انقلاب اسلامی تاریخ جدیدی را برای زنان جهان گشود/ وضعیت زنان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804492

زهرا حسینی گفت: مادران و زنان انقلابی که مادران شهدا هستند، نقش شایسته ای در تغییر تاریخ اسلام و کشور داشتند، تماشاگر نبودند و در میدان عمل کردند و در نقش معماران معاصر ایران از شرق و غرب ظاهر شدند. ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا حسینی نویسنده کتاب دا در گفتگو با خبرنگار رهیاب گفت: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کشور است. انقلابی که نظام کشور و زندگی مردم را تغییر داد. یکی از مأموریت های انقلاب اسلامی رهایی از دست قدرت های استعماری و کسب استقلال همراه با پیشرفت بود.

وی با بیان اینکه در سال های پس از انقلاب شاهد دستاوردهای بی شماری در عرصه های مختلف بوده ایم، افزود: زنان و خانواده به عنوان یکی از پایه های اصلی کشور به اهداف و پیشرفت های مطلوب دست یافته اند و وضعیت آنها با آن قابل مقایسه نیست. قبل از انقلاب چون زنان نقش بسیار مهمی در شکل گیری انقلاب داشتند و انقلاب این نقش را قانونی کرد.

نویسنده این کتاب گفت: نقش پر رنگ زنان پس از انقلاب اسلامی تنها در نویسندگی، بر اساس آمار مدیر کتابخانه تخصصی نظامی حوزه هنری، حضور هزار و 400 نویسنده زن است که کتاب منتشر کرده اند. “

وی گفت: این انبوه نویسندگان پس از انقلاب نشان دهنده میزان توجه جمهوری اسلامی به نقش، آزادی، آزاداندیشی و وسعت عملی زنان در محیطی بسیار سالم است. البته اگر این فضا ناسالم بود این نوشته ها شفاهی و از طریق اخبار رسمی و غیر رسمی منتشر نمی شد.

حسینی گفت: نویسندگی نیز سختی های خود را دارد اما در فضای تربیتی و اخلاقی همراه با حفظ کرامت انسانی انجام می شود و هر روز آثار بهتری از بانوان به چشم می خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرفروش ترین آثار در حوزه ادبیات مقاومت مربوط به بانوان است و آثار تولید شده توسط بانوان هنرمند به نظرم حرف اول را زده است.

نویسنده کتاب بله، شرایط خلق یک اثر را سخت توصیف کرد و ادامه داد: اما با فضایی از امنیت روانی و اخلاقی در محیط کار، زنان ما با حفظ تمام ارزش های خود در این عرصه و در سایر عرصه ها پزشکی، صنعت و … درخشش.

وی گفت: اگرچه نقش اصلی و مهم زن مادری و تولید آثار دفاع مقدس است، اما این پیام بزرگ نیز وجود دارد که نظام خانواده باید در دل خانواده های متعالی قهرمانان و اسطوره هایی چون علی هاشمی حفظ شود. ، حسین علم الهدی، جهان آرا قاسم سلیمانی باید متولد شود و بتواند وحدت اسلامی را حفظ کند و این مایه مباهات کشورش و همه سرزمین های آزادیخواه است.

این نویسنده ادامه داد: مادران و زنان انقلابی که مادران شهدا هستند نقش شایسته ای در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشور داشته اند. آنها تماشاگر نبودند و در زمین اقدام کردند. در شرق و غرب ارائه شده است.

وی افزود: زن اغلب در تعریف شرقی به عنوان عنصری حاشیه ای در تاریخ نگاری و در تعریف غالبا غربی به عنوان موجودی که جنسیت آن فراتر از انسانیت است و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری مدرن است، تعریف می شود. شیران انقلاب و پاسداری مقدس نشان داده اند که الگوی سوم «زن نه شرقی نه غربی» است.

حسینی گفت: زن مسلمان ایرانی با انقلاب اسلامی داستان جدیدی را برای زنان جهان گشود و ثابت کرد که می تواند زن باشد، عفیف، محجبه و درستکار و در عین حال در متن و مرکز بود. پاکسازی و ساختن دژهای جدید در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فتوحات بزرگ.

وی با بیان اینکه مجاهد زن مسلمان ایرانی پس از اولین معلم که مجاهد اوایل اسلام بود، دومین معلم زنان در جهان خواهد بود، گفت: وی بیان کرد: زنانی که قله احساسات زنانه، مهربانی و رحمت را با روحیه جهاد، شهادت و مقاومت در هم آمیختند و مردانه ترین میدان ها را با رشادت، اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید