«وحدت» و «اخوت» کلید خنثی سازی توطئه های دشمنان/ لزوم تقویت نماد «اشدا علی الخفر و رحمة بینهم» در جامعه امروز.


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: 1301/07/22
کد خبر: 1903283

قرار گرفتن در هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، تقویت وحدت و برادری، شاخصی ضروری برای خنثی سازی دسیسه های دشمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، علیرغم گذشت قرن ها، بهترین الگوی جهان در همه فضایل اخلاقی، پیامبر اکرم (ص) است تا جایی که برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شد و خداوند فرمود: ای پیامبر (ص) اگر تو نبودی ما آسمان ها را نمی آفریدیم و البته این واژه ها را نمی توان تمام فضایل و کمالات اخلاقی و عرفانی پیامبر اکرم (ص) را بیان کرد.

صرف نظر از برشمردن خصوصیات بارز پیامبر اکرم (ص) به عنوان نمونه های خوب، ایشان یکی از بارزترین اشتراکات اهل سنت و شیعه به شمار می روند و سد محکمی در برابر اختلافات فرقه ای و مذهبی هستند، در این میان امام راحل نیز با درایت خود. روزها را هفته وحدت نامیدند.

از آنجایی که دین مبین اسلام کاملترین دین و رسول خدا (ص) خاتم پیامبران است، این دین تا قیامت پاسخگوی شرایط جامعه خواهد بود و در این میان حوادث روز جامعه مؤید این نیاز است. به اتحاد و برادری بین مردم به ویژه اهل سنت و شیعه امیدواریم با کمک آموزه های دین مبین اسلام از وسوسه های امروز به سلامت عبور کنیم.


1ce023bd 5b40 4b20 a4a2 9e1827b6f387 خبر خاکستری


دستیابی به ایرانی قدرتمند در گرو تمرکز بر مشترکات است

زهرا جنجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: یکی از مهمترین ویژگی های پیامبر اکرم (ص) خیرخواهی ایشان بود.

همه می دانند که با توجه به آیات قرآن و بیان پیامبر اکرم (ص) که مبعوث شدم به خاطر اخلاق نیکو، می توان گفت که مهمترین ویژگی ایشان اخلاق نیکو بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) رحمت بر جهانیان بود، تصریح کرد: ایشان از نظر رحمت و عطوفت در هدایت مردم بی نظیر بودند و جراحاتی می دیدند، سفر می کردند و برای هدایت مردم می جنگیدند، اما برای هدایت مردم دلسوزی وصف ناپذیری داشتید. حتی در آیات قرآن آمده است که شما دلسوز هستید که مردم را تا جایی که به مرگ نزدیک می شوید هدایت می کنید.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: از پیامبر اکرم (ص) بسیار شنیده ایم که در راه تبلیغ دین بسیار اذیت می شدند، خاکستر داغ و گاهی آتش بر سر پیامبر می ریختند. (ع) و راه او را بستند، اما چشمان خود را بستند و لحظه ای از تبلیغات دست برنداشتند.

جانجانی خاطرنشان کرد: علاوه بر همه موارد ذکر شده، مهربانی از دیگر ویژگی های پیامبر اکرم (ص) بود، به عنوان مثال در سفر به طائف مورد حمله پسرانی قرار گرفت که برای سنگ انداختن به ایشان استخدام می شدند. اما او هرگز مردم و دشمنان را نفرین نکردند.

کارشناس مسائل دینی گفت: لطف و رحمت پیامبر(ص) ایجاب می کند که او را بیشتر بشناسیم و از او به عنوان بهترین الگو پیروی کنیم.

جانجانی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های مهم پیامبر اکرم (ص) مهربانی با کفار و مهربانی با یکدیگر است.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه و اتفاقات اخیر این دو خصلت قوی بودن در برابر دشمنان و مهربانی با مردم مفید است و می توان از آن بیشتر استفاده کرد.

جانجانی همچنین به سالروز ولادت امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر داشتن اخلاق حسنه، شاگردان زیادی نیز تربیت کردند و فقه جعفری در زمان ایشان شکل گرفت.

وی گفت: ما بسیاری از احکام و مبانی مکتب شیعه را مدیون امام صادق (ع) هستیم و امروز با همه این تفاسیر جامعه اسلامی نیاز مبرمی به وحدت بین مسلمانان دارد.

جانجانی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه و دو قطبی کردن مردم هستند، در واقع طرح القاب شیعه و سنی، حجاب و بی حجابی، انقلابی و غیر انقلابی، کاری است که دشمن در میان آنها انجام می دهد. ما

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: اگر می خواهیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم و به ایرانی قدرتمند برسیم باید به ویژگی های مشترک توجه کنیم چرا که امروز هر کفری در مقابل کل اسلام ایستاده است.

جانجانی خاطرنشان کرد: نتیجه زحمات امام راحل بود که با نامگذاری هفته وحدت ما را به مبارزه واداشتند که اگر قرار است با دشمنان مبارزه کنیم و اسلام دین جهانی شود باید وحدت داشته باشیم و بر ویژگی های مشترک تکیه کنیم.

وی افزود: بحث برادری سیره همه اهل بیت(ع) است، حتی در زمان امام صادق(ع) دوستی با اهل سنت و شرکت در نماز جماعت آنان سفارش شده بود. برای اینکه دین اسلام جهانی شود باید از اختلاف پرهیز کرد.» بیایید بپرهیزیم و بدانیم که دشمن سالها بر همه کشورهای اسلامی حکومت کرده و آنها را مستعمره خود کرده است.

جانجانی بیان کرد: اگر امروز دشمن را نشناسیم و دسیسه های دشمن را نشناسیم به همان دورانی که بر ما حکومت می کردند برمی گردیم پس باید اتحاد و برادری بیشتری در جامعه ایجاد کنیم که اساس آن است. برای ظهور امام زمان (عج) ) بودن


49bda5b5 fbc0 4c2a bd24 ced0968f2723 خبر خاکستری


نگذاریم مردم فریب دشمنان را بخورند/ اختلاف شیعه و سنی با تدبیر امام راحل فرصت بزرگی شده است

استاد عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: یکی از نیازهای دینی ما بحث وحدت، انسجام، وحدت، وحدت و یگانگی مسلمانان است و این وحدت و همبستگی مورد تاکید قرآن و پیامبر اکرم است. (ص) از آغاز اسلام تا کنون به دستور بزرگان قوم و امامان و صحابه و علما و مجتهدین بوده است.

وی افزود: بر اساس آیه «وَعَثَموا بَهَبْهَلَ اللَّهُ جَمَیَّةٌ وَ لَاتُ الْأَفْرَقُوا…» خداوند به وحدت دستور داد تا آنجا که خداوند به انصار مهاجری که در مدینه بودند یادآور شد که قبل از پذیرش اسلام بین خود اختلاف داشتید و جنگیدید و دعوا کرد شما می جنگیدید و این جنگ ها به ضرر شما بود، اما اکنون به برکت اسلام متحد شده اید، این برادری را حفظ می کنید. همچنین خداوند در آیه ای دیگر می فرماید: «انما المؤمنین اهوا» همانا مؤمنان به توصیه قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و بزرگان در میان خود برادرند. دین در مورد وحدت است.

امام اهل سنت کرمانشاه گفت: در مورد هفته وحدت بین برادران اهل سنت و شیعه دو نظر وجود دارد، بنابراین شیعیان معتقدند پیامبر اکرم (ص) در هفدهم ربیع الاول متولد شده است، اما اهل سنت معتقدند که روز دوازدهم ربیع الاول است. در حالی که این موضوع نشان از وجود اختلاف نظر دارد، اما با تدبیر زیبای امام راحل، این اختلاف نظر باعث اتحاد و اتفاق نظر شده و مشکلی که احتمال تبدیل شدن به تهدید را دارد به فرصتی بزرگ تبدیل شده است.

استاد مرادی خاطرنشان کرد: در هفته وحدت شاهد هستیم که گروه های سنی و شیعه با هم در موضوعات کلی و فرعی اسلام و معارف ادیان همکاری می کنند و با بی توجهی به آنچه مورد اختلاف است به نظرات یکدیگر گوش فرا می دهند. آنها با هم کار می کنند.

وی افزود: وقتی در کل جهان اسلام دستور وحدت داده می شود باید این وحدت را در نظام اسلامی ایران داشته باشیم چرا که در کشور ما مذاهب قومی و مذهبی فراوانی وجود دارد و علاوه بر اهل سنت و شیعه، اقوام دیگری نیز در این کشور حضور دارند. زندگی کشوری، به طوری که اگر می خواهیم مسیر پیشرفت و توسعه را طی کنیم، باید همه در کنار هم باشیم.

استاد مرادی گفت: همه باید یکدل باشیم و یک زبان حرف بزنیم و برای پیشرفت کشور تلاش کنیم، در این میان مشکلات اختلافات قومی، نژادی و مذهبی در کشور نباید ما را از هم جدا کند. تا اتحاد، همبستگی و اتحاد ما را بر هم بزند، پس نگذاریم مردم فریب دشمنان را بخورند و توسط افرادی هدایت شوند که با ملت، نظام و مردم همدل نیستند، بلکه دشمن ملت ما هستند و می خواهند استثمار مردم بهانه و اختلافات و تفرقه ها، برای جامعه نوپای اسلامی که در این 40 سال شکل گرفت، درگیری ها و مشکلاتی ایجاد کرد.

وی افزود: مردم ایران از سال 57 انقلاب را دنبال می کنند و دشمنان این را درک نمی کنند، اما تلاش می کنند این نظم و عزت از دست ما رخت بربندد، بنابراین همه اقشار اعم از علما، بزرگان، دانشگاهیان و … از مردم عادی انتظار می رود که این وحدت را حفظ کنند.» و برای تقویت آن انسجام و وحدتی که در کشور ما وجود دارد، نه تضعیف آن.

من گزارش میدم مرصادنیوزاگرچه دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی می‌کنند، اما باید با تدبیر و حاکمیت این توطئه‌ها را خنثی کنیم و این انقلاب را به هدف نهایی خود برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید