استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ شاخه های امید پس از انقلاب اسلامی در دل محرومان رشد می کند.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808295

استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و عزت ملی در کشور بوده ایم که مهمترین دستاورد انقلاب است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از اعضای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امنیت و آرامش امروز ما مرهون اقدامات سازنده کسانی است که برای گرامیداشت این روز تلاش کردند. ما در روزهای سخت و اوایل انقلاب: «ما برای یاد و نامشان ارزش قائلیم.

دکتر محمد جواد فرحبخش افزود: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را به هم ریخته است زیرا همه کشورها تحت تاثیر و حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب بوده اند، اما ایران این هژمونی را شکسته و انقلاب جدیدی به وجود آمده است.

وی گفت: همه اتفاقات کشورهای منطقه برگرفته از نقش تاثیرگذار انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن در منطقه است که نمونه های آن در یمن، عراق، سوریه و سایر کشورها کاملا ملموس است.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروزه در توسعه جهانی شاخص ها صرفا بر اساس مفاهیم اقتصادی است که به محور توسعه در تولید ناخالص داخلی نگاه می کنند و شاهد افزایش درآمد ناخالص ملی هستند. شاخص های توسعه جهانی با این اصول سنجیده می شود، می گویند سیاست، آموزش، فرهنگ و مسائل دیگر باید در خدمت تولید داخلی باشد.

وی افزود: وقتی این شاخص ها توسط کشورهای غربی تعیین می شود، اصول اخلاقی و فرهنگی در نظر گرفته نمی شود. معنویت برای این شاخص‌ها ارزش قائل است که هر جا این شاخص‌ها مبتنی بر معنویت نباشد به شکست منجر می‌شود.

فرحبخش تاکید کرد: شاید در برخی زمینه ها سرعت کمتری داشتیم اما در حوزه نظام اجتماعی جزو بهترین شاخص هایی هستیم که نیازمند نگاه کل نگر به این حوزه هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استقلال یکی از مهم ترین موضوعاتی است که جمهوری اسلامی ایران با کسب استقلال و پیروزی انقلاب اسلامی توانسته است با همه ابرقدرت های جهان مقابله کند. در آن چهار دهه مورد تهدید قرار نگرفت زیرا یکی از اصول مهم فلسفه انقلاب اسلامی است که نقطه مقابل رژیم پهلوی بود.

وی گفت: انتخاب مسئولان حق مسلم مردم است اما در دوران پهلوی این مهم را بیگانگان رقم زدند اما در انقلاب اسلامی این مهم به درستی تبیین شد.

فرحبخش گفت: استقلال و قدرت بازدارندگی ایران در دوران پهلوی به حدی بود که فاقد اقتدار بسیاری از نیروهای نظامی و حتی ابزار و تجهیزات بود، اما در انقلاب اسلامی نه تنها از این افتخار کاسته نشد، بلکه به جایگاهی رسیدیم که امروز یکی از 10 کشور برتر در حوزه نظامی است. «ما هر روز به دستاوردهای نظامی و دفاعی خود می افزاییم و استقلال نظامی کامل داریم و حتی به کشورهای منطقه خدمات مشاوره ارائه می کنیم.

یاسود، استاد دانشگاه علوم پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و تحریم های نابرابر و حتی فروش نفت ما را هم قطع کردند، اما با وجود تحریم ها توانستیم به قدرت اقتصادی خود دست پیدا کنیم و استقلال در سال 2016.” سهمی تا 63 درصد بسته به نفتی که در سایر حوزه ها سرمایه گذاری کرده ایم تا تحت تاثیر تحریم ها آسیب زیادی نبینیم.

وی گفت: در بحث استقلال فرهنگی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته تا در جهت پیشرفت و تعالی گام های بلندی برداشته شود و به الگویی لاینفک برای مردم و جهان و تربیت اسلامی و مکتب توحیدی تبدیل شود. ما به عنوان یک حرکت ارزشمند از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به رشد و توسعه کافی دست یافته ایم.

فرحبخش گفت: ما در حوزه های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته ایم که در حوزه صنعت، کارگری، فناوری، نانو و … به آن دست یافته ایم و این مهم تنها با شعار ما محقق می شود.

یاسود استاد دانشگاه علوم پزشکی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و عزت ملی در کشور بوده ایم که مهمترین دستاورد انقلاب است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید