استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808411

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: مردم استان ایران با حضور حماسی خود در 23 بهمن بار دیگر به دشمنان خود فهماندند که مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی تواند آنها را از آرمان های انقلاب و اسلام جدا کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با صبح زاگرس؛ وی در خصوص لزوم جهاد تبیان (تبیین مکتب انقلاب اسلامی) در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرسنل نیروی هوایی در تاریخ 19 بهمن به دشمن نسبت به میدان نبرد ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند. ، 2009 و گفت: “ما باید بمانیم و باید در عرصه های مختلف از جمله رسانه، امنیت و اقتصاد به یکدیگر حمله کنیم.”

وی افزود: بنابراین با توجه به آخرین سخنان مقام معظم رهبری، اگر بخواهیم به یکی از نمونه های تاریخی جنگ های هیبریدی اشاره کنیم، می توان از جنگ ویتنام به عنوان یکی از معروف ترین جنگ های تاریخ بشر در قرن بیستم یاد کرد. این جنگ برای چندین نسل درگیری های اساسی ایجاد کرد و ایالات متحده را تا مرز تحول و انقلاب پیش برد.

زارعی پور ادامه داد: باید توجه داشت که جنگ ترکیبی یا ترکیبی شامل یک راهبرد نظامی پیچیده است که شامل یک سری نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی است که ابزار این نوع جنگ است. از نبردهای نامتقارن یا نامتقارن متعددی نیز استفاده می شود.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه بیان کرد: با این وجود اشاره های مقام معظم رهبری به جنگ نرم به عنوان یکی از اجزای جنگ ترکیبی به اوایل دهه 70 برمی گردد که ایشان توضیحات ارزنده ای را در خصوص اهمیت و ضرورت جنگ نرم دشمن علیه انقلاب ارائه کردند. اسلام را بیان کرده اند.

وی ادامه داد: در اشارات رهبر معظم انقلاب، نوعی آرایش فرهنگی تهاجمی دشمن علیه انقلاب اسلامی بسیار خطرناک معرفی شده است، در حالی که جنگ نرم راهی برای تحمیل اراده و تامین منافع با تهاجم از سوی نظام است. طرف دیگر بدون توسل به زور «نظامی در حال عملیاتی شدن است، هرچند دامنه این جنگ تخریب افکار، عقاید، منافع، ارزش ها، باورها و گرایش های جامعه هدف است که کشور متجاوز با دقت و احتیاط کشور هدف را اشغال خواهد کرد. برنامه ریزی هوشمندانه برای تسخیر ذهن و قلب افراد برای تغییر ماهیت ساختارها عمل می کند.

زارعی پور ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک، ماهیت استکبارستیزی در منطقه، حمایت از مظلومان جهان، حفظ سیاست استقلال طلبی و برنامه هسته ای صلح آمیز. ; طبیعتاً در معرض تهدیدات و شورش‌های مختلف دشمنان قرار دارد، در حالی که امروزه دیگر این گونه تهدیدات ماهیت تک بعدی ندارند و ترکیبی از تهدیدات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فضای مجازی را شامل می‌شوند.

یک کارشناس ارتباطات و رسانه گفت: به عنوان مثال امروز سیاستمداران آمریکایی از دلار که برای آنها جزء قدرت است به عنوان ابزاری برای فشار بر کشورهای دیگر استفاده می کنند. اما جنگ هیبریدی یکی از بزرگترین تهدیدات امروزی است. کشورهای خاورمیانه (به ویژه جمهوری اسلامی) از روش های رایج جنگ در این منطقه استراتژیک به شمار می روند و امنیت منطقه را تحت تأثیر قرار داده اند.

وی افزود: بنابراین می توان به نوعی استدلال کرد که اشتباه دولتمردان آمریکا در چند دهه اخیر این بوده است که به جای تغییر “شیوه زندگی” خود با جهان، “شیوه جنگ” خود را با جهان تغییر داده اند. جهان، اگرچه مطمئن هستم که تحریف واقعیت (تحریف شورش) مصداق جنگ ترکیبی در عرصه رسانه و فضای مجازی است، زیرا تأثیر اصلی تحریف، کنترل اذهان و تخریب افکار عمومی است.

زارعی پور ادامه داد: بر اساس منابع موثق چهار شاخص را می توان برای تحریف واقعیت در نظر گرفت و از آنجایی که رسانه های معاند ابزاری تهدیدکننده برای امنیت اطلاعات و اخبار در زبان فارسی به عنوان مثال می توان به برچسب زدن حامیان بی اعتباری اسلام اشاره کرد. جمهوری و این اظهارات آنها را زیر سوال می برد. بنابراین در حفاظت تلفیقی باید تمامی اقشار کلیدی جامعه را مد نظر قرار داد و در مراحل برنامه ریزی و اجرا به میدان آمد و البته رسانه ها و نهادهای تبلیغاتی هم در زمینه تبیین بیشترین نقش را دارند. و در زمینه جرم.

زارعی پور گفت: اما با این تفاسیر ملت ایران صدها سال است که برابر سلطه طلبان از حق تعیین سرنوشت و آزادی خود دفاع کرده و یکی از پیشرفته ترین کشورها در نظام سیاسی منتخب جهان است در حالی که انقلاب اسلامی یک جهش بزرگ است و ملت ایران اسلامی از جمله آزادی، استقلال و مردم سالاری دینی.

وی ادامه داد: امسال در 22 بخمن بار دیگر شاهد حضور فروپاشی و حماسی مردمی از سراسر کشور بودیم که به میدان آمدند و با آرمان های امام شکسته خود تجدید میثاق کردند و دشمنان را به خاک و خون کشیدند. اسلام.” ملت بزرگ و حاکم ایران با حضور حماسی خود در بهمن 1400 بار دیگر نقشه های دشمن را خنثی کرد و به دشمنان فهماند که مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی تواند ملت ایران را از آرمان های انقلاب و اسلام جدا کند. قدرت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید