وحدت و انسجام زمینه ساز شکل گیری اقوام در انقلاب اسلامی است / تأثیر انقلاب در احیای ارزش های اسلامی


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838244

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان:

محمد ناظری گفت: دستیابی به وحدت و انسجام اسلامی که زمینه ساز تشکیل اقوام و طوایف بزرگ شد، به برکت وجود شهدا و برکت رهبری و انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان شب گذشته در همایش همبستگی با طایفه کول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طایفه در حسینیه ثارالله عاشقان زاهدان گفت: در این همایش . همبستگی وحدت انسجام که یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی است و گرامیداشت ۲۳ لاله خفته در خون ایل خاستگاه هراتی و کول.


وی افزود: باید به اصالت ایل افتخار کرد که عده ای سه فرزند خود را فدای انقلاب کردند. این مادر گفت این افتخار برای همه مردم سیستان و بلوچستان و ایل کول است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: ایل کول نه تنها در سیستان بلکه در خراسان، مازندران، گلستان و غرب کشور نیز وجود دارد. اصل این قوم در هرات، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان است، در این کشورها به همین نام، نشان و قبیله وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه این دیدارها به برکت انقلاب اسلامی بوده است، گفت: هراتی، علی، علیمراد دلارامی و جلیلی و ارباب متحد هستند.



ناظری گفت: انقلاب اسلامی ما در قرن بیستم رویداد بسیار بزرگی بود که علاوه بر تحول عظیم و شگرف در ایران اسلامی، آثار و دستاوردهای جهانی، احیای تفکر دینی به ویژه در عرصه سیاست و جامعه و حکمرانی انسانی را به دنبال داشت. ایشان اصولی را که در آن زمان فعال و خدشه ناپذیر می دانستند به چالش کشید و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.


وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی منشأ تحولات بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود. این انقلاب سرآغاز الهام بسیاری از جنبش های ضد استعماری و آزادی خواهانه و استکباری بود و امروز می بینیم که پس از گذشت چهار دهه و بیش از نیم قرن، بزرگترین دشمن استکبار بین المللی، استعمار و صهیونیسم بوده است.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: دشمنان ما که منافع خود را حاصل این تحول عظیم و این انقلاب دینی می دیدند طاقت نیاوردند و هر کاری از دستشان بر می آمد برای جلوگیری از این انقلاب انجام دادند. و نابود کنند.


وی با بیان اینکه این انقلاب ماهیت دینی محض و با شعارهایی چون اسلام، جمهوری، استقلال، آزادی دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در عمل نه بر اساس الگوهای غربی و لیبرالی استوار است و نه ساختارهای شرقی و سوسیالیستی را اتخاذ کرده است، بلکه همه اینها هستند. موسسات دولتی همه شئون جامعه حتی سیاست را بر اساس آموزه های دینی و اسلامی تعریف و طراحی کرد.


ناظری ادامه داد: در چنین شرایطی قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر به‌ویژه استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار، شوروی سابق را با همه تفاوت‌ها و تضادها در سیاست‌ها و راهبردها و جنگ سرد بین آنها برای فرونشاندن انقلاب اسلامی ما ایجاد کردند. “آنها به وحدت رسیدند.


وی گفت: در مجامع جهانی و بین المللی این دو ابرقدرت جهانی از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، شاید بتوانند این انقلاب را نابود کنند و نمونه درخشان هشت سال پاسداری مقدس برای خنثی سازی توطئه ها، ترفندها و تهاجمات و تهدیدهای خارجی بود. یک نکته بسیار مهم


وی با بیان اینکه برای ایستادگی در مقابل انقلاب باید مولفه ها به میدان بیایند، بیان کرد: مولفه اول نیاز به بصیرت است، یعنی حق را از دروغ بشناسیم، امروز اگر دشمن برود در غبار آشوب نیفتیم. با ابزار ماهواره و جنگ نرم آمادگی داریم بصیرت داشته باشیم تا تحت تاثیر غرایز دشمن قرار نگیریم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ادامه داد: دومین شناخت ماهیت ارکان، اصول و ارزش هایی که این انقلاب را به وجود آورد این است که امروز دشمن بیش از گذشته روی این موضوعات کار می کند و نسل جدید و جوان باید آگاه باشند. فطرت یعنی فطرت دینی و انقلابی، ارکان یعنی ولایت فقیه، استقلال آزادی و زمانی که بدانیم چگونه آگاهانه و قاطعانه با آفات و آسیب هایی که موجودیت این انقلاب را تهدید می کند مقابله کنیم، باید آماده باشیم.


ناظری با اشاره به مولفه سوم گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب که در این چهار دهه به دست آمده است و دشمن به گونه ای عمل می کند که نسل جوان ما مطلع نیست و همه باید از ارواح شهدا و شهدا بترسند. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهدای مدافع حرم با هوشیاری و آمادگی برای مبارزه هر چه بیشتر با دشمنان و با حضور خودآگاه و جوانان و میدان های نفوذ و محرومیت زدایی از انقلاب و شکل گیری انحرافات خطرناک دشمن. کار شبانه روز، همه آگاه باشند از توطئه ها و توطئه های مختلف از جمله جنگ سرد، جنگ های نیمه سنگین و نیمه سخت و تهاجم فرهنگی ناموفق بود و به جنگ شناختی ادراکی روی آورد.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید