نفوذ ایران در جهان نفوذ معنوی، عمیق و راهبردی است/ انقلاب اسلامی الگویی قابل توسعه برای کشورهاست.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806356

حجت الاسلام محسن محتاح زاده معروف به شیخ کومی:

واعظی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ابعاد جهانی دارد، گفت: پیروزی انقلاب در بهمن 57 منشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان بود، انقلابی مبتنی بر ایمان و اعتقادات اسلامی و شعار هیچکدام. رژیم استبدادی شرقی و غربی، شاه را سرنگون کرد و حکومت جمهوری اسلامی را در آن سرزمین برقرار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) مظهر تمدن اسلامی و مبتنی بر ارزشهای واقعی است. این انقلاب با عشق مردم به احیای ارزش های اسلامی به پیروزی رسید.
پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بهمن ماه سال 57 منشأ تحولات عظيمي در منطقه و جهان و پيامدهاي بزرگ بين المللي بود و حكومت جمهوري اسلامي را در آن كشور مستقر كرد.
در این رابطه حجت الاسلام محسن معیت زاده معروف به شیخ کومی که حدود 15 سال به طور حرفه ای در تبلیغات آمریکای لاتین فعالیت داشته است در گفتگو با خبرنگار کوم فردا. وی با اشاره به لزوم پیام رسانی و ابلاغ ارزش های انقلاب در جهان، گفت: ما از بازخوانی هویت انقلاب اسلامی در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مأیوس هستیم، زیرا گاهی برخی مردم سعی می کنند نشان دهند که انقلاب ایرانی است یا انقلاب جمهوری اسلامی ایران محدود به ایران است.

eec20a10 7040 48ac 97b9 ba88c7d3d19a خبر خاکستری

انقلاب اسلامی ابعاد جهانی دارد
وی ادامه داد: این انقلاب از بدو تولد انقلابی است برای آماده شدن برای ظهور امام زمان (عج) و از آنجایی که نهضت امام زمان (عج) جهانی است، لذا این مقدمه در جهان جهانی بود. طبیعت و تأثیر، چون مبارزه مستضعفین استکباری است.» بعد جهانی و انقلابی که از مظلوم حمایت می کند، بعد جهانی هم دارد چون با استکبار مخالفت می کند.
وی گفت: در طول تاریخ، آمریکای لاتین همواره در عذاب استکبار بوده است. از دویست سال پیش که جنبش های استقلال طلبانه آمریکای لاتین شروع شد تا رهبرانی مانند سیمون بولیوار، خیابانی به نام او در تهران، جنبش هایی را تشکیل دادند، اما همه تحت تأثیر استکبار و استعمار قرار گرفتند.

نخبگان آمریکای لاتین از ایالات متحده متنفرند
وی افزود: نخبگان آمریکای لاتین از آمریکا متنفرند. مردم آمریکای لاتین ماهیتی مذهبی دارند، بنابراین می‌خواستند استراتژی مقابله با آمریکا را از طریق ایمان دنبال کنند و در نتیجه کلیساهای الهیاتی آزادی‌بخش تشکیل شدند که متزلزل شدند از وقایع آن مردم و کلیساهایی که می‌خواستند انقلابی باشند. . در عین حال شاهد ظهور مردی به نام خمینی با روحیه و دین مؤمن، دانا، شجاع، عدالت خواه و مطالبه گر بودند.
حجت‌الاسلام مجتهدزاده با اشاره به نگاه و الهام گرفتن کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیایی‌زبان از انقلاب اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها پیش از این انقلاب ایران را تماشا کرده‌اند و هر روز موضع‌گیری می‌کنند. آمریکا بلایی را برای چپ به ارمغان آورده است و مقام معظم رهبری در نماز جمعه به کوبا اشاره کرده و باعث نارضایتی آن شده است. کوبا از نظر سیاسی با ایالات متحده مخالف است، اما نمی تواند به یک الگوی اقتصادی موفق تبدیل شود. البته جنبه های رشدی مانند پزشکی، زیست شناسی و غیره داشت، اما این برای تبدیل کوبا به یک الگوی موفق کافی نبود.

436026ae 63a7 43ff abab a9c3fcb2047d خبر خاکستری

الگوی ایران الگوی مقاومت است
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مواجهه با همه این مشکلات تنها یک مدل از نظام اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری وجود دارد که یک جریان متفاوت است. جریانی که به فکر دنیای بشریت است این است که ایران هر چند اسلامی، اقتصاد باز دارد و منعی از سرمایه گذاری ندارد و ثروت در آن جرم نیست.
واعظ اسپانیایی زبان گفت: ایران الگوی مقاومت است و رشد علمی بالاتری نسبت به سایر کشورها دارد. همه دنیا در تلاشند تا سخت ترین شرایط را به مردم ایران تحمیل کنند تا جایی که پول نفت ما را به ما ندهند، بلکه شاهد رشد ایران و در هم شکستن عظمت و قدرت آمریکا باشند.

انقلاب اسلامی الگوی قابل تعمیم به کشورهاست
وی خاطرنشان کرد: موشک باران عین الاسد از سپاه ایران و مواضع فراوان در مقابل دشمن باعث شد تا مردم جهان به ایران و انقلاب اسلامی که محدود به مرزهای ما نیست به عنوان یک الگوی موفق و قابل توسعه نگاه کنند. .
حجت الاسلام محسن محتهدزاده گفت: بسیاری از مردم دنیا از اینکه می گویند ما می خواهیم در ایران به دنیا بیاییم و تحت رهبری مقام معظم رهبری بزرگ شویم، پشیمان هستند. ولی فقیه در ایران نعمت بزرگی است که گاهی ممکن است ما که در ایران هستیم و به اصطلاح کنار آب هستیم قدر این نعمت را ندانیم.

شناخت و ترویج هویت انقلاب
وی با اشاره به چگونگی انتقال ارزش های فرهنگی انقلاب به مردم در کنار هدف هجمه های فکری و فرهنگی دشمنان، گفت: اگر هویت انقلاب را به درستی درک کنیم و آن را در بین خود به درستی ترویج دهیم، بسیاری به شبهات پاسخ داده می شود.» انقلاب در انحصار مردم ایران نیست، بلکه انقلابی جهانی برای مستضعفان جهان است. در انقلاب اسلامی باید دنیا و آخرت را بسازیم؛ ساختن آخرت در راستای ساختن دنیاست. مؤمنان، بازتابی از زندگی مؤمنانه جهان.

جهاد؛ صلح و امنیت را برای کشور به ارمغان می آورد
این مبلغ حوزه ادامه داد: اگر فردی مؤمن بود و حجاب و قوانین اسلامی اجرا می شد، دنیای انسان ها ساخته می شود و مصالح، امنیت، نظم و آرامش بهتر می شود. باید به جهاد توجه کنیم. او آرامش و امنیت را برای کشور به ارمغان می آورد و بزدلی و بزدلی سایه جنگ را بر دشمن مسلط می کند و دشمن را طمع می کند.
وی افزود: کلمبیا یکی از کشورهایی است که تجارت آزاد با آمریکا دارد اما وضعیت اقتصادی این کشور یکی از بدترین وضعیت های جهان است و فقر و گرسنگی در آن بیداد می کند. مصر با وجود تمام تعهداتش به اسرائیل و آمریکا، از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیست. حتی نخبگان مصری نیز مقالات زیادی در مورد ولایت فقیه می نویسند، زیرا ولایت فقیه و یک مرد صالح، وارسته و شجاع دنیا می توانند دنیا و آخرت را در کنار هم تامین کنند.
حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده ادامه داد: تربیت غلط دوران پهلوی مردم را مجبور به زندگی محدود در مرزهای خود کرده است، در حالی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها توافق کرده‌اند که برای دفاع از منافع آمریکا در خارج از کشور قوی و مقتدر باشند، اما متأسفانه در ایران عده‌ای هستند. شعار مضحک، احمقانه و تحقیرآمیز «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دهند.

09eecafa bef4 4b58 999f e16af8099b54 خبر خاکستری

منافع ایران با حضور قدرتمند در سراسر جهان تامین می شود
وی تاکید کرد: منافع ایران زمانی تامین می شود که در دنیا حضور پررنگی داشته باشد اما اگر ناجوانمردانه خود را به مرز ایران محدود کنیم در همان مرز توسط دشمن خفه می شویم.
این معلم اسپانیایی با اشاره به تاثیر انقلاب و قدرت ایران در آمریکای لاتین گفت: حضور ایران در دنیا در مقابل آمریکا بسیار محدود و قابل محاسبه نیست، اما همچنان در هر کجای دنیا می تواند معنوی باشد. این یک قیاس نیست.

نفوذ ایران در جهان معنوی، عمیق و راهبردی است
وی ادامه داد: نماینده سازمان سیاهپوست در “پرو” نیز از مردم مقلد امام خامنه ای در “پرو” تعجب می کند و می گوید چرا ایران باید در دورافتاده ترین نقاط جهان نفوذ داشته باشد، جایی که هیچ توقعی وجود ندارد. ? بنابراین چون همه آنها حسابدار مادی هستند، هر چقدر هم حساب کنند، نمی توانند بفهمند که نفوذ ایران معنوی، عمیق و راهبردی است.
وی افزود: زمانی که سخنگوی سیا از یکی از سخنرانی های من در دانشگاه کلمبیا خبر داد، در پایان سخنرانی خود نوشت که شیخ ایرانی در حال شستشوی مغزی جوانان درباره انقلاب ایران است. وی ابراز نگرانی کرد و گفت چرا باید در آمریکای لاتین گروه هایی تشکیل شود که عاشق رهبر انقلاب باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید