نقش سنجیده انقلاب اسلامی در زمینه سازی برای ظهور/تقویت روحیه استقلال طلبی، ایمان به ایجاد تمدن اسلامی را تقویت می کند.


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817032

منصور الهی گفت: نقش انقلاب اسلامی در تحول و آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) در جهان قرن بیست و یکم قابل تأمل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان، درباره ظرفیت جمهوری اسلامی در زمینه سازی برای ظهور، گفت: یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) را می توان تشکیل حکومت اسلامی دانست؛ در حالی که امام زمان(عج) را می توان تشکیل حکومت اسلامی دانست. البته لازم به ذکر است که روایاتی از بی عدالتی قیام های قبل از ورود وجود دارد که برخی از آنها یا از نظر اسناد معتبر نیستند و یا این داستان ها به قیام ها و حکومت هایی اشاره دارد که مسیر را طی نمی کنند. اسلام و اهل بیت قصد ندارند حکومت را به صاحبان اصلی آن یعنی اهل بیت بسپارند.

این کارشناس سیاسی گفت: امام صادق(ع) در این باره فرمودند «به اساس و هدف قیام توجه کنید»، اما در عصر جدید، انقلاب اسلامی ایران یکی از قیام ها و حرکت هایی است که در راستای اهل بیت علیهم السلام بوده است. بیت آغاز شد و هدف نهایی او را می توان قرب قلوب شیعیان، وحدت، همدلی و زمینه سازی برای حکومت عدل جهانی و نزدیک شدن به ظهور و انتقال آن به حضرت مهدی (عج) نامید.

وی ادامه داد: مردم قبل از انقلاب فکر می کردند که مرزی بین دین و زندگی انسان و دنیای مدرن کشیده شده است و این دو هرگز دیده و جمع نمی شوند مگر انقلاب اسلامی با تحول دوره ای به رویکردی جدید. وی با توجه به دین و آموزه های مهدوی، برداشتی نو و مؤثر از نقش دین در جامعه ارائه کرد و ثابت کرد که اگر آموزه های مهدویت نیاز اساسی جوامع باشد، قطعاً موجب حرکت و تحول آن ها خواهد شد.

الهی با تاکید بر اینکه نقش انقلاب اسلامی در تحول و آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) در جهان قرن بیست و یکم قابل تامل است، گفت: مانند امام راحل و رهبری عزیز انقلاب بارها و بارها مردم در سراسر جهان گفته اند. در آستانه پذیرش تکالیف انقلاب اسلامی است و حمایت ملت های منطقه و مستضعفان جهان در واقع گام به گام مقدمات ظهور است.

این کارشناس سیاسی گفت: اینکه امروز تئوری انقلاب اسلامی در حال تشکیل یک جریان قوی مقاومت مردمی در عراق، سوریه، یمن و لبنان است، همان طور که شنیده شد، زمینه لازم برای ظهور مصادیق بارز دیگر نیز محسوب می شود. بارها از رهبری بصیر «داشتن قدرت در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و… یکی از لازمه های ظهور و حمایت از قیام امام زمان (عج) است.

وی افزود: مضمون بیانیه گام دوم انقلاب که با درایت و درک عمیق ولی امر مسلمین مطرح شد، این است که انقلاب اسلامی به عنوان الگویی در دنیای امروز برای درک درک لازم از افکار عمومی است. نظر یک سیستم عادلانه است.» در سطح جهانی، این امر مستلزم تلاش و جهاد همه جانبه است.

الهی بیان کرد: تقویت روحیه استقلال طلبی و مبارزه در بین مردم ابتدا اعتقاد به ایجاد تمدن و تداوم اسلامی را تقویت می کند، همگان را به تکلیف دولت سازی و جامعه پذیری اسلامی به انجام می رساند.

این کارشناس سیاسی گفت: اگر امروز جهان وطنان به ملت های مستقل به ویژه مسلمانان پایبند هستند، دلیل آن ترس از اتحاد و همبستگی ملت هاست که نوید جهانی عاری از ظلم را خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید