شناخت مکتب انقلاب اسلامی زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790197

چراغانی گفت: شکل گیری انقلاب، نظام اسلامی، حکومت اسلامی، جامعه اسلامی و نوسازی تمدن اسلامی که باید با انقلاب محقق شود مورد توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی چراغیان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به هفته مکتب انقلاب اسلامی اظهار داشت: 12 تا 28 آذرماه در ایران به عنوان هفته مکتب انقلاب اسلامی اعلام شده است و این ایام فرصتی برای برنامه ریزی و تلاش برای تحقق است. اهداف اسلامی، انقلاب.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسیده است که افرادی به رهبری امام خمینی(ره) سعی در سرنگونی نظام فاسد و طرح ریزی نظام و حکومت اسلامی داشتند که باید قدر آن را بدانیم چرا که امروز انقلاب اسلامی ایران در جهان است. الگویی برای کشورهای دیگر شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که اگر راه خدا را دنبال کند حتماً پیروزی حاصل می شود. در همین راستا امام (ره) نقشه راه انقلاب اسلامی ایران را ترسیم کردند و انقلاب ایجاد شد. تشکیل انقلاب، نظام اسلامی، حکومت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی که باید در راه انقلاب محقق شود، مد نظر است.

چراغانی گفت: اگر این کشور اسلامی باشد، قطعا جامعه اسلامی می شود و عدالت برقرار می شود و تبعیض ها از بین می رود و در این صورت می توان به سمت جهان اسلام و تمدن نوین اسلامی حرکت کرد.

وی گفت: در جریان انقلاب در این سال ها عده ای نتوانستند کار خود را انجام دهند و در میانه راه رفتند اما عده ای هر روز قدم های محکم تری برای رسیدن به اهداف انقلاب برمی دارند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به نقش نخبگان در توسعه کشور گفت: وظیفه نخبگان در این دوره بسیار سخت است زیرا موفقیت و پیشرفت علمی در گرو تربیت افرادی است که بتوانند نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید