شیخ کلینی; وکیلی که مورد تمجید شیعه و سنی قرار گرفته است / سفرهای متعدد این عالم شیعه برای فراگیری علم و حدیث


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837851

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان:

یکی از اعضای هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با اشاره به جایگاه علمی مرحوم کلینی گفت: این شخصیت بزرگ جهان اسلام نقطه شروعی برای بزرگان و اندیشمندان در مسائل دینی زمان خود بود. فقاهت و عظمت این شخصیت نه تنها مورد تمجید شیعیان که اهل سنت نیز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی فدایی در گفت و گو با صاحب نیوز، درباره شیخ کلینی گفت: 19 اردیبهشت سالروز بزرگداشت ابوجعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به شیخ شیخ شیخ و رئیس محدثان علمای امامیه است; شیخ کلینی از پیروان مذهب شیعه در زمان غیبت امام زمان بود.

یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان گفت: شیخ شیخ شیوخ در طول دوران تحصیلی خود برای کسب علم و دانش و فراگیری احادیث به شهرهای مختلفی مانند قم، ری، بغداد و کوفه سفر کرده اند.

وی با اشاره به جایگاه علمی مرحوم کلینی گفت: این شخصیت بزرگ جهان اسلام نقطه شروعی برای بزرگان و اندیشمندان در مسائل دینی زمان خود بود. فقاهت و عظمت این شخصیت نه تنها مورد تمجید شیعیان که اهل سنت نیز بوده است.

فدایی با اشاره به فعالیت علمی شیوخ شیعه خاطرنشان کرد: معروف ترین و مهم ترین اثر علمی کلینی کتاب الکافی است که به عنوان یکی از چهار کتاب حدیثی شیعه شناخته می شود که حدود بیست سال از عمر خود را صرف جمع آوری و نگارش این کتاب کرده است. و این نشان دهنده اهمیت و ارزش این کتاب است.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: مرحوم کلینی آثار دیگری از جمله الرد علی الکرامطه، رسائل الامام، تبیرالرواء و کتاب الرجال داشتند که جایگاه علمی ایشان را در حدیث نیز مشخص می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید