وحدت و انسجام سدی در برابر نفوذ توطئه های دشمن است/هفته وحدت فرصتی برای جهاد


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903176

اتحاد و انسجام سدی در برابر نفوذ توطئه های دشمن و نظام جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، آیات و روایات بسیاری بر وحدت و یکپارچگی تأکید دارند، در واقع وحدت یکی از مهمترین مؤلفه های قدرت، پیشرفت و امنیت است که می تواند جوامع را به این سمت سوق دهد و هر چه وحدت مسلمانان بیشتر باشد، عظمت بیشتری دارد. و اقتدار مسلمانان افزایش می یابد و با همبستگی همچون سدی مانع از نفوذ دسیسه های شیطانی دشمن می شود.

امروز وحدت یکی از مهم ترین نیازهای جهان اسلام است که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شکل گرفت تا جایی که با رمز وحدت، ریلی. برای نهضت به قدرت گذاشته شد و امروز جبهه مقاومت با این مولفه توانست در برابر ترفندهای دشمن ایستادگی کند.

دشمن که در بسیاری از جنگ ها و نیرنگ ها شکست خورده است، امروز با کوبیدن بر طبل تفرقه سعی در خدشه دار کردن این وحدت دارد. دردسر درست می کنند تا در مقابل یکدیگر قرار گیرند، اما ملت ها هرگز این وحدت را فراموش نمی کنند و دسیسه های دشمنان یکی پس از دیگری از بین می رود.

دشمنانی که موضع استکباری دارند در گام اول سعی می کنند این وحدت را از بین ببرند و سپس با از بین بردن استقلال و ایجاد تفرقه و هرج و مرج و فتح مناطق به هدف خود برسند اما این وحدت هیچ گاه از بین نمی رود و ملت ها همچنان در رنج اهل بیت خواهند بود. بیت (ع) بر حفظ وحدت تاکید دارد.


8684baba 2070 4169 90d0 d8a561d6f5f1 خبر خاکستری


در حوادث اخیر کشور بار دیگر مشاهده شد که دشمن به بهانه جان باختن یک نفر وحدت را هدف گرفته و سعی در ایجاد اختلافات قومیتی و مذهبی دارد.

در همین راستا میزگردی با حضور تحلیلگر سیاسی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان و نماینده ولی فقیه در ارتش لرستان برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


اتحاد و ایستادگی دشمن را نابود خواهد کرد

مهدی اسماعیلی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وحدت اساساً یک راهبرد در امت اسلامی است و با توجه به سلایق دینی و سیاسی که وجود دارد، دشمن بر تفرقه و اختلاف تمرکز می کند تا به این وحدت ضربه بزند که همه باید بدانند.

وی افزود: با توجه به گستردگی جوامع و تنوع قومیتی، این وحدت و انسجام پیچیده‌تر و ضروری‌تر است، زیرا اگر این وحدت وجود داشته باشد، همبستگی و انسجام در مقابل دشمن بیشتر می‌شود و دشمن را از خواسته‌های خود دور می‌سازد. .

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: زمانی که دشمن در جنگ نظامی شکست خورد، سعی کرد از همه تحریم ها و توطئه های موجود در تار و پود جنگ اقتصادی برای رسیدن به هدف خود استفاده کند و یا تلاش دشمن در جنگ دیپلماتیک به وضوح نمایان بود، اما ایستادگی و اتحاد در برابر نظام سلطه باعث شکست آنها شد و توطئه آنها به جایی نرسید.

اسماعیلی گفت: دشمن امروز پس از شکست‌های پی در پی به جنگ شناختی و رسانه‌ای روی آورده و با دروغ و فریب می‌کوشد ضربه بزند، اما می‌بینیم که این اتحاد قوی‌تر و مؤثرتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم وحدت در واقع آب به ضرر دشمن می ریزد و دشمن با تفرقه تلاش می کند ملت ها را بیشتر تحت فشار قرار دهد تا تسلط پیدا کند، اما وحدت ملت ها امروز و در جهان در معرض دید جهانیان است. سایه این اتحاد به راه خود ادامه می دهد.


هدف اصلی شیعه و سنی پیروی از آرمان های رسول خدا و ایجاد وحدت است.

حجت الاسلام حبیب خاتمی رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه های لرستان گفت: در میان ذائقه حسنه جمهوری اسلامی ایران نام های مناسبی در تاریخ انقلاب دیده می شود که یکی از آنها نام است. هفته وحدت دو روایت در این باره وجود دارد که یکی از آنها 12 ربیع الاول است که اهل سنت این روز را ولادت پیامبر (ص) می دانند و در روایات شیعه 17 ربیع الاول است. اول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) است، از این رو این هفته از سوی جمهوری اسلامی ایران، هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: این نامگذاری باعث شده که شیعه و سنی در کنار هم باشند و هر دو به عنوان مسلمان بتوانند با ظالمان و نظام حاکم مقابله کنند.


c301ccae 90ab 4258 9eb0 b84f89444c34 خبر خاکستری


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان گفت: این حرکت باعث شده در چند استان کشورمان که اهل سنت هستند، زندگی آرام و مسالمت آمیزی داشته باشیم و از این رو دشمن در صدد ایجاد مسئله دین به فضل الهی است. خداوند و درایت مقام معظم رهبری نقشه های دشمن خنثی می شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هر چه وحدت بین مسلمانان بیشتر شود شکست ناپذیرتر می شوند، گفت: هدف اصلی شیعه و سنی پیروی از آرمان های رسول خدا و ایجاد وحدت و انسجام است و در در ضمن دشمنان و گروه های تکفیری به دنبال تفرقه هستند تا بتوانند ضربه بزنند.

وی به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: دشمن در حوادث اخیر پازلی ایجاد کرد که در نهایت به رسوایی جبهه کفر و دشمنان منجر شد و سعی کردند از مرگ یک دختر کرد اینگونه استفاده کنند. تا به هدف خود برسند، اما این توطئه دشمن به جایی نرسید.

رئیس نهاد نمایندگی حاکمیت در دانشگاه های لرستان خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی همواره در کنار هم وحدت نشان می دهند و اهل سنت نگذاشتند نظام آسیب ببیند چرا که آنها نیز مدافع نظام هستند و در این مسیر همراهی می کنند.


نظام جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است

حجت الاسلام علی درویشی مسئول فقیه در ارتش لرستان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جهان اسلام برپایی هفته وحدت توسط امام (ره) است که به نام هفته وحدت نامگذاری شده است. از 12 تا 17 ربیع الاول که دستاوردهای بسیاری برای جهان اسلام کشف کرده است.

وی افزود: امروز با توجه به توطئه های دشمنان علیه اسلام و مسلمین، التزام به مبانی و مبانی اساسی اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) مهمترین نقش را در خنثی سازی توطئه های مردم ایفا می کند. دشمنان

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: هفته وحدت، هفته همدلی مسلمانان و توجه به مبانی اسلامی و مبانی دینی است چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است.

حجت الاسلام درویشی بیان کرد: اتحاد مسلمانان جهان بسیاری از مشکلات را حل می کند و این وحدت و اتحاد موجب پیروزی می شود و ملت های مسلمان در مقابل ظلم و زور مقاومت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با اغتشاشات در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند اما جمهوری اسلامی ایران با رعایت حقوق همه ادیان به اصل وحدت که مهمترین مؤلفه و رمز پیروزی است توجه دارد. در کشور و خنثی کردن توطئه های دشمن در کلمه وحدت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید