انقلاب اسلامی موهبت بزرگی برای شیعه و سنی است / شکل گیری مردم سالاری دینی; این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803157

مولوی چاهانی گفت: از جمله دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی می توان به سرنگونی دیکتاتوری و تغییر مردم سالاری دینی، ارتقای بینش سیاسی مردم، مشارکت سیاسی، استقلال در سیاست خارجی، تشکیل جریان های سیاسی در جهان، تغییر و تحول در نظام دینی اشاره کرد. استراتژی قدرت های بزرگ «نشان دهنده استقلال اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی بنس چاهانی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی است، گفت: انقلاب اسلامی یکی از موهبت هایی است که خداوند متعال برای آزادی محرومان به مردم ایران هدیه بزرگی داده است. و مظلوم.”

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک شهرستان کلا گنجه ادامه داد: زمانی که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آسیا، ملت ها در عذاب تهاجم فرهنگی آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی قرار گرفتند و به عنوان مستعمره آنها تلقی شدند. از آنجا که ملت ها ضعیف هستند، آنها بودند و هیچ وسیله ای برای جنگیدن نداشتند. در آن زمان خداوند متعال بزرگی را به نام امام خمینی (ره) برای ما قرار داد.

وی با بیان اینکه امام راحل یک رهبر نمونه اسلامی است که در فضای خطرناک و ظالمانه زمانه خواستار ظلم و ستم ناصر ینرونی شد، ادامه داد: امام خمینی در ایران که فرهنگ غربی توسط رژیم ظالم شاهنشاهی اداره می شود. ملت فتح و فتح شد، با دست خالی و با نیروی ایمان و معنویت قیام کرد که بهترین سلاح بود. او خواستار انقلاب اسلامی در ایران و کشورهای همسایه شد.

این مسئول تصریح کرد: ملت آزاده ایران دعوت امام را لبیک گفت و به انقلاب اسلامی دست یافت و ملت ایران به فرهنگ اسلامی، قرآن و فرهنگ والای اهل بیت علیهم السلام بازگشت و خود را قهرمان نشان داد. ملت

سرنگونی دیکتاتوری و تشکیل مردم سالاری دینی؛ این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

مولوی چاهانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که با فرهنگ اسلام ناب محمدی آشنا شده ایم، گفت: قبل از انقلاب شاید الگوی هر ایرانی، آمریکا و اروپا بود؛ در این راستا، مردم ایران با فرهنگ اسلام ناب محمدی آشنا شدند. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحمدالله فرهنگ اسلامی و دینی در وجود برادران و خواهران ایرانی ما وجود دارد.

یک جمعه اهل سنت از منطقه رامشک کلا گنج دارم با اشاره به اینکه همه دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، فنی، نظامی، امنیتی و… حوزه هایی از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: در هر کشوری بر اساس سه شاخص اهداف، امکانات و موانع دستیابی به دستاوردهای این کشور است که با در نظر گرفتن هر یک از ابعاد اولیه و فرعی، امکانات موجود و انواع داخلی و موانع بیرونی و تهدیدها و دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی را باید بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ انقلاب اسلامی خود تلاش کنیم، گفت: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی می توان به براندازی دیکتاتوری ها و جایگزینی مردم سالاری دینی، ارتقای بینش سیاسی مردم، مشارکت سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، شکل گیری «گرفتن جریان های سیاسی در عرصه های سیاسی» اشاره کرد. جهان، تغییر استراتژی قدرت های بزرگ را می توان استقلال اقتصادی نامید.

ما همیشه مدیون شهدا هستیم

مولوی عبیدالله شاهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ وی با اشاره به برگزاری جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: شایسته است در این ایام یادی از شهدایی کنیم که راه پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش گرفتند و از جان و مال و وقت خود در این راه صرف کردند تا امروز می توانیم در آرامش و آسایش باشیم.»

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج افزود: اگر قربانیان شهدا نبودند، امروز بنده گروه هایی بودیم که اقداماتشان از آمریکا، انگلیس و استکبار ایادی نشأت می گیرد؛ شهدا جان خود را فدا کردند. از فداکاری بپرهیزید و ما همیشه مدیون خون شهدا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استکبار و استبداد آنها سال ها بر ملت ایران حکومت کرد و حق ملت ایران را سلب کرد; اما امام خمینی (ره) با ایمان راسخ و با این اعتقاد آمدند که از مکتب اهل بیت علیهم السلام درس گرفتند و کار بزرگی کردند و اکنون می بینیم که این کار ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید