ایجاد عمق استراتژیک و نفوذ منطقه ای یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که این انقلاب در حوزه تاکتیکی و استراتژیک دستاوردهای بسیاری برای ما دارد.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806692

معاون سیاسی سرویس سیاسی عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا:

سردار سنایی راد گفت: انقلاب اسلامی در عرصه تاکتیکی و راهبردی توان دفاعی ما دستاوردهای بسیاری داشته است. به گونه ای که امروزه نمایش سلاح ها و سلاح های تولیدی جمهوری اسلامی به نوعی غرور ملی را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رسول سنایی راد در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به رشادت‌های مردم انقلابی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه می‌توان به بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد، گفت: آنچه در حوزه دفاعی و نرم‌افزاری رخ داده است، پیوند دفاع از کشور به روحیه معنوی بوده است. قادر به تخریب معادلات معمول در حوزه دفاعی است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: اگر صدام در محاسبات خود در ارزیابی وضعیت حمله به ایران، وضعیت نیروهای مسلح را در نظر می گرفت، این کار را نمی کرد. این یاوه تاریخی علیه ایران».

وی افزود: به نظر می رسد عامل اصلی تغییر مواضع و به هم ریختن معادلات، عنصر معنوی بود که جنگ را جهاد در راه خدا معرفی کرد و از این رو ملت ایران انواع ایثارها از جمله جانفشانی را از خود گذشتگی می کند. ” استقبال شد و آنجا بود که معادلات را به هم زد و خلأ سخت افزاری دوران دفاع مقدس را جبران کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خودباوری برخاسته از انقلاب توانست به صنعت دفاعی کشور بپرد. از امروز
کشور سلاح‌های تاکتیکی تا استراتژیک تولید می‌کند و سلاح‌های راهبردی مانند موشک‌های بالستیک، کشتی‌های سنگین، کشتی‌های جنگی بزرگ، زیردریایی‌ها ساخت جمهوری اسلامی ایران است و ما را در صنعت دفاعی، تجهیزات خودکفا و متکی کرده است.

سردار سنای راد گفت: امروز نه تنها در تامین تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح به خودکفایی رسیده ایم، بلکه می توانیم آنها را صادر کنیم و امروز مقاومت مورد حمایت ایران است که توانسته معادلات منطقه ای را به هم بزند.

معاون سیاسی عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه نظامی و دفاعی ایجاد عمق راهبردی و نفوذ منطقه ای است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم. ما حتی در منطقه به نفع نیروهای فرامنطقه ای بازی کردیم و این ننگ تاریخی برای ما نوشته شده است.

او می گوید: «در آن زمان نیروهای ما از منطقه ما برای مبارزه با چریک های جنبش کمونیستی در عمان اعزام شدند و در آنجا کشته شدیم. اما امروز عمق منطقه ما در نظر دشمن مایه ننگ است و در مذاکرات هسته ای طمع دارند که بتوانیم با توصیه مذاکره در مورد عمق استراتژیک و توان موشکی ما مذاکره کنیم.

این مسئول تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی این است که این انقلاب سطح دفاعی ما را ارتقا می دهد.
وی گفت: قبل از انقلاب دفاع ما یک نیروی وابسته بود. همانطور که در آن زمان در جنگ با عراقی ها باور می شد، حمایت سایر کشورها از ایران باعث پیروزی در جنگ شد.

سردار سنایی راد ادامه داد: اما در جنگ همه قدرت های بزرگ دنیا، برخی از قدرت های منطقه و کشورهای منطقه با صدام بودند؛ اما در جنگ همه قدرت های بزرگ جهان، برخی از قدرت های منطقه و کشورهای منطقه با صدام همراه بودند. اما ما توانستیم جنگ را بدون اینکه مهاجمان بتوانند یک اینچ از کشور دور نگه دارند، پایان دهیم.

معاون سیاسی معاونت عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: با اتکا به توان داخلی به یک نیروی دفاعی مستقل تبدیل شدیم و سپس به لطف خودباوری و نگاه اقدام نظامی به بازدارندگی رسیدیم. «دشمنان هرگز جرات حمله به ما را ندارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در ماجرای شهادت سردار شهید سلیمانی قدرت ضربت متقابل را ثابت کرده است و ما ثابت کرده ایم که در ماجرای ربودن نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها در حوزه دریانوردی و کشتیرانی و در مورد شهید سلیمانی. ما با ضربه زدن به پایگاه عین الاسد نشان دادیم و آنها نتوانستند در این منطقه واکنشی نشان دهند. زیرا اگر آنها واکنش نشان می دادند، هزینه ایجاد تنش برای دشمن به حدی بود که توان پرداخت آن را نداشتند.

سردار سنایی راد تاکید کرد: انقلاب اسلامی در عرصه تاکتیکی و راهبردی توان دفاعی ما دستاوردهای بسیاری داشته است. به گونه ای که امروزه نمایش سلاح ها و سلاح های تولیدی جمهوری اسلامی به نوعی غرور ملی را به دنبال دارد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با استفاده از تجهیزات و سلاح در نبردهای منطقه ای نشان می دهد که می تواند در معادلات نقش آفرینی کند. امروز ایران سنگر مستضعفان منطقه و مقاومت اسلامی است در حالی که کشور ما از تحریم های جهانی و وحشیانه دشمن رنج می برد و مهمترین تحریم ها علیه صنعت دفاعی ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید