دولت های پس از انقلاب به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی هستند / عدالت اجتماعی و زیرساخت های خدمات قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.


زمان: 19:41
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807153

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و طرح واگذاری عدالت به منظور توزیع عادلانه درآمدها و کاهش شکاف درآمدی، گسترش عدالت اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل عباسچیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شاخص های عدالت در اندیشه امام خمینی (ره) تلقی می شود و یکی از اولویت های اصلی دولت های پس از انقلاب توسعه و اجرای عدالت اجتماعی است. “

وی خاطرنشان کرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای بحث عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر صورت گرفته است.

آباشیان افزود: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، آب، برق، گاز و تلفن و سایر زیرساخت‌ها از جمله توسعه راه‌ها، راه‌آهن و فرودگاه‌ها در سراسر کشور و همچنین توسعه عدالت آموزشی، آموزش عالی و … بسیار حائز اهمیت است. آنها از نظر کمی با آنچه قبل از انقلاب ساخته شده بودند قابل مقایسه نیستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به توزیع مجدد درآمد به عنوان یکی از الزامات عدالت اجتماعی گفت: از ابتدای اجرای برنامه های عمرانی کشور در سال 1368 و پس از پایان جنگ، یکی از اولویت های مهم کشور بوده است. دولت ها و تمرکز آنها بر افزایش رشد اقتصادی توزیع درآمد می باشد.

وی گفت: بر اساس نظریه ها و نظریات اقتصادی اقتصاددانان، اگرچه سیاست های اصلاحی توزیع درآمد در کوتاه مدت ممکن است موجب رونق نسبی در گروه های محروم شود، اما اگر این توزیع درآمد در بلندمدت با افزایش مستمر درآمد ملی همراه نباشد. رفاه اجتماعی افزایش نخواهد یافت رشد رفاه اجتماعی در گرو رشد مستمر درآمد ملی و توزیع عادلانه آن است.

آباشیان گفت: اجرای هدفمندی یارانه ها و واگذاری سهام عدالت در راستای تحقق آرمان های امام خمینی (ره) و توزیع عادلانه درآمد و کاهش فاصله دهک های درآمدی که نشان از تلاش های دوران پس از انقلاب دارد. دولت ها عدالت اجتماعی را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه این سیاست ها در سال های قبل از انقلاب بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم توزیع عدالت افزایش سطح کلی اشتغال، تشویق مردم به پس انداز و سرمایه گذاری و ارتقای درآمد خانوارها است.

این مقام مسئول افزود: تسریع در رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت عمومی برای تامین عدالت اجتماعی، ارتقای کارایی بنگاه ها، بهره وری منابع مادی و انسانی و فناوری، افزایش رقابت پذیری در اقتصاد ملی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی. یکی دیگر از اهداف اجرای طرح واگذاری سهام عدالت در کشور بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید