اتحاد شیعه و سنی برای ما راهبردی است/ شیعیان انگلیسی و سنی آمریکایی مخالف اتحاد در دو روی یک سکه هستند


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838926

آیت الله رئیسی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت:

رئیس جمهور جایگاه هموطنان و علمای اهل سنت در تاریخ کشور را مهم توصیف کرد و گفت: علما و اندیشمندان اهل سنت در کشور خود منشأ خدمات بسیاری هستند و سال هاست که شیعه و سنی در ایران اسلامی در کنار هم زندگی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت با اشاره به تلاش جدی دولت برای رسیدگی به معیشت مردم گفت: دولت به دغدغه های مردمی که به روحانیت مراجعه می کنند رسیدگی می کند و برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

آیت الله رئیسی در تشریح وضعیت کشور در مراسم تحلیف دولت سیزدهم گفت: کسری بودجه نزدیک به 500 هزار میلیارد، ماهانه 10 هزار میلیارد بدهی باقی مانده، مرگ روزانه نزدیک به 700 نفر بر اثر کرونا، تورم بی سابقه، رانت تزریقی 4200 تن. وضعیت بازار و وضعیت نامناسب موجودی کالاهای اساسی در کشور از جمله مشکلاتی بود که دولت در روزهای روی کار آمدن با آن دست به گریبان بود.

آیت الله راسی پرداخت 4200 تنی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: در عمل بسیاری از آنچه به عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شود در خدمت فساد و رانت است. در واقع منابع کشور را هدر می دادیم و یارانه ها به دست مردم نمی رسید، بنابراین برای اینکه این وضعیت ادامه پیدا نکند، مقرر شد به جای پرداخت، این مبلغ به حلقه آخر و ذی نفع اصلی یعنی مردم و مصرف کنندگان داده شود. اولین زنجیره تامین .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پرداخت ماهیانه 400 هزار تن برای هر نفر کار دشواری است، گفت: اما کارشناسان این روش را گامی در جهت عدالت و ریشه کنی فقر مطلق می دانند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت هموطنان و علمای اهل سنت در تاریخ کشور گفت: شما علما و اندیشمندان منشأ خدمات بسیاری در کشور خود هستید و شیعه و سنی در ایران اسلامی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. برای چندین سال.”

آیت الله رئیسی به درخواست برخی از علمای اهل سنت برای استفاده بیشتر از آنان در مناصب رهبری اشاره کرد و گفت: استفاده از افراد شایسته مهم و ضروری است و ملاک حکومت کارآمدی است و در هر استانی که می روم از نیروهای بومی استفاده می کنم. در این استان تاکید می کنم.

دکتر رئیسی همچنین بر لزوم ساماندهی وضعیت کوله بران و مصرف کنندگان سوخت تاکید کرد و گفت: اگر در گذشته درآمدهای مرزی به مرزنشینان تعلق می گرفت و بازارچه های مرزی فعال می شد، شاهد مشکلات کنونی مرزنشینان نبودیم و دستور داده ام. وزیر کشور برای فعال کردن بازارها «مرز بسته برای اقدام.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به رشد جریان های تکفیر در منطقه اشاره کرد و گفت: باید مراقب نفوذ تکفیرها و افکار سلفی در کشور باشیم. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هر دو روی یک سکه هستند و هر دو مخالف وحدت در جهان اسلام هستند، در حالی که وحدت یک استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران است نه تاکتیکی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید