نقش سپاه در تامین منافع ملی و عمومی و خنثی سازی توطئه ها / سپاه سد محکمی در برابر توطئه ها، حملات و تخریب های دشمنان است.


ساعت: 18:32
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813481

در این چهار دهه پس از انقلاب، سپاه پاسداران در تمام مشکلاتی که برای کشور پیش آمد، آماده کمک به مردم و نظام بود و باز هم حضور خواهد داشت. به طور خلاصه می توان گفت که قضیه سپاه در راستای تامین منافع ملی و حفظ منافع عمومی و خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در جمهوری اسلامی ایران، سوم شعبان، سالروز میلاد باسعادت امام حسین (ع)، روز پاسدار اعلام شده است. پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تأیید شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین (ع) در حفظ آرمان‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و فراموش نشدنی حماسه‌های باشکوه آفریدند و الگوی جوانان مومن و آزادی‌خواه در سراسر جهان شدند.
از این رو خبرنگار ما به مناسبت روز پاسدار با سردار یدلا جیوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی او گفتگویی داشت.

پدرخوانده فردا: روز پاسدار را تبریک می گویم. بیش از 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، از خدمات سپاه در این چهار دهه بگویید.
همچنین فرارسیدن سوم شعبان سالروز میلاد سعید الشهد و پاسدار را به ملت عزیز ایران به ویژه برادران و خواهران پاسدار تبریک و تهنیت عرض می کنم و قابل توجه است که این افتخار بزرگی برای سپاه پاسداران به مناسبت روز انقلاب حسین نامگذاری شده است و دلیل آن نیز مشخص است. امام حسین (ع) را بزرگترین پاسدار اسلام می دانند چرا که اگر رشادت ها و مجاهدت ها و حماسه های عاشورا نبود امروز اسلام ناب را نداشتیم و با تمام وجود و یارانش از اسلام و اسلام دفاع کرد. زیرا فلسفه وجودی سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی است. میلاد امام حسین (ع) را پاسدار می نامند.
در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد توطئه‌های بی‌شماری دشمن در مورد بی‌ثباتی و ناآرامی‌های کشور، حتی از طریق تفکرات تجزیه طلبانه بوده‌ایم. دشمنان سعی کردند تمامیت ارضی و تمامیت ارضی کشور را از بین ببرند، بنابراین می بینیم که سپاه در سال های اول و حتی در ماه های اول فعالیت سپاه می درخشد که سپاه به طور خاص در سراسر کشور به ویژه در مراکز مناطق قومیتی فعالیت می کند. مانند کردستان و سیستان – بلوچستان آرامش و ثبات لازم را خواهد داشت و احساسات تجزیه طلبانه از بین می رود.

نقش سپاه در همه عرصه ها برای پیشرفت انقلاب اسلامی
در مرحله بعد در سال 1359 جنگی به کشورمان تحمیل شد که سپاه در دوران دفاع مقدس درخشش خاصی از خود نشان داد به طوری که در پایان جنگ تعداد شهدای سپاه بیش از تعداد پاسداران بود. سالهای اول سپاه . . تا به امروز شاهدیم که در عرصه های مختلف دفاعی، نظامی، امنیتی، علمی، فرهنگی و همچنین در عرصه اقتصادی و حفظ انقلاب اسلامی نقش موثری در پیشبرد انقلاب اسلامی و خنثی کردن انقلاب اسلامی دارد. توطئه های سپاه پاسداران و اگر از ارائه سپاه در آن سال ها چشم پوشی کنیم، اگر سپاه وجود نداشت، با اطمینان می توان گفت که کشور ما در چنین وضعیتی قرار نمی گرفت.

هدف دشمنان نظام و انقلاب بی ثباتی ایران است
اگر از تنگه های صعب العبور عبور کنیم می بینیم که یکی از دلایل عبور از این تنگه های صعب العبور حضور به موقع و موثر سپاه و سپاه در صحنه هایی است که باید از این کشور خطرناک عبور کنیم.

سپاه پرچمدار مبارزه با تروریسم است
همه اذعان دارند که پرچمدار اصلی مبارزه با تروریسم و ​​به ویژه گروه تروریستی داعش است. جمهوری اسلامی مخصوصاً سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه بود. علاوه بر تدابیر امنیتی و اقدام نظامی و در واقع رساندن جمهوری اسلامی به سطح بازدارندگی نظامی در منطقه، شاهد خدمات رسانی سپاه به مردم در عرصه های مختلف نیز هستیم.

کم فردا: شما به موضوع مبارزه سپاه با تروریسم در منطقه اشاره کردید. به نقش سپاه در خنثی سازی جنگ اقتصادی دشمن اشاره کنید.
در مناطق مترقی کشور، در مناطق اقتصادی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شد، نقش سپاه در خنثی کردن این جنگ اقتصادی با پروژه‌های بزرگ و در واقع فعالیت‌های بسیار دشوار در بخش‌های مختلف در این سال‌ها کاملاً مشخص است. نیاز به توضیحات مفصل دارید؟ به عنوان مثال، زمانی که آمریکایی ها صنعت نفت و گاز ایران را تحریم کردند، با توجه به وابستگی جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی و برخی نیازهای داخلی; آمریکا بر این باور بود که از این طریق می تواند مردم ایران را به عقب نشینی و تسلیم وادار کند و جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بنشاند، اما نقش سپاه پاسداران در صنعت نفت و گاز نقش ارزنده ای در پیشبرد و خنثی کردن ایران داشت. جنگ اقتصادی هم در چند مرحله در عسلویه و هم در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که سهم زیادی از مصرف بنزین داخلی را تامین می کند، رخ داد.
به هر حال در یک کلام می توان گفت که پرونده چهل سال گذشته سپاه یک پرونده روشن و درخشان برای حفظ منافع ملی و حفظ منافع عمومی و خنثی کردن توطئه ها بوده است.

کم فردا: دشمن در این چهل سال از هر روش و اقدامی برای توطئه علیه ایران استفاده کرده و از این طریق بارها دشمنی و دشمنی خود را با سپاه پاسداران نشان داده است. دلیل این دشمنی آمریکا و متحدانش با سپاه چیست؟
علت اصلی دشمنی آمریکایی ها و صهیونیست ها با آمریکایی ها و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه در کنار صهیونیست ها و تداوم این مسائل جریان ضد انقلاب است که سپاه در آن نقش بی بدیل و بی بدیلی دارد. . خنثی کردن توطئه های آنها نقشه های شیطانی آنها را شکست داد.
آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که گروهی که نقشه هایش شکست خورد، سپاه پاسداران است. یعنی اگر آمریکا نتواند به اهداف خود در افغانستان، عراق، سوریه و سرزمین های اشغالی دست یابد، سپاه پاسداران ریشه ناکامی های خود را خواهد دید و حتی در داخل ایران اگر نتواند برخی از نقشه ها و توطئه های خود را عملی کند. آنها موفق خواهند شد، آنها امنیت را دلیل اصلی شکست در نقش ها و برنامه های خود می دانند.
هدف آمریکایی ها شکست انقلاب 1357 است و اگر امروز انقلاب به یک حرکت پویا و موثر در ایران، منطقه و جهان رسیده است و اگر ببینیم جمهوری اسلامی از موقعیت استراتژیک استثنایی در منطقه ای برخوردار است. تاثیرگذار و الهام بخش است این کشور در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است. یعنی گروهی که پاسدار انقلاب بودند نقش خوبی داشتند.

آمریکا برای رسیدن به اهداف خود به دنبال تضعیف و نابودی سپاه است
بنابراین وقتی دشمنان ما به نقش والای سپاه در حفظ انقلاب و پیشبرد انقلاب و حفظ نظام جمهوری اسلامی قدردانی می کنند، طبیعی است که کینه سپاه را بپذیرند و با سپاه دشمنی کنند و به دنبال تضعیف باشند. و سپاه را نابود کنند. پس این را در بحث ترورها می بینیم که نمونه بارز و بارز آن شهید سردار سردار قاسم سلیمانی است. آمریکایی ها به طرق مختلف در آسیب رساندن به سپاه یا تحریم هایی که بر سپاه و گروه های وابسته به سپاه اعمال کرده اند یا اگر امروز جمهوری اسلامی در قدرت و اقتدار دفاعی و نظامی جایگاه ممتازی دارد، نقش داشته اند. سهم سپاه در موشک های باز به عنوان سهم بالایی است.
در بحث توطئه های سیاسی مانند قیام 1367 هنوز نقش سپاه را در خنثی کردن این توطئه ها نقش مهمی می دانند یا در بحث نفوذی که در آن سال ها آمریکا امیدوار بود جمهوری اسلامی را متحول کند.سد سپاه.

سپاه سد محکمی در برابر توطئه ها، حملات و تخریب های آمریکاست
در مجموع دلیل اصلی دشمنی دشمن با سپاه پاسداران این است که وقتی آمریکایی ها به این نتیجه می رسند که شکست انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست مگر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد، سپاه را سد محکمی در مقابل خود می بینند. از جاده حذف شده است. به همین دلیل تمام تمرکزشان بر تضعیف و تخریب سپاه است و در عرصه های مختلف می بینیم که چه جوسازی ها و حملاتی علیه سپاه انجام می دهند تا بتوانند حمایت های سپاه را خدشه دار کنند و نوعی بدبینی در جامعه سپاه داشته باشند. ساختمان؛ علت همه این اقدامات دشمن در همان نقطه ای است که گفتم; آنها سپاه را مسئول ناکامی هایش می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید