دستاوردهای نظام سلامت در خراسان جنوبی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست/ به جایگاه کنونی انقلاب افتخار می کنیم.

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806426

میرزایی گفت: با نگاهی اجمالی به پیشرفت های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمی یابیم که به برکت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری در نظام سلامت خراسان جنوبی حاصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد موسوی میرزایی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با بیان اینکه در سال های قبل از پیروزی انقلاب مردم برای تحصیل در رشته پزشکی به دنبال خارج از کشور بودند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1364 تاسیس شد و خوشبختانه هنوز هم قادر به حل اکثر مشکلات پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران فعلی این دانشگاه از جمله اینجانب فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از مدیران این دانشگاه از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب در حوزه درمان و اینکه قبل از انقلاب امکانات درمانی زیادی وجود نداشت، گفت: در حال حاضر 17 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان وجود دارد.

دکتر موسوی میرزایی با بیان اینکه خراسان جنوبی پس از استان های تهران و سمنان از نظر سرانه ویژه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت رتبه سوم را در کشور دارد، افزود: این استان محروم رتبه چهارم تخت های فعال سرانه جمعیت را به نسبت جمعیت دارد. استان در کشور و این تحولات. این امر با تلاش فراوان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی با اعلام اینکه 313 استاد دانشگاه وظیفه تدریس حدود 4000 دانشجو در 65 رشته تحصیلی را بر عهده دارند، گفت: امروز بودیم.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه دستاوردهای نظام سلامت قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، افزود: این تفاوت بزرگ و قابل توجهی است و نمی توان چنین قیاسی داشت.

دکتر موسوی میرزایی با بیان اینکه ایران اسلامی از نظر وضعیت پزشکی، آموزش شایسته پزشکان و وجود زیرساخت ها و امکانات پزشکی یکی از کشورهای پیشرو در جهان است و همه از این مشکل آگاه هستند، گفت: شیوع ویروس کرون ثابت کرد. به همه بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی و حتی ایالات متحده مشکلات کمتری داشتند و توانستند زودتر بیماری را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و در حوزه سلامت به‌طور چشمگیری قابل توجه‌تر است، گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت سلامت نسبت به قبل از انقلاب رشد کمی و کیفی دارد. «تعداد مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و مجتمع‌های بهداشت شهری روستایی و همچنین تعداد پزشکان، دندانپزشکان و سایر کارکنان افزایش چشمگیری دارد.

دکتر موسوی میرزایی با بیان اینکه ما در دوران انقلاب به دنیا آمدیم، بزرگ شدیم و تلاش می کنیم به این نقطه ایده آل برسیم، تصریح کرد: به جایی که الان انقلاب در آن است افتخار می کنیم و سرمان را بالا می گیریم آن قسمتی که داریم. متعلق به خانواده است و ما در زیر سایه انقلاب بیشتر به مردم و جامعه خدمت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید