امام (ره) تفکر دینی را در بشریت زنده کرد/ نگاه ویژه معمار کبیر انقلاب به مردم سالاری دینی


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843291

ویسکرمی گفت: من نه تنها اسلام را در ایران زنده کردم، بلکه تفکر دینی را در بشریت زنده کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امام (ره) وکیلی جامع و کامل، استاد فلسفه و عرفان بود که در علوم اسلامی سرآمد بود و بسیاری از کتاب هایی که تا چهل سالگی تالیف کردند، امروزه مورد نیاز استاد است. بودن.

وی افزود: آنچه امام (ره) را از دیگران متمایز می کند این است که ایشان از علمای زمان خود هستند و با اینکه به فقه معتقدند اما در زمان خود اهل اجتهاد بودند و اجتهادی که من در فقه داشتم. ، مبتنی بر چارچوب است و این یک اصل قانونی و مناسب زمان خود بود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: امام (ره) معتقد است علمای دین نباید تنها در درس غوطه ور شوند و به مسائل سیاسی نپردازند، بلکه اوج تفکر امام (ره) در زمان بود که همگان. یقین داشت که دین مربوط به گذشته است و عده ای می گفتند که دین ارتباط انسان با خداست و ربطی به مسائل اجتماعی ندارد و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی را باید عقل خود بشر تشخیص دهد اما در آن زمان امام (ره) ) معتقد به حداکثر دین، دینی است که برای انسان در همه ابعاد در قسمت روحی، روانی و جسمی برنامه دارد و امام (ره) این را زنده کرد.

ویسکرمی با اشاره به دیدگاه امام(ره) گفت: توجه امام به مشکلات جهان از دیگر ویژگی های ایشان است و متوجه می شود که اندیشه ایشان نه تنها معطوف به کشور خود بلکه به جهان اسلام و نگاه خاص امام است.) در فلسطین از فلسطین توسط او. اینجا.

وی بیان کرد: ابتکارات ویژه امام برای حل مشکلات انقلاب در بین رهبران جهان نظیر تفکر بسیج، بسیج مردمی، جهاد سازندگی و مسکن انقلاب اسلامی بی نظیر است و همه اینها از موضوعاتی بود که امام (ره) مطرح کردند. ) و او نیز بر چارچوب اداری توده های مردم و آحاد ملت تکیه کردند و این گره های قبر را باز کرد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی در دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح در مقابل همه دنیا ایستادند که برخاسته از اندیشه بسیج مردمی بود.

ویسکرمی بیان می کند: یکی دیگر از ویژگی های امام (ره) توحید در ذهن امام (ره) است که از رفتار و کردار ایشان به وجد می آید. اینکه فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد مصداق است و من دارم (ره) از مادیات خارج است و معتقد بودند که اگر دین خدا را یاری کنیم خداوند به یاری الهی ما را یاری می کند و این را در موارد مختلف دیده ایم. دوره های انقلاب

وی گفت: در آن زمان که همه در فکر غش کردن بودند یا به شرق یا غرب، اما من نه شرقی و نه غربی را گفتم، بلکه یک تفکر مستقل جدید ارائه کردم و ایده مردم سالاری دینی بود، آنگاه کشورهای بسیاری آنها اسیر دموکراسی غربی شدند، اما امام (ره) با این اندیشه مردم سالاری دینی توانستند انقلاب کنند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: امام (ره) نه تنها اسلام را در ایران زنده کرد، بلکه تفکر دینی را در بشریت زنده کرد و نه تنها به مشکلات مردم توجه کرد، بلکه نیاز به معنویت را در جهان زنده کرد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه توکل امام(ره) به خدا هرگز فراموش نشده است، افزود: امام(ره) از مشکلات ترسی نداشتند و همیشه با توکل بر خدا راه را ادامه دادند و این دلیل موفقیت ایشان بود. او ساده زندگی می کرد و با مردم به زبان ساده صحبت می کرد و در حالی که از علمای بزرگ بود و برخی از کتب تخصصی او بدون تعالیم استاد قابل فهم نبود، بسیار ساده با مردم صحبت می کرد و همین ویژگی باعث شد. امام، جبهه ها مملو از جوانان پرشور بسیجی بود و این برآمده از روح الهی امام (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) با خودسازی وارد سیاست شدند و یکی از آفت های سیاستمداران ما این است که بدون خودسازی وارد سیاست می شوند و به خود و جامعه آسیب می رسانند اما امام (ره) اول می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید