آنها مصونیت قضایی داشتند. به عبارت دیگر، 40000 مستشار آمریکایی در ایران و خانواده‌هایشان وجود داشتند که هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید دور از چشم هستند.

وی افزود: به فرموده امام خمینی (ره) اگر شاه ایران سگ آمریکایی را با ماشین تعقیب کرده باشد، باید در دادگاه های آمریکا محاکمه شود. اما اگر یک سرباز آمریکایی از شاه ایران سبقت می گرفت و دچار حادثه می شد، ما حق نداشتیم یک سرباز آمریکایی را در ایران محاکمه کنیم و این یکی از دلایل تحقیر ما بود.

دانایی بیان می کند: در لایحه آمریکا یک حق به عنوان حق وحشی گری ذکر شده است. یعنی یکی از ارکان و پارامترهای قانونی آنها حق وحشیگری بود که آن را از ما ایرانی ها به عنوان کشور وحشی و حتی خود هویدا که 13 سال نخست وزیر ایران بود و یکی از بردگان بود، گرفتند. در رینگ آمریکا و انگلیس گفته اند آبادان نوشته است سگ های ایرانی از ورود به رستوران یا سالن متعلق به آمریکایی ها منع شده اند.

این فعال و انقلابی گفت: دوم، تبدیل دولتی که نوکر و دست نشانده آمریکا و اسرائیل و خشن ترین و مرگبارترین کشورهای جهان بود در کشوری که به قدرتمند و پرچمدار مقاومت و مقاومت صادقانه تبدیل شده است. به استکبار جهانی

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب حکومت ایران مروج فساد، ابتذال و بداخلاقی بود، گفت: تعداد مشروب فروشی ها بیش از نانوایی ها در تهران و قمارخانه ها و مراکز ابتذال اخلاقی برای مردم و جوانان، سینماها و همه مناطق بود. هنر مشکلات اخلاقی وجود داشت.

دانایی گفت: شاه فردی مفسد است و خواهرش اشرف نیز یکی از فاسدترین زنان جهان بوده و همسر اول او نیز همجنس گرا بوده است. فجیع ترین فسادها را در جشن های دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی شیراز در سال 1355 برملا کردند و عملکردشان نشان داد که این فساد در تمام سطوح حکومتی رخنه کرده است.

این جانباز و انقلابی خاطرنشان کرد: ایران در دوران پهلوی به کشوری تبدیل شده است که مواد مخدر را تبلیغ می کرد و به مواد مخدر تبدیل شد.

وی گفت: در حکومت پهلوی تولید خشخاش در 12 هزار هکتار از مزارع خشخاش متعلق به خانواده های سلطنتی بود و خود رژیم به تولید و توزیع مواد مخدر دامن می زد. اشرف پهلوی، خواهر شاه، یکی از قاچاقچیان بین المللی و از اعضای مافیای آمریکا بود.

دانایی گفت: اما در حال حاضر بر اساس گزارش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در جهان، 80 درصد موارد کشف شده در دنیا در مرزهای ایران رخ داده است و پلیس در بیش از 37 هزار مواد مخدر درگیر است. گروه ها و 33000 جانباز پیشگیری از مواد مخدر و هم اکنون ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در پیشگیری از مواد مخدر است.

این جانباز و انقلابی تصریح می کند: ایران در دوران پهلوی به کشوری در دست استکبار تبدیل شد و ایران پایگاه اهداف استعماری و ظلم ملت های مستضعف به شمار می رفت اما امروز ایران اسلامی کشوری حامی مستضعفان و پناهگاه مردم است. محرومان و آزادی خواهان؛ مثلاً سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل در ایران بسته شد و تبدیل به سفارت فلسطین در کشورمان شد.

وی با بیان اینکه در دورانی که انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در ایران به وقوع پیوست، در واقع پرچم اسلام ناب محمدی علیه ظالمان جهان برافراشته شد، گفت: ایجاد ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور است. یکی از واقعیت های جمهوری اسلامی

دانایی تصریح می کند: انقلاب اسلامی روحیه و ایمانی را که ما می توانیم در مردم ایجاد کنیم ایجاد کرد و با پیروزی انقلاب عنصر اراده ملی که منشأ پیشرفت همه جانبه و واقعی ما بود در مرکز اداره کشور قرار گرفت. ; در حالی که باور غالب قبل از انقلاب این بود که ما نمی توانیم.

این جانباز و انقلابی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام آمریکایی تبدیل به اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی شد، اظهار کرد: در دوران پهلوی قصدشان از بین بردن اسلام ناب اسلامی بود. در حالی که مهمترین هدف انقلاب اسلامی، احیای اسلام ناب محمدی و ترویج و رشد فرهنگ غنی شیعی در سراسر جهان بود.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تحولی معنوی در مردم و جوانان برای مقابله با استکبار جهانی ایجاد کرد، گفت: رشادت های مقاومت و مبارزه و جهاد در مردم زنده شده و در مقابل انقلاب ایستاده اند. رژیم تا پایان شهادتش. ایجاد ملت ایثارگر، ایثارگر در همه حوادث و بحران ها، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و کمک هایی که کمک جهادی به گونه ها و گونه هایی است که مرتکب شده اند.

دانایی تاکید می کند: رشد چشمگیر بصیرت سیاسی مردم یکی دیگر از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است. افزایش آگاهی از مسائل سیاسی بین المللی، تحلیل سیاسی مسائل داخلی و جهانی، حضور آگاهانه در عرصه های مختلف از جمله انتخابات، مناسبت های سیاسی مانند 22 باخمن، روز قدس و حضور غافلگیرکننده در مواجهه با اغتشاشات ایجاد شده توسط شورشیان در مقاطع حساس. اغتشاشات سال های 78، 88، 96، 98، اینها مسائلی بود که مردم با تمام درک بالای سیاسی خود با وجود همه مشکلات و چالش های اقتصادی با آن مواجه بودند.

این فعال و مبارز انقلابی ادامه داد: احیای مناسبت ها و مراسم مختلف مذهبی از جمله نماز جمعه، اعتکاف و راهپیمایی بزرگ اربعین از شاخصه های جامعه مهدوی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه رشد چشمگیر معنوی، اقبال مردم به زیارت عتبات عالیات و سایر ائمه جماعات از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ایجاد ساختارهای جدید منحصر به فرد از جمله بسیج مستضعفین. ابتکار بزرگ امام راحل که باعث حضور مستمر و بی وقفه مردم در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید